Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wyjąć akumulator ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Nie wiem czy to problem z akumulatorem ale tak mi się wydaję, ostatnio wstawiam sobie auto do garażu, chce odpalić po 3 dniach nie idzie coś tam kreci ale nie idzie odpalić, odłączyłem jedną klemę podładowałem akumulator auto odpaliło, trochę po chodziło dałem dalej doładowania na około godzinę wiem ze to za mało, ale auto odpaliło wstawiłem auto wieczorem do garażu bez problemu, dziś rano ledwo odpalił silnik ale się udało.

Teraz chce wyciągnąć akumulator ale nie mogę odczepiłem obydwie klepy chwytam za te rączki i nie mogę wyjąć coś jak by trzymało od dołu akumulator.

Czy to już czas na wymianę akumulatora ? Jeszcze nigdy nie wymieniałem w zadnym aucie akumulatora, bo nie było takiej potrzeby.

 

Moje autko:

 

Megane 2 Sedan

1.5 dci 74kw

2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między przednim pasem a akumulatorem jest mocowanie akumulatora do nadwozia, śruba i blaszka. Trzeba odkręcić śrubę M8 kluczem 13 nasadowym na przedłużce i wtedy dopiero akumulator wyjdzie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się :)

 

A co z resztą moich pytań? Czy to już czas na wymianę aku? Samochód mam ponad rok akumulator nie wyglądał jak kupiłem auto na dość nowy już dość mocno pobrudzony naklejki na nim nie pierwszej świeżości.

Takie informacje spisałem z akumulatora:

<><><><><><><><><><>><><><><>

Firma Bosch

12 V 74 Ah 680A

Jakiś numer 574012068

<><><><><><><><><><>><><><><>

Czy to nie czasem za mocny i alternator nie daję rady? Jednak przez rok ponad czasu nie było problemu a wyczytałem na forum ze optymalny dla 1.5 dci to 60 Ah

<><><><><><><><><><>><><><><>

Dodam ze auto z takich nie podstawowych rzeczy ma dodatkowo między innymi klimatyzacje, wszystkie szyby elektryczne, elektryczne lusterka, wiadomo tez ze radio.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, jeżeli nie wiesz kiedy był wyprodukowany akumulator, naładowałbym ten co masz i obserwował, radio krzyczało o kod do niego i trzeba będzie przyuczyć szyby. I jeżeli sytuacja się powtórzy to bym wymienił na nowy. Możesz zrobić prosty test po naładowaniu i zainstalowaniu akumulatora w aucie. Odpalasz samochód, gasisz silnik, włączasz światła na 10-15 minut. I jeżeli po tym czasie odpali to nic nie robisz z akumulatorem, jeżeli nie odpali to idziesz i kupujesz nowy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie czekał na chłodniejsze jesienne i zimowe dni tylko wymienił aku już teraz, zanim jeszcze nie ma zimowego boomu na te klocki.

Aku zapewne od początku istnienia auta, a nawet i drugi to już może być skoro auto ma 8 lat..

Czasami też poprzedni właściciel albo komis podmienia aku. zabierając lepszy/ nowszy i wstawia w to miejsce taki co jeszcze jest sprawny ale dogorywa.

Co do BOSCH-a to nie jest dziwne że wytrzymuję tyle ile ma gwarancji i potrafi paść z dnia na dzień. Nie pierwszy to przypadek.

Ja w swoim dieslu 1,5 tez mam aku ponad 70Ah i prawdopodobnie jeszcze fabryczny, bo produkcji VARTA, brandowany przez Renaulta. W tym miesiącu kończy 5 lat. Też już czuć spadek jego mocy w porównaniu z nowym zakupionym w ubiegłym roku do sceniola syna.

Tam została zakupiony budżetowy, dokładnie taki, choć u innego sprzedawcy

http://allegro.pl/akumulator-exide-voltmaster-74ah-680a-pruszkow-i3477332599.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiem ze radio krzyczy o kod i szyby trzeba ustawić za każdym razem jak się choć jedną klemę ściągnie.

Ale nie zrozumiałem co masz na myśli gdy sytuacja się powtórzy, o kod i ustawianie szyb to tylko jak klemę ściągnę, w innym przypadku nigdy nie prosiło o kod czy ustawianie szyb.

Nie do końca wiem jak ładować ten akumulator, bo niby ładuje się 12 godzin, ale nie wiem w jakim stopniu jest naładowany mój no i aby nie spowodować wybuchu bo np nie mogę odkręcić korków, bo nie ma nic takiego jest na stałe więc nawet się nie da nic dolać.

A jaki byś proponował akumulator 74Ah czy 60Ah? Bo mam teraz nie pewność, na pewnej stronie mogę dopasować akumulator do auta i dla wszystkich megane 2, 1.5 dci wszędzie jest 74Ah i 60Ah ale jest tan napisane:

 

Należy wybierać akumulator o większej pojemności, kiedy samochód posiada dużo odbiorników energii t.j. Audio Hi-Fi, TV, elektryczną regulację, okien, siedzeń, szyberdachu, lusterek, ogrzewanie siedzeń, telefon, nawigację itp
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej stronie ta regułka jest już zawarta w obliczeniach do danego auta. Od początku wiadomo, że sceniole i meganki II już fabrycznie mają wiele elementów zasilanych elektrycznie. 72- do 76 Ah to będzie optymalny aku do tego auta. Ważna jest też ta druga liczba czyli prad rozruchowy. to jest to ile aku może z siebie wycisnąć przy rozruchu silnika. Im więcej tym lepiej tu norma to 620 do 680A

Osobiście odradzam jednak aku BOSCHA, koszt wysoki, a przypadłość z wytrzymałością tylko do końca gwarancji nadal się trafia.

Więcej porad znajdziesz w obszernym temacie o doborze akumulatora.

:)> Jaki akumulator

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tam w temacie nie znalazłem ciekawego, jak tak sprawdzam po sklepach to np aku firmy VARTA 503zł

Prąd rozruchu wg EN [A]: 750

Pojemność akumulatora [Ah]: 74

Jak akumulator będzie o większej sile rozruchu to może się coś stać? Głównie widzę aku o mocy rozruchu 680-720 do megane.

Zastanawiam się nad tym jakiej firmy wybrać aku, i czy 720-750 rozruchu to nie za dużo?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak akumulator będzie o większej sile rozruchu to może się coś stać?...

...i czy 720-750 rozruchu to nie za dużo?

To jest prąd, jaki można "wycisnąć" z akumulatora podczas rozruchu bez szkody dla niego. I jest uzależniony od poboru prądu przez rozrusznik i układy elektryczne auta. Więc nic stać się nie może, bo auto nie weźmie więcej niż ma zapotrzebowania na prąd podczas rozruchu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większy prąd rozruchowy może być jak wyżej napisano, jest to jednak związane z pojemnością aku czyli liczbą Ah, a to znowu się przekłada na współpracę z alternatorem i gabarytami samego aku.

Tu trzeba dobrać odpowiednią pojemność, by nie była za mała i nie za wielka, a przy tym jak największy prąd rozruchowy. Wtedy i alternator odpowiednio aku naładuje, aku będzie sprawnie kręcił rozrusznikiem i wystarczy na pobór prądu przez podzespoły, a także zmieści się na przygotowanej dla niego podstawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie zrobiłem test zostawiłem auto na 15 minut na światłach i nie odpaliło więc aku raczej do wymiany, musze iść na stację benzynową po nowy akumulator więc jaki konkretnie polecacie kupić? Jaka firma moc rozruchu i amperów?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu też otrzymasz różne podpowiedzi odnośnie firm. Każdy chwali swoje.

moja porada, zakupić aku nie na stacji benzynowej, bo tam sie aku zazwyczaj nie wymienia i moga być "leżaki magazynowe"

poszukaj sobie albo w hurtowniach z częściami albo w necie. Taki zakup masz na 2 dzień w domu w przesyłce kurierskiej.

Wyboru dokonaj według wymaganych parametrów aku i zasobności portfela, a także według planowanego okresu posiadania tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!