Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

Może czujnik położenia przepustnicy? Szukaj przy silniczku krokowym. W 1.6e wiem gdzie jest, w 1.4 dokładnego położenia nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie mówiąc, drogo :mrgreen:

Jak zlokalizujesz przepustnicę, to przy niej powinien być czujnik, a do niego podpięta kostka elektryczna. Po jej odpięciu powinien zapalić się błąd. Możesz sprawdzić jego rezystancję.

W 1.6e wartość rezystancji to od 1-1,5kOhma do 5-5,5 kOhma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22-07-2010

OK

już mam pełne info :mrgreen: wiem że trzeba wymienić monowtrysk ok. 250zł lub przepustnicę: 150zł. I oczywiście z czujnikiem. :P Niestety taka magia Fenixa 3. :P Po wymianie podsumuję :P

 

Po wymianie przepustnicy wszystko ok już nie szarpie. Jak się okazało najtaniej zakupić w tym przypadku samą przepustnicę z czujnikiem lecz tylko używaną....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

U mnie także paliła się ta kontrolka "z zygzakiem". Dwa razy byłem u mechaników (raz w aso renault). Po restarcie kompa megana sie naprawiła lecz po kilku dniach znów pojawiał się problem. Dziś odebrałem ją od trzeciego mechanika, który po podłaczeniu kompa zobaczył bład przepustnicy. Wyczyścił ją i wszysko gra. Powiedzieli mi jednak, że jeśli znowu by się coś działo to trzeba wymienic czujnik przepustnicy. I tu moje pytanie.. powiedzieli ze kosztuje on 600 zł i nie ma zamienników.. czy aby na pewno tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli mi jednak, że jeśli znowu by się coś działo to trzeba wymienic czujnik przepustnicy. I tu moje pytanie.. powiedzieli ze kosztuje on 600 zł i nie ma zamienników.. czy aby na pewno tak jest?

 

Bez przesady, koszt produkcji czujnika położenia przepustnicy to kilka zł więc na pewno nie kosztuje on tyle. To jest zwykły potencjometr chyba 4k. Poszukaj na szrotach albo na allegro bo na pewno kosztuje sporo poniżej 50zł za używany. Tak w ogóle to można go sprawdzić miernikiem czy dobrze pokazuje i nie przerywa. Ewentualnie rozebrać i wyczyścić.

Chyba że chodzi o czujnik ciśnienia zasysanego powietrza to podejdzie nawet od poloneza więc też nie drogi 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Na wolnych obrotach zapala się lampka ekg gdy zwieksze 2000 obr. to lampka zgasnie puszcze gaz to pochwili zapali się.Na kompuerze pokazuje błąd czujnik obwodu obciązenia silnika.1.9dt

 

Mam taki sam problem czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik obciążenia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, parę dni temu zmagałem się z tym tematem. Pojechałem na komputer, zapłaciłem 150 zł, i dowiedziałem się że "nie wykryto żadnej konkretnej usterki, więc pewnie gdzieś nie łączy". Jako że parkuję na ulicy, w weekend wybrałem się na wieś do rodzinki z garażem. Wyczyściłem klemy i wszystkie masy, wyjąłem wtyczke z komputera i mimo tej mazi którą jest posmarowana, jedna pina, bolec czy blaszka (zwał jak zwał) jest zielona i wątpiące jest żeby łączyła. Wyszczyściłem reszte wtyczek, 2 kable które wyglądały na niepewne przylutowałem porządnie (jeden przy cewce w miejscu gdzie podpięto LPG, drugi chyba od zasilania LPG podłączony do + aku.) No i problem rozwiązany.

 

Napisałem to żeby każdy kto ma problem mrugającej kontrolki też tak zrobił zanim wyda 150zł na "diagnoze" :) Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, ja mam podobny problem z EKG, ale pojawia się on zawsze w tym samym momencie. Otóż cała historia zaczęła się wczoraj. Po całonocnym postoju na mrozie akumulator zdechł doszczętnie. Od dłuższego czasu dawały się we znaki problemy z odpaleniem auta - po uruchomieniu zapłonu rozrusznik ledwo kręcił kilka razy. Z reguły to wystarczało, bo silnik bez względu na warunki praktycznie palił na "tyk" więc udawało się auto uruchomić. Stwierdziłem, że oszczędzanie na siłę nie ma sensu i trzeba kupić nowy akumulator - wybór padł na Centra Futura 53Ah. Po wymianie miodzio - auto od razu zapaliło i tak jeździłem kilka razy przez niedzielę. Poniedziałek rano, -19 'C mrozu, ledwie przekręciłem kluczyk i auto już chodzi na PB jak przecinak - równo i płynnie. Przejechałem 2 kilometry i przy wygrzebywaniu się z głębszego śniegu auto mi zgasło. Próba zapalenia i silnik chodzi jakby na 3 cylindry przy jednoczesnym drganiu całej kabiny, po około 3-4 sekundach zapala się EKG i obroty wzrastają do około 1000 (trochę wysoko) i auto chodzi płynnie. Zgaszenie silnika, ponowne uruchomienie i to samo. Dokładnie w momencie zapalenia EKG silnik zaczyna pracować płynnie na wszystkie cylindry, poza tym, że obroty są wysokie. W czasie jazdy nie widzę różnicy. Ale coś nie gra i nie wiem co. Kable Bosch zeżarł mi jakieś 2 m-ce temu jakiś zwierz więc kupiłem Sentech - po wymianie wszystko OK i na PB i na LPG. Świece zmieniłem z NGK na dedykowane Eyquem RC52LS też w okolicy listopada. W układzie WN nie ruszałem tylko cewek. No i dzisiaj taka historia. Odepnę akumulator na godzinę i sprawdzę pękający wężyk, ale raczej nie liczę na poprawę - czy ktoś spotkał się z podobnym działaniem silnika ? Podobne objawy miał Kolega smoooke, ale widzę, że nie ma odpowiedzi na jego posta. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

Dodano po 1h: No i dzięki szukajce i wcześniejszym postom chyba znalazłem rozwiązanie swojego nietypowego problemu. Krótka dokumentacja fotograficzna dla potomnych (że też na -16 'C mrozu aparat w komórce wykazał chęci współpracy):

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

 

W związku z tym kolejne pytania:

1) Rozumiem, że wężyk pokazany na zdjęciu to feralny egzemplarz, z którym już kilka osób miało problem

2) Jak nazywa się element, do którego podłączony jest wężyk z czujnika podciśnienia (ten z ułamany króćcem za silniczkiem korkowym na zdjęciach 1 i 2.

 

Dodano po 4h: Kilka telefonów do serwisów w Krakowie i Wieliczce + wizyta w sklepie motoryzacyjnym i kilka niewiadomych mniej:

1) W zwykłym sklepie motoryzacyjnym odesłano mnie z kwitkiem - element podobno do kupienia tylko w ASO.

2) Pierwszy telefon do serwisu i już wiadomo, że

- element nie do kupienia na miejscu

- dalej nie wiadomo jak się on nazywa więc 10 minut tłumaczenia telefonicznie co i jak - umownie zacząłem to nazywać " plastikową kopułką z króćcami zlokalizowaną za silniczkiem krokowym i połączoną gumowym wężykiem z czujnikiem ciśnienia powietrza"

- oznaczenie podane na elemencie (PA66.GF30) nic nie daje - bak takiej części

- element odnaleziony przez sprzedawcę w katalogu i możliwość jego sprowadzenia za 120 zł :-(

3) Drugi telefon do innego serwisu i jak wyżej z tym, że cena zmieniła się już do 200 zł.

4) Trzeci telefon do innego sprzedawcy i po 5 minutach informacja, że nie da się tego zamówić (??).

5) No więc stwierdziłem, że podane wyżej ceny są nieco chore, albo sprzedawcom przesunął się przecinek o jedną pozycję. Wygrała natura Polaka i w konfrontacji z faktem, że nie mam dwóch lewych rąk oraz "nie jestem z pierwszej łapanki" postanowiłem wykonać najwyższych lotów usługę serwisową przy użycie profesjonalnych narzędzi z cyklu " wszystko co leży pod ręka". Krótka ocena sytuacji i stwierdzam, że francuska myśl technologiczna w wypadku owej "kopułki" wcale nie jest bezmyślna - oto bowiem widać, że mamy "zapasowy" nieużywany króciec (u mnie był zaślepiony - czyżby inwencja gaziarza ? ciekaw jestem jak jest u innych) zdatny do użytku i wykorzystania.

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Dalszy etap zabawy i po 4 minutach mam zdemontowaną zaślepkę. Zaraz obok niej reszta urwanego króćca wyjęta z wężyka przy użyciu "profesjonalnego" zestawu wykrętaków do zerwanych śrub marki Topex o wartości rynkowej na poziomie 6 zł.

 

Obrazek

 

Suma sumarum wężyk znalazł sobie nowe miejsce montażu, a stary otwór po przeczyszczeniu za pomocą szczotki, pędzelka i izopropanolu został zaklejony silikonem. Całość nie wygląda rewelacyjnie, bo naprawa wykonywana była bez demontażu krokowca i samej kopułki, ale auto po uruchomieniu silnika wreszcie zaczęło żyć tak więc "viva la metoda kombinowana" i kasa zostaje do wykorzystania na artykuły procentowe.

 

Drobna errata: w początkowej treści posta napisałem, że przy uszkodzeniu kontrolka pojawiała się po 3-4 sekundach od uruchomienia silnika. Tak było na początku, później jak zacząłem jeździć po sklepach kontrolka pojawiała się nawet po 20 sekundach wariowania obrotomierza. Tak więc widzę, że czas nie jest regułą. Niemniej jednak moment zaświecenia kontrolki zawsze jest tym, w którym silnik zaczyna pracować równo utrzymując wolne obroty nieco powyżej 1000 - domyślam się, że komputer ignoruje wskazania czujnika powietrza i zapewne ustawia silnik krokowy w stałym położeniu, ale są to tylko moje domysły. Mam nadzieję, że mój poświęcony czas i kilka fotek przyda się chociaż jednej osobie. Pozdrawiam.

 

tu opisywałem swój problemhttp://megane.com.pl/postlink/219303.htm#219303

ale zostałem skierowany do Was tu.

tak wiec;

auto mojego taty renault megane 1.4 eco miał wysokie obroty bardzo często nagle silnik zaczynał wyć z niewiadomych przyczyn

ktoś doradził aby wymontować silnik krokowy, i tak też zrobiłem nie ktorzy mówią ze to nie możliwe ale auto jezdzi bez niego

mimo tego objawy nadal pozostały ale występują teraz sporadyczniej

ale i tak jazda wcale nie jest dokonca prawidłowa bo obroty sa strasznie słabe... auto trzeba przy odpaleniu przegazować by silnik nie zgasł tyko wszedł na obroty

zauywaczylem również że na desce kokpitu gdy zaczynaja występować wysokie obroty wyświetla się taka dioda z trzema liniami jak fale jedna pod drugą( myślalem ze to od zamka centralnego)

Byłem w servisie renault nawet przy objawach które byly akurat gdy byl podlaczony pod komp, nic nie stwierdzili kazali mi sie udać do elektryka ktory też nic nie wie.

 

Czy twója ilustracja przedstawia ten węzyk podcisnienia?, jak tak to czemu piszesz ze kosztuje dużo( to musi być jakiś specjalny z mechanizmem w środku czy może być zwykły nawet zrobiony z czegoś- jak inni piszą ze węzyk podcisnienia można kupic za 6zl to nierozumiem. , chyba ze myle w ogóle sprawe

bardzo dziękuję za każdą pomoc ewentualnie proszę pomóc mi najlepiej zdjeciami z opisem tak abym był wstanie sam sprawdzić ten węzyk i go zdemontowac i zamontować nowy bo na nikogo już liczyć nie mogę

Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, również mam problem z ta kontrolka w Renault Megane 1.4e 1996, z tym ze sprawa wyglada tak, przy zaplonie kontrolka pojawia sie i po 3 sekundach znika wiec dzieje sie tak jak powinno byc, jednak gdy jade autem spokojnie tj 2-3 tys obrotow wszystko jest ok, ale gdy przygazuje troche pod 4k obrotow wlacza sie wlasnie ta kontrolka, i mam pytanie bo w reni wymienialismy silnik i podczas wyciagania starego uszkodzilismy impulsator predkosci, i obecnie jeszcze nie mam zomontowanego, jezdze bez, czy to moze byc spowodowane tym? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy w moim aucie tez jest ...
Jest(sam to przerabiałem).
...w którym miejscu
Najczęściej na króćcu przy turbinie.

a czy jest tam dostep " z wierzchu " silnika jak zdemontuje plastikowa obudowę ? czy musze do niego dotrxzec od spodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek74, nic nie musisz demontować,podnieś maskę i za plastikową osłoną,na wysokości wycieraczki po stronie kierowcy,zobaczysz gumowy wężyk.I to właśnie o niego chodzi(przynajmniej tak mi się wydaje,jeśli się mylę,to koledzy mnie poprawią).

post-13173-1294875266_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!