Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

...Jeśli chodzi o kontrolkę z zygzakiem to ona nie jest tylko od wtrysku ale też od sondy lambda i wielu urządzeń elektrycznych/elektronicznych....

 

Temat troche stary ale jak najbardziej aktualny. Dlugo szukalem odpowiedzi, bo mam po trochu dosyc tej lampki.MIga i miga...obłed... cytuje bo kolega ma racje...Lampka tzw. EKG jak kto woli...wiadomix...odpowiedzialna ona jest po przez sposob w jaki miga od wielu usterek elektryczno/czujnikowo/elektronicznych...mi na przyklad po przekreceniu w poz. 1 zapala sie jak i poduszka o immo...ale spoko, po chwili gasna...znaczy sie ze test poszedl sprawnie...pompeczka od paliwka przcuje jak powinna...(autko odpalam na bezynie a potem LPG ale nie ma to znaczenia)odpalam bez problemu i....nasza kochana lampka zaczyna migac z czestotliwoscia 3-4 razy na sec. na wolnych obrotach...po dodaniu gazu i osiagnieciu 1500 obr/min lampka gasnie...auto chodzi jak chodzilo...

Diagnoza u mnie:

Uszkodzonu lub rozregulowany czujnik przepustnicy...powstal przy moim ingerowaniu w przepustnice...

Generalnie Lampeczka pokaze sie gdy:

Nawali nam komp

wysiadzie sonda lambda

przepustnica

problem z ukladem wtryskowym

podobno silnik krokowy rowniez(jeden gosc mowil nawet o cewce)

 

Co do falowania na LPG...fakt przy instalacjach z parownikiem moze wystapic potrzeba odkrecenia troszke wiecej...minimalnie czasem wystarczy...

Moze to miec tez wplyw na ruszanie i przyduszenie sie zaraz po starcie...wizyta u gazownika (ale nie takiego paproka w jakiejs szopie tylko powaznego goscia za troche wieksza kase, oplaca sie) ktory ogarnie problem i wyeliminuje go dosc skutecznie...

Generalnie mnie czeka naprawa przepustnicy bo spapralem robote osobiscie...

Zycze wszystkim powodzenia z walką z Ukochana Lampką...<ok>

Poydrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj przy "próbie sił", przy prędkości ok 100 km/h zapaliła się żółta ikonka z zygzakiem, paliła się aż do momentu zgaszenia silnika. Obroty, wskazówki nie skakały, silnik szedł równo. Przy kolejnym odpaleniu już zgasła. :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
....nasza kochana lampka zaczyna migac z czestotliwoscia 3-4 razy na sec. na wolnych obrotach...po dodaniu gazu i osiagnieciu 1500 obr/min lampka gasnie...auto chodzi jak chodzilo...

 

To samo jest u mojego szwagra w Sceniku dTi. Na wolnych obrotach mruga a jak się go przygazuje to gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam ten sam problem. Z tym, że u mnie test idzie pomyślnie kontrolka gaśnie, ale po odpaleniu zaczyna mrygać. Przestaje, gdy auto ma więcej niż 1.5tys obrotów. Jakieś pomysły co to może być? Jutro Renia idzie na kompa, ale może ktoś z Was ma jakiś pomysł co to może być. Dodam, że z autem nic sie nie dzieje, nie traci mocy, obroty trzyma równo wszystko jest w najlepszym porządku.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Mam Megan 1,6e i zapaliła mi sie żółta kontrolka z zygzakiem. Przejrzałem temat. I dziekuje za zdjecia przy czyjniku. Umnie też pekł węzk.5 min roboty i juz smiga. :) Dzeki!!! :)

 

[ Komentarz dodany przez: DrNO: 2008-09-02, 08:03 ]

no i super, że forum pomogło :P życzę wiele km bez awarii!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Od paru dni mam problem z megi. Megi zaczyna szarpać i obroty na biegu jałowym falują ale nie zawsze i towarzyszy temu czasami kontrolka (nazywają ja na forum kontrolka EKG) problemy te zaczęły się podczas mrozów jest możliwość, że dopiero wtedy to zauważyłem bo samochód odpala na benzynie i po przekroczeniu 2000 obrotów przełącza się na gaz. Na gazie szarpanie ustaje i samochód jeździ bez problemów ale kontrolka czasami się pali. objawy te trwają już jakieś 7 dni ale od jakichś 4 dni zaczyna się poprawiać samochód coraz lepiej zaczyna jeździć na benzynie ale czasami nadal szarpie i zapala się kontrolka EKG. Mechanik doradził żebym kupił uszlachetniacz do paliwa. Byłem jeszcze u jednego mechanika zgarną 80 zł za diagnozę i powiedział, że jest jakiś problem z podciśnieniem czy czymś takim i kazał mi jeździć 2 dni na siłę tylko na benzynie.

 

Piszemy w istniejących tematach. Twój post zostaje po raz kolejny przeniesiony. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....niestety ponownie....zbalamucilem juz chyba wszystkie posty na forum w poszukiwaniu odpowiedzi....

Jakis czas temu, jak juz pisalem mialem problem z EKG ale okazalo sie ze moje zabawy z przepustnica spowodowały ze EKG zaczęła se mrugać na wolnych obrotach...

Naprawiłem...błąd wyzerowałem i cacy...

Tym razem mam inny problem...

Megi ma ostatnio małe problemy przy odpalaniu...

W poniedziałek (przy mgle, bo to dość istotne) rzeźbiłem ja z 10 min aż aku zaczynał pomału siadać...nie dawała żadnych oznak życia...

....już miałem iść na autobus...i jeszcze raz zakręciłem....po odpuszczeniu zapłonu (rozrusznika) zatrykała (dość biednie, ale zawsze)...tak 3 razy...w końcu załapała ale chodziła tak jakby na 3 cylindry...dałem gazu i zdechło moje kochanie...po kilku próbach...przy delikatnym dodawaniu gazu podciaglalem ja do 2ts/m i zaskoczyła....

teraz ma jakieś odbicia...pali w sumie luz(nie ma mgły) ale jak podchodzi do ok 3ts/m to zaczyna szarpać tak, jak by nie paliła na jakiś cylinder, raz po raz strzelając w filtr powietrza...redukcja z 4 na 3 i gaz...przeciągnę ja tak do 4,5-5ts/m i jak by się naprawia...

jakiś czas temu komp pokazał błąd 3ciej cewki...hehe tylko ze ja mam 1.4 mono z kopułką i palcem co to dzieli napięcie po świecach....nie wiem dlaczego...

Jutro zobaczę ten cały gumowaty wężyk od czujnika ATM...możne go siły opuściły...

Megi ma przejechane 145 ts...zobaczę kopułkę i palec...kable mam wymienione....świece maja niecałe 10000 na gazie...zastanawia mnie cewka...możne się rozszczelniła...i tu wracam do mgły...jak pada ze 3 dni non stop to pali...jak tylko pojawi się przez noc większa mgła...to choć bym V-Power wlewał i gaz do zapalniczek zapylał to nie da rady...

Jak by ktoś miał podobne dolegliwości to zapraszam serdecznie do podzielenia się spostrzeżeniami...możne wspólnymi silami damy rade...

P.S. zioło...fajny laczek...szkiełka tez niczego sobie....

......sie rozpisałem....

pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

2 tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka EKG, 2 razy byłem już na komputerze i u mechaników i pokazało mi, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia kolektora ssącego. wymieniłem filtr paliwa, ten czujnik i ten gumowy wezyk przy czujniku, bo byl popekany.

kontrolka nadal sie wlacza i samochod szarpie.

prosze o porade bo nie wiem co dalej...

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz w jaki sposob komp sygnalizuje problem....EKG moze swiecic sie na kilka sposobow...mruga (napisz z jaka czestotliwoscia)...swieci sie caly czas...(przed i po przekreceniu kluczyka?)...gasnie czy nie po dodaniu gazu....i przede wszystkim jaki silnik masz w Megi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!