Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Generation czy Color Edition


Jacobina

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Planuję zakup Megane III z 2012 roku z centrali renault. Przebieg ok 30 tys, na gwarancji jeszcze. Mam do wyboru generation lub color Edition w tej samej cenie. Generation jest oczywiście ubozsze pod względem wyposażenia (na kluczyk, zwykła kierownica, 2 szyby Elektr, slanszy silnik, 5 biegowa skrzynia, klimatronic, czujnik deszczu, elektt lusterka, 6 poduszek) ale ma w standardzie ESP, którego color Edition nie ma. I jak to baba nie wiem które auto wybrać. Piszecie że 110 silnik lepiej sobie rafzi niż 100km Ale czy warto dla niego i paru skórzanych bajerów zrezygnować z Esp? Jeżdżę głównie po mieście, ok 30 km dziennie, plus 2-3 razy w roku w dłuższe trasy typu 700 km i z powrotem

 

Dodano: 28 sie 2013 - 23:51

Przepraszam za błędy, z telefonu się średnio fajne nadaje. Za wszelkie sugestie będę wdzięczna,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz głównie po mieście i w dodatku niezbyt szybko to pewnie nigdy nie skorzystasz z ESP, więc od razu nasuwa sie pytanie po co za to płacić? Osobiście zdecydowałbym sie na wersję Color Edition, głównie ze wzgledu na ciut mocniejszy silnik, 6 biegową skrzynię i bogatsze wyposażenie. Decyzja oczywiście Twoja. Powodzenia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję,

Nie wiem co to znaczy "niezbyt szybko", Jestem z Warszawy, tu przecież sami piraci drogowi mieszkają ;-). Do 160 w mieście nie dochodze ale tak w okolicy 100km/h w Al Jerozolimskich to dośc standardowa prędkość :(. Teraz jeżdżę bez ESP i żyję więc pewnie że jeździc się da ale parę razy mnie przehuśtało zima na zakrętach i miałam wizje płotu wbitego w bok auta w oczach, czy ESP ma szanse mnie przed tym uchronić? Nie wiem jak to działa w praktyce, bo teorię już całą z netu wyczytalam. No i kwestia jeszcze jedna - robi na mnie wrażenie lepszy silnik i 6 biegowa skrzynia a nawet karta zamiast kluczyka i 4 szyby elektryczne zamiast dwóch. Cała reszta typu skórzana kierownica to bajer który pewnie pdnosi prestiż auta ale mnie nie rusza. Teraz dojezdżam na smierć starego opla astrę, który już ledwie dyszy i kaszle więc każda zmiana będzie na duży plus, dlatego sie zastanawiam czy bardziej odczuję in plus te dodatkowe 10 km więcej czy bardziej to że będe miała ESP.

 

No i gdynyście jeszcze mogli mi podpowiedzieć jak się ma dynamika jazdy 85konnej meganki w dieslu do 100 czy 110 konnej w beznynie? Wiem że inaczej się nimi jeździ, benzyna jest mniej elastyczna (?) ale chodzi mi o porównanie czy 100 konna meganka w beznynie będzie bardziej czy mniej krowiasta od 85 konnego diesla. Dieslem jeździłam w robocie, szukam jakiegos odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda mam megane II z ESP, czasami pomaga, jak tyłek ucieka to szybko stabilizuje tor jazdy. Ale przez 2 lata jak jeżdżę to załączyło się 2 razy. Co do diesli i benzyny nie robiłem takiego porównania. Podejrzewam że dynamika będzie na plus diesla, masz większy moment obrotowy i dostępny od samego dołu, ale to tylko moje podejrzenia.

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka decyzja. Znalazłam jeszcze autko, które ma już full wypas, tyle że jest od handlarza i to baaaardzo daleko od Warszawy. Opis sugeruje że auto jest jak spod igły co natychmiast uruchamia we mnie nieufność.

http://moto.se.pl/tresc/renault-megane-salon-pl-1-wl-9-15659976.html#c6511a8abcbbc092,1

 

Sprzedawca wysłał mi VIN i zgodził się podstawić auto do autoryzowanego serwisu renaut w jego mieście (jest tylko jeden) o ile opłacę przegląd. Serwis zgodził się wysłać mi raport mailem więc mogłabym za 250 zł sprawdzić stan auta zdalnie. Pytanie czy taki raport będzie wiarygodny (wiara w serwisy też mi już spadła do poziomu krytycznego po tym jak idealne auto z ich stajni okazało się mieć jednak robione "kosmetyczne poprawki lakieru" o czym zapomnieli mnie poinformować i przypomniało im się jak poprosiłam o wyciągnięcie miernika)i czy VIN i taki przegląd byłoby wystarczające aby miec pewnosć co do jego stanu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przegląd na odległość, nie budzi we mnie zaufania, wykorzystując VIN można zobaczyć co było robione, oraz zweryfikować stan licznika.

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baciuś, w samochodzie przed pierwszym przeglądem? Albo ten samochód jest rzeczywiście w idealnym stanie albo to jeden wielki przekręt, wyobrażam sobie, że poza ASO można wymienić pół auta i śladu po tym w żadnej bazie danych nie będzie bo niby skąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam wesję z ESP. Przydaje się, zwłaszcza zimą, mam to w drugim aucie i uważam,że jest to dodatek bardzo istotny. Sam wybierałem kompakta jako drugie auto w rodzinie i wybór padł MIII Generation 1.6 z ESP. Do jazdy po miescie auto jest bardzo OK, jedyne czego brakuje w trasie to szósty bieg. Generalnie na rynku jest teraz bardzo duży wybór MIII Generation z 2012 roku z przebiegami około 20-30000km i gwarancją fabryczną. Stosunek cena/rocznik/wyposażenie wg mnie w tych przypadkach jest bardzo konkurencyjny. Na korzyść wersji Generation przemawia jeszcze obecność nawiewów na tył - dla mnie było to dość istotne bo z tyłu często wożę dzieci. Pozdrawiam

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W generation w wersji z pokdłokietnikiem między przednimi fotelami wsystępują nawiewy klimy/ogrzewania dla pasażerów tylnej kanapy. Rzecz przydaje się zmią i latem. W wersjach innych niż generation w miejscu kratek nawiewu jest bezsensowna półeczka. Ja przynajmniej nie spotkałem Megane III z nawiewami na tył w wersji innej niż Generation.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie,

Chciałam wszystkim podziękować za pomoc, kupiłam bordową Megankę Dynamic, czyli tę, którą linkowałam i jestem super zadowolona, mimo, że ogłoszenie było troche podrasowane i auto w rzeczywistości nie miało kilku z opisanych bajerów. No ale od tego sa negocjacje, cenę zbiłam i jest moja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!