Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sterownik szyby - opis kabli


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Poszukuję informacji o przeznaczeniu kabli, które wchodzą do sterownika szyby podpiętego do silnika. Otóż musiałem ten sterownik wymieniać, nieświadomie kupiłem z lewych drzwi, a montowałem w prawych (tył oczywiście). No i szyba otwiera się na odwrót, a że mam autodomykanie szyb (nawet wcześniej o tym nie wiedziałem, póki szyba sama nie zaczęła się opuszczać podczas zamykania auta) to mam obawy o to, ile jeszcze razy zamknę samochód, a otworzę okno...

Do sterownika wchodzi mi wiązka 5 kabli w 6 pinowej wtyczce. Dwa środkowe są grubsze, więc wyglądają mi na masę. Pozastają jeszcze trzy cieńsze na pinach 1,2 i 6. '5' jest puste.

Nie chcę iść na żywioł i próbować metodą prób i błędów, bo to słabe rozwiązanie, a wiem, że leci tam i 12 i 5V.

 

Zatem które kabelki winienem zamienić miejscami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Z tego schematu wynika, że piny 1 i 2 są od sterowania kierunkiem.

Zobaczę w weekend raz jeszcze tą kabelkologię u siebie - a nóż widelec się uda.

 

Dodano: 26 sie 2013 - 10:57

Zajrzałem do swojego samochodu. I tak:

Piny 1 i 2 są faktycznie od sterowania kierunkowego (góra - dół). A pin 6 musi zatem być od domykania szyby. Po zmianie kolejnością pinów 1 i 2 nastąpiła zmiana sterowania szyby z panelu, ale domykanie szyby wciąż działa w sposób odwrotny, czyli ją otwiera, a nie zamyka.

 

Rada dla potomnych - zwracajcie uwagę, na którą stronę kupujecie sterownik, ten z lewej choć pasuje, będzie działał odwrotnie z prawej strony, szczególnie w kontekście domykania szyby.

 

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi się nie widzi, żeby to miało związek, ten prawy i lewy w kontekście domykania. Rozumiem, że w 6 cio pinowej kostce masz 5 kabli tak? Więc sterowanie jest na 99% takie samo jak w CC. Tak więc - jak zamiana kabli w kostce jest mozliwa tak sygnał po 6 idzie taki sam do wszystkich szyb. Moim więc zdaniem masz walnięty ten sterownik i jedno co umie zrobić zdalnie to otworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po kilku próbach doprowadzenia działania szyby od strony kierowcy do normalności, stwierdzam że sterownik prawy przód można założyć na lewy przód, tył lewy już nie pasuje do lewego przodu, szyba opuszcza się ale zatrzymuje się 5 cm przed końcem i trzeba na nowo przyuczać. Dodam że w obu podejściach zakładałem sterowniki używane z europejczyka, nawet nie próbowałem zakładać z anglika. Gdzieś przeczytałem że zakładając sterownik z Anglika to szyba działa odwrotnie.

Oczywiście nie daje gwarancji że to zawsze się sprawdzi, ale u mnie zadziałało. Szybka opuszcza się i podnosi normalnie, działa blokada przeciw przycięciu palców i domykanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Od miesiąca mam problem z szybą od strony kierowcy. Jechałem autostradą ponad 1000km wszystko było okey lecz po dojechaniu na miejsce podróży szyba przestała reagować... Słychać było tylko takie cykniecia przekaźnika. Po odkręceniu tapicerki wymontowałem sterownik i wysłałem go do naprawy do firmy zajmującą się elektronika renault i naprawą tych sterowników. Sterownik dostałem z powrotem że jest 100% sprawny i chcą tylko 20zł za sprawdzenie plus koszty przesyłki. W takim razie szukałem dalej.. Wymontowałem silnik.. Po podpięciu na krótko bez sterownika do akumulatora 12V działał ale miał duże opory... Udało mi się kupić sterownik razem z silnikiem.. Po podpięciu całego nowego ( używanego ) zestawu silnik plus sterownik.. W dalszym ciągu było słychać tylko cykanie sterownika a silnik ani drgnie.. Po rozebraniu silnika jednago i drugiego.. Po przesmarowaniu złożyłem wszystko jeszcze raz w całość i szukałem dalej.. Skoro silnik działa a sterownik ten co miałem i mi odesłali jest sprawny więc musi być coś innego... Sprawdzałem przewody.. We wtyczce od sterownika dwa środkowe to zasilanie 12V a po zapaleniu auta 14V Więc napięcie dochodzi, problem prawdopodobnie będzie leżał w sterowaniu. Nie mam jak podmienic przycisków sterujących ale wydaje mi się że są sprawne. Od strony pasażera szyba działa. Po wyciągnieciu silnika z obudowy linek i podłączeniu go pod sterownik przy naciskaniu na włącznik szyby wirnik delikatnie się kręci w jedna i drugą strone ale takimi skokami jakby mial za mało prądu.. Kiedy tak naciskałem na przełącznik gora doł gora doł.. W pewnym momencie silnik zaskoczył... Zaczoł zaczął się kręcic w jedną i druga strone... Więc włożyłem silnik do obudowy podłączyłem moduł i ... Znów nic.. Znów nie działa... I z powrotem rozłożyłem wszystko... i sprawdzałem tak jak wczesniej... gora doł gora dół... i po jakims czasie znow zaskoczyl... złożyłem sprawdzam i... szyba sie opuscila.. podniosła... znow opuscila do polowy i koniec... Dalej słychac cykanie w sterowniku a silnik ani drgnie... Kręcąć wirnikiem bez obudowy silnika podniosłem szybę do góry poskładałem wszystko i nie mam pojęcia w czym może być problem... Pojechałem do mechanika ktory mi powiedzial że przełączniki w drzwiach dają sygnał do BSI a BSI do sterownika przy silniku... Ale nie wiem czy ma rację... I nie wiem jak naprawic tą szybę. Może macie jakies pomysły skoro sterownik jeden jest 100% sprawny.. Silniki działaja pod 12V a nie wiem co z drugim sterownikiem ale chyba nie miałbym takiego pecha żeby były uszkodzone obydwa a firma zajmujaca się naprawą elektroniki się pomyliła.. Wysyłam zdjęcia mojego modułu.. Z wersji 3 drzwiowej. Wiem że moduły różnią się od siebie. Prosze o radę. Pozdrawiam!

hosting_zdjec_1383951542__20130924_121543.jpg

hosting_zdjec_1383951496__45320843.jpg

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, zwracaj na to co piszesz i jak piszesz.Przed wysłaniem proponuję przeczytać co się napisało i poprawić błędy, ponieważ gubisz polskie znaki.

Proszę również poprawić zdjęcia. Na forum umieszczamy miniatury zdjęć. Należy wkleić właściwy link - ten zaznaczony na czerwono. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przekaźnik tyka to moduł i przełącznik są dobre .Problem jest z przewodem zasilającym moduł (czerwonym) lub masą (czarny).Sprawdz bezpiecznik najlepiej wymień ,włóż go kilka razy ,aby poprawić styki .Następnie wyciągnij i sprawdź wtyczkę wiązki drzwi (na słupku),wyciągnij popsikaj i kilka razy wepnij i rozepnij.Możesz jeszcze zrobić taką próbę , przy pomocy drugiej osoby podepnij miernik do czerwonego i czarnego przewodu przy module i włączaj szybę ,jeżeli napięcie na miernika bardzo spadnie to przyczyny szukaj tam ,gdzie pisałem wcześniej.

Zasilanie silniczka to przewód czerwony i czarny dochodzące do modułu.

post-3001-0-66509300-1383989422_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może taki banał jak za duże opory na szynie szyby? Jak tam jest za sucho to odstawia Ci przeciążeniowy i nie pójdzie dalej. Przekaźnik tyka, sterownik dobry, silnik podmieniłeś i chciał działać. Może więc coś na samym mechaniźmie? Coś się skrzywiło, wyschło, zabrudziło, odkręciło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dwóch środkowych od wtyczki modułu jest zasilanie 12V Które po zapaleniu auta zmienia się w 14V. Po podłączeniu wtyczki pod moduł i przy podłączeniu góra/ dół na dwóch stykach które powinny dowodzić do silnika jest napięcie poniżej 4V. Kostka w drzwiach była czyszczona sprayem do styków i reszta kostek też. Bezpieczniki w kabinie sprawdzone. Wszystkie dobre.

 

Dodano: 09 lis 2013 - 15:01

Oporów na prowadnicach nie ma bo podpinam silnik sam bez innych elementów. A czy czasem ten moduł nie ma jakiegoś czujnika ustawienia wirnika obrotów silnika? bo tam jest tak jakby jakiś pierścień magnetyczny na wirniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawdź, jakie jest napięcie na przewodach czerwonym i czarnym we wtyczce modułu podczas włączenia .Jeżeli napięcie będzie niskie to problem jest przed modułem.Jeżeli będzie dobre ,a na wyjściu na silnik masz 4V, to problem jest w module lub silniku (trochę dziwne że oba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na tych dwóch stylach w module które są w czarnym plastiku podczas włączenia przełącznika góra/dół bez podjętego silnika jest dokładnie 3.8V A z tego co mi się wydaje powinno był koło 12V. Pod akumulatorem działa jeden i drugi silnik. A pod modułem czasem zaskoczy i działa przez moment. Ale już po złożeniu w mechanizm opuszczania szyby brak reakcji tylko cykanie modułu a jak zaskoczy to szyba zjedzie trochę w dol albo w górę zależy od przycisku jak nacisnę. I zaraz koniec znów cyka.. A we wtyczce na dwóch środkowych grubszych przewodach jest 12V. Moduł który odesłałem do naprawy okazał się niby dobry.. Ale dziwne że jeden i drugi daje takie małe napięcie na wyjściu. Jeszcze mógłbym rozebrać drzwi pasażera i przepiąć moduł ale czy będzie taki sam, i czy tam wogóle jest taki moduł? Nie mam jak sprawdzić miernikiem bo mieszkam w Niemczech a miernik zostawiłem w Polsce jak byłem teraz na Święta.

 

Dodano: 09 lis 2013 - 17:12

Niewiem może problem jest gdzieś z masą.. jeszcze jutro sprawdze rano zrobię zdjęcia i jakiś film jak to u mnie wygląda..

 

Dodano: 10 lis 2013 - 11:09

Witam. Niestety na deszczową pogodę nie udało mi się rozebrać drzwi. Mam jeszcze pytanie czy ten moduł jest w drzwiach pasażera w wersji 3D I czy jest taki sam na allegro znalazłem tyko jeden taki moduł razem z silnikiem linkami i prowadnicami z wersji 3D i nie z anglika ale koszt to 400zł trochę dużo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Podpinam się do tematu, 

U mnie w megi 2007 mk2 działają 3 sztuki ( jest to anglik ) Kierowca, pasażer i tylny pasażer ( PL pasażer za kierowcą )

Tylna za kierowcą po mojej stronie jazdy nie działa. Rozebrałem dziś wszystko, sprawdziłem najpierw czy silnik działa. no i działa, w module jest na głównym plusie i masie 12.76V

Natomiast po wciśnięciu nie ma zmiany ani żadnego napięcia na wtyczce modułu na pinach 1,2, z tego co się orientuje to na nich powinno być coś jak wciska się któryś ze sterowników szyby i ten przedni lub tylny. 

Miałem problem z plusem na lusterka i musiałem podpiąć plus do kostki sterowania lusterek osobno i zaczęło działać, niestety ale kość na słupku A była przegnita i zastanawiam się czy tam nie ma jakiegoś błędy w połączeniu. Czy jest ktoś w sranie mi pomóc z opisem przewodów i jeśli dochodzi tam plus to czy jest on jeden czy dwa pod każdą stronę osobno? 

dodam iz jestem częściowym daltonistą co nie ułatwia mi zabawy z kabelkami, a może jak pisałem jeden z przewodów w połączeniu między słupkiem A a kostką który jest odpowiedzialny za tylne szyby nie działa lecz bez opisu kostek nie mam pojęcia czego szukać i co sprawdzać oraz w jaki sposób. 

na zdjęciu kostha główna od tylnych szyb. Zgóry dziękuję za pomoc. 

IMG_4517.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!