Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problemik zbliżony do Waszych, jednak troszkę inny...

Kontrolka EKG zapala mi się gdy temperatura silnika wskazuje powyżej połowy na desce rozdzielczej... Do tej pory gdy tak mi się zdarzyło bez problemu dojechałem do celu, gdy silnik się ostudził kontrolka się nie pojawiała...

Natomiast dzisiaj kontrolka się zaświeciła i miałem problemy z jazdą. Silnik sam gasł, musiałem go co chwilę odpalać... Nie pomagała próba odpalenia silnika przy wrzuconej dwójce gdy autko się toczyło.

Szukałem wspomnianego przez Was wężyka do ATM jednak go nie znalazłem :-(

Umówiłem się z mechanikiem na poniedziałek ale nie chcę dać zrobić się w konia np poprzez wymianę lambdy gdy nawalił np ten wężyk...

Mówią Wam coś spotkane przeze mnie objawy? Jakieś sugestie?

Silnik benzyna 2,0l idE

Pozdrawiam martini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idE

Dobrze że to napisałeś <ok>

Stawiam na regulator ciśnienia paliwa. Niestety nasze forum nie ma manuala jak się nim zająć, więc wklejam link z meganecoupe.pl

http://forum.meganecoupe.pl/viewtopic.php?...ci%B6nienia+ide

(wymaga rejestracji).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z moją meganką, mianowicie zapala mi się kontrolka z zygzakiem, najczęściej podczas przyśpieszania. Zapali się i świeci aż wyłączenia auta. Po ponownym zapaleniu nie świeci.

Kable, świece wymienione, wężyk prowadzący do czujnika-dobry( ten co często pęka w megane). Byłem podpiąć auto pod komputer-wykazało usterkę w ukł. wtryskowym. Koleś skasował błędy i nie zapaliła się "aż" do następnego dnia.

Po zapaleniu się kontroli auto pracuje w dalszym ciągu normalnie, nie zauważam żadnej różnicy.

Spala mi ok 10l/100km i sądzę, że to może być spowodowane z tą kontrolką...

Orientuje się ktoś co by to mogło być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

cd problemów z ekg kontrolka wogóle się nie zapala i megi nie chce odpalic

po przekręceniu zapłonu wszystkie kontrolki się świecą z wyjątkiem ekg i niesłychac pompki paliwa

proszę jakieś dobre rady

pozdrawiam

:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam to mój 1 post na forum, mam pytanie co do tej żółtej kontrolki, od jakiegoś czasu świeci stale podczas jazdy , na benzynie nie da sie przejechac wiecej niz 2km bo autko dostaje wariacji ja mu dodaje gazu a obroty spadaja i autko sie dusi, na gazie jest wszystko ok mimo tego ze kontrolka caly czas swieci. jak pojezdze z z 10/15 km zgasze autko to po ponownym odpaleniu juz kontrolka nie swieci jednak po calej nocy znowu to samo sie dzieje na drugi dzien. bylem na komputerze u znajomego powiedzial mi ze komputer w ogole nie chce sie "zaadaptowac" , prawdopodobnie mam kolektor wydechowy pekniety , a rure z filtra powietrza do kolektora ssacego juz wymienilem, takze silniczek krokowy. czujniki sprawdzane maja dobre odczyty. prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, jak w temacie mam problem z moją meganką.

od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka usterki elektronicznej, ta obok podgrzewania świec. wtedy silnik nieznacznie traci moc, zaczyna bardzo dziwnie klekotać i wydaje mi się że bardziej kopci.

kolega poradził mi żebym wlał lepszego paliwa i dodał uszlachetniacz czyszczący wtryski. zrobiłem to i po przejechaniu około 100 km kontrolka zgasła. już się ucieszyłem że to nic poważnego a tu nagle po tygodniu znowu się zapaliła, i podczas nawet krótkich dystansów potrafi w odstępie kilku minut albo nawet kilku sekund gasnąć i zapalać się, w tym czasie, i jest to niezależne od tego czy silnik jest ciepły czy zimny, obroty też nie mają tu żadnego znaczenia. i zauważyłem jeszcze jedną rzecz - kiedy podgrzewam świece przy normalnym trybie pracy silnika (kiedy nie świeci się po odpaleniu "EKG") przez cały czas podgrzewania świec słyszę charakterystyczne cykanie, natomiast gdy pali się EKG to przy podgrzewaniu świec nie słyszę tego cykania

dodam że w jakiś rok temu miałem naprawianą pompę wtryskową (lukasa niestety), przeczyściłem intercooler, świece są zmienione niedawno...

w związku z tym mam dwa pytanka: co może być przyczyną tej usterki i czy w megance 1.9 dT jest EGR? a jeśli tak to gdzie?

 

pozdrawiam

 

już wiem co jest grane, podłączyłem kompiuter i wyskoczył mi błąd pt. "zawór regulacji początku wtrysku" chciałem go wymienić (500 zł) ale po podłączeniu nowego okazało się że ten też nie działa. pompiarze poradzili mi żebym podłączył ten zawór na krótko żeby sprawdzić czy jest sprawny, jeśli tak to oznacza że gdzieś jest przetarty przewód, albo to jakaś poważniejsza sprawa

 

 

problem z moją kontrolką rozwiązany :) okazało się że zawór regulacji początku wtrysku jest w porządku, natomiast kabelek doprowadzający prąd był przerwany, wystarczyło troszkę kabla, lutownica i po kłopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Od jakiegoś czasu podczas jazdy zapala się pomarańczowa kontrolka z zygzakiem.

Podczas zapalania kontrolka normalnie gaśnie i zaświeca się dopiero po jakimś czasie. Po podłączeniu do kompa pokazało błąd obwodu prędkościomierza ale prędkość pokazuje przez cały czas. Mam w samochodzie ABS i czytałem ze jeśli on jest to prędkość wyznaczana jest w czujnika lewego przedniego koła ale u mnie w skrzyni jest impulsator...

Czy ktoś się spotkał z takim czymś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Ja też mam problem z tą kontrolką, tylko u mnie nie zapala już wcale. Na początku odłączyłem zasilanie i kompa i było ok, teraz już nie pomaga. Prawdopodobnie coś z wtryskami bo paliwa na świecach nie ma, świece są suche po próbie odpalenia a pompa paliwo na rampę podaje, zasilanie na wtryskach jest (na począdku jak udało się że kontrolka zgasła to odrazu odpalił).

Teraz już padł całkowicie, nie można odpalić i kontrolka miga cały czas. Może ktoś miał podobną przyczynę i mógłby podzielić się informacją na ten temat z góry dziękuję :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Ostatnio niestety zaczęła się zapalać: EKG :mrgreen:

Lampka zapala się podczas zwalniania na biegu. Natomiast po dodaniu gazu gaśnie. Czasami zapala się podczas jazdy (na małym gazie). W tych momentach gdy zapala się owa kontrolka wybija pedał gazu do góry (taki mały masaż). :P

Od czego zacząć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer powiedział:mrgreen: Potencjometr przepustnicy :P

Tylko mały mam problem.Mechanik powiedział że to takie małe brązowe :P lecz nie mogę tego nigdzie znaleźć na allegro ani w necie. :P Pomóżcie! :P

 

Megane 1.4e 8V

BAOE

E7J

1998'

 

Czy to to?? :

http://www.motoallegro.pl/item1020541097_m...0438201207.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!