Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej silnikowy do 1.4 TCE


Rekomendowane odpowiedzi

Odkopię temat, przymierzam się do wymiany oleju w 1.4 TCE, czy jest sens dopłacać do droższych np. Motul X-clean, X-cess, Liqui Moly Leichtlauf High Tech, czy brać standardowego ELF-a (5W40 SXR 900). Czy przy każdej zmianie oleju trzeba wymieniać podkładkę pod korek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkładką sobie głowy nie zawracam.

Podkładka pod korkiem jest mosiężna, nakręcana i po wkręceniu korka zgniata się. Wg ASO jest to element bezwzględnie jednorazowy. Zresztą do kupienia w ASO od ręki za jakieś 7 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą do kupienia w ASO od ręki za jakieś 7 zł

Ostatnio dałem chyba 1,6 zł? Nie pamiętam dokładnie, kupiłem w sklepie motoryzacyjnym razem olejem i filtrem. Wiem, wiem nie ten silnik, nie ten model, rocznik, ale korek będzie pewnie taki sam. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest miedziana oczywiście. Tak wygląda. Jest ukształtowana tak, że tworzy jeden zwój gwintu 12 mm. Ale być może da się użyć zwykłej płaskiej i będzie w porządku. <_< Jak widać po opakowaniu zapewne można też ją kupić w Nissanie.

post-31542-0-96030500-1456418718_thumb.jpg

post-31542-0-56281600-1456418731_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Akurat nie półsyntetyk, a po prostu hydrokrak.

Czyli taki trochę "udawany" syntetyk, co nie znaczy, że do tych prostych silników jest niedobry.

Przeciwnie, jest OK.

 

A tu garść wyjaśnień co to jest hydrokraking:

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wymiana-oleju-olej-syntetyczny-czy-mineralny-ktory-olej-silnikowy-jest-najlepszy/21303rs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę odkopie ale może się przyda. Drugi raz wymieniałem olej poza ASO, tym razem po 10 tys. km (poprzednio po 12 tys.). Organoleptycznie można stwierdzić że po takim przebiegu olej nie wygląda już najlepiej (Liquimoly w liliowej bańce) i chyba najlepiej trzymać się interwałów na poziomie 10-12 tys. km (ciekawe jak wyglądają parametry oleju po 10, 20, 30 tys km). Mechanicy coś mówili że mieli niedawno przypadek Insygni turbo, w której właściciel wymieniał olej co 30 tys. km. Po około 100 tys. km padła turbina. Zrobili regenerację i po 200-300 km turbo znowu wyzionęło ducha. Okazało się że kanały olejowe były przytkane i turbo nie było właściwie smarowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety często się zdarza, że niedługo po wymianie turbina ulega ponownej awarii. Zwykłe wtedy kiedy się ją wymieni bez dokładnego sprawdzenia co spowodowało jej uszkodzenia.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!