Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej silnikowy do 1.4 TCE


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj:

 

1000 km temu wymieniałem olej z filtrem, za tydzień będę robił uszczelnienie miski olejowej, mechanik twierdzi, że skoro olej był nie dawno zmieniany to bez sensu go wymieniaćna nowy, mówi, że stary olej zleją do czystego pojemnika i po uszczelnieniu miski wleją go ponownie.

 

Gryzę się z tym i zastanawiam się czy po prostu nie wlać nowego oleju? Dobrze myślę? czy to przesada i mechanik ma rację, że chce wlać "stary" olej? (przebieg oleju 1000km/ czas: miesiąc).

 

Z góry dzięki za opinie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło mi się mieć kilka razy taki dylemat i faktycznie nie jest łatwo podjąć decyzję :-D Myślę, że nikt tutaj nie da Ci takiej 100% pewności, że takie zlanie i wlanie odbędzie się idealnie, bo tak naprawdę sprowadza się to do tego czy wydasz ok. 200 zł i będziesz miał czyste sumienie, czy jednak zaoszczędzisz tę kasę i pewnie wszystko będzie ok, ale niekoniecznie ;)

 

Ja sam decydowałem różnie - dla aut które i tak jeździły na byleczym albo chciałem je niedługo sprzedać, to zalewałem to co było. A jak miałem furę, której silnik był wyjątkowo podatny na awarie, to lałem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam teoretycznie olej powinien nadawać się ,ale ja bym zmienił na nowy razem z filtrem .Różnie to jest w warsztatach będzie albo nie będzie czysty pojemnik do zlewania a nowy to nowy.Tylko wziął bym ten stary dla pewności ze wlali nowy a nie z powrotem to co było.Nowy olej koszt nie wielki a spokojna głowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pewność, że cała procedura odbędzie się tak jak trzeba tzn. zleją do czystego pojemnika i nic nie upapraja to można wlać ten spuszczony olej bo po 1tys. to nie będzie zbytnio przepracowany. Jak nie masz pewności to lepiej dla spokojnej głowy wlać nowy olej. Plus tego będzie taki, że ten stary olej przepłukał nieco i silnik po takim zabiegu będzie czystszy.

Dnia 1.09.2017 o 12:49, fourier napisał:

U mnie teraz poszedł Xado  http://www.petrostar.pl/oleje/oleje-samochodowe/xado/smcf/xado-atomic-oil-sm-cf-5w40-4l,p449503899- ciekawe jak będzie wyglądał po 10 tys, km.

Tak z ciekawości wiesz, że Xado to to samo co tańszy Eurol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie ;) Już wyjaśniam - tak, słyszałem że to dokładnie ten sam olej i że jest rozlewany/mieszany w zakładzie Eurola w Holandii. Nie - karty charakterystyczne różnią się parametrami i wg. ruskiego forum (chociaż niektórzy twierdzą że to te same oleje)  wyniki wychodzą inne - w Eurolu najwięcej jest HC, natomiast w Xado wg. widma wychodzi że jest PAO i jakiś tam dodatek estrów. Jako że nikomu nie wierzę to... kupiłem dwie litrowe butelki Eurola (turbo di i super lite) - zapach całkowicie inny (wiem, wystarczy dodać jakiejś substancji zapachowej/estru) kolory też inne (Xado jest żółty - Radler cytrynowy/mocno rozwodniona herbata z cytryną, natomiast Eurole są jasno brązowe - coś jak Warka Strong). Wg. ruskich w Xado nie ma żadnego rewitalizanta (z badań wychodzi że nie ma aluminium itp) i informacje na opakowaniu to ściema, u mnie w bańkach na dnie coś pływało (taka jakby lekka zawiesina zrobiona ze sproszkowanego metalu czy czegoś) - może to ten ich rewitalizant? Wysłałem kilka próbek do tego kolesia z youtube co robi testy olejów (łożysko na wałku silnika, drut, palnik itp wiem że testy są raczej poglądowe ale zawsze coś) i jak na razie to sprawdził jedynie Xado (wyniki bardzo dobre w porównaniu do większości popularnych olejów). Sam jestem ciekaw jak wypadną Eurole bo cenowo wychodzą bardzo fajnie (jak na razie turbo di poszedł do kosiarki zamiast mineralnego ;) ).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • P_r_z_e_m_o przypiął/eła ten temat
  • 1 rok później...

Potrzebuje pomocy forumowych szpecy od olejów. Mechanik zamiast Elfa 900 sxr 5W40 wlał do mojego 1.4 Tce 5W30. Zorientowałem się dopiero w garażu. Czy ten olej może zaszkodzić silnikowi (norma RN700)? Za bardzo nie znam się na olejach, ale ten będzie pewno rzadszy, czy to nie wpłynie negatywnie na ochronę silnika np. podczas upałów? Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 16.02.2019 o 14:13, Adek1 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Ja miałem te samą sytuację i przez 10 000 km nic się nie działo oleju nie ubywało, zmieniłem na polecony przez znajomego mechanika Ravenol 5W40 i jego ubywa ale to raczej nie przez wcześniejszą zmianę

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelNS93 napisał:

ale ten będzie pewno rzadszy,

czy to nie wpłynie negatywnie na ochronę silnika np. podczas upałów?

1/ Olej przede wszystkim;

      - smaruje,

      - chłodzi,

      - tworzy tzw; film olejowy ;

            -  wał korbowy,

            -  wałki rozrządu,

            -  turbina,

2/ Olej 5W30 w stosunku do 5W40 ;

     - ma mniejsze wewnętrzne opory, ( mniejszą lepkość )

     - film olejowy jest dużo cieńszy,

     - silnik bardziej narażony jest na uszkodzenie podczas przeciążeń,

    -  oszczędzamy paliwo ale ryzykujemy szybsze zużycie silnika,

1 godzinę temu, PawelNS93 napisał:

zmieniłem na polecony przez znajomego mechanika Ravenol 5W40

Bardzo dobry krok, bo;

  - jest to olej markowy,

 -  będzie dobrze służył przy wymianie co ok;10.000 km. 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
Dnia 2.04.2020 o 16:19, Andrzej-2010 napisał:

1/ Olej przede wszystkim;

      - smaruje,

      - chłodzi,

      - tworzy tzw; film olejowy ;

            -  wał korbowy,

            -  wałki rozrządu,

            -  turbina,

2/ Olej 5W30 w stosunku do 5W40 ;

     - ma mniejsze wewnętrzne opory, ( mniejszą lepkość )

     - film olejowy jest dużo cieńszy,

     - silnik bardziej narażony jest na uszkodzenie podczas przeciążeń,

    -  oszczędzamy paliwo ale ryzykujemy szybsze zużycie silnika,

Bardzo dobry krok, bo;

  - jest to olej markowy,

 -  będzie dobrze służył przy wymianie co ok;10.000 km. 

 

Dobry wieczór panie Andrzeju mam pytanie, Tec2000 jest najlepszym preparatem do płukanki? 

Edytowane przez dzik_wlkp
Pierwsze pytane było, bezsensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dzik_wlkp napisał:

Tec2000 jest najlepszym preparatem do płukanki? 

Płukanka, to indywidualna sprawa każdego;

    - ja nie polecam,

Jeżeli zakupiłeś auto używane, to dobrą metodą jest ;

    - po ok;1000 km zmienić olej i filtr oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!