Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III


Syfon

Rekomendowane odpowiedzi

tak siedziałem, siedziałem też i jeździłem astrą IV 1.6 turbo, ale nie o to tu chodzi. Podałem tylko przykład, że może lepiej kupić 2 letnie auto wyższej klasy, z lepszym wyposażeniem i silnikiem niż nowego golasa, fabrycznie przyciemniane szyby, chromowane wykończenia, xenony, podgrzewane fotele, klapa elektrycznie podnosza i zamykana z pilota i tak dalej i tak dalej. To już zależy od osoby jeden woli biedniejsze ale nowe i nic tego nie zmieni, po prostu wychodzi z założenia co nowe to nowe i tyle, a drugi 2 letnie wszystko mające. Dla mnie wybór byłby oczywisty, laguna 2-3 letnia initiale 2.0 dCi 173KM po prostu tak mam

A taki roczny "wypas" kto wie jaką ma przeszłość.

jasne, dlatego trzeba troszkę poszukać, ale na pewno się coś znajdzie.

 

Podałem tylko przykład dla Syfona, żeby sobie rozpatrzył dwie opcje i wybrał tą która mu lepiej pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Ja na Twoim miejscu zdecydowanie wolałbym kupić nowe prosto z salonu ale z biedniejszym wyposażeniem. Dlaczego? Otóż zawsze sam dbasz o auto od początku. A kupując używane nigdy nie wiadomo jak było użytkowane.

 

A co do negocjacji ceny. Polecam taki trik: idziesz do salonu, mówisz czym jesteś zainteresowany, wymieniasz w których salonach już byłeś i jakie inne auta bierzesz pod uwagę (nie musi to być oczywiście prawda). Jak już Pani/Pan złoży Ci ofertę sprzedażową, mówisz że w innym salonie tej samej marki proponowali Ci lepsze warunki itd itd. Uwierz mi, da się w ten sposób wynegocjować sporo. I zawsze staraj się negocjować z kobietą jeśli jest taka możliwość, nigdy z facetem. A jeśli jest facet to wyślij żonkę, niech się potarguje :). Wiem z doświadczenia, że sporo można w ten sposób urwać i być może zbijesz cenę do 52 tysięcy. Myślę, że te 2 tysiące zawsze warto dołożyć i mieć nową furkę na lata :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto sprzedaje roczne auto w dobrym stanie?

Zdziwiłbyś się, bardzo sporo osób. Oczywiście zdarzają się różne kanty, ale to zawsze trzeba na spokojnie sprawdzić autko.

Chociaż jak na długi okres czasu to nawet nad używanym bym się nie zastanawiał tylko brał nowe i miał względny spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt bogatemu nie zabroni, ale wg mnie ktoś kto kupuje Megane nie jest raczej tak bogaty, żeby sprzedawać tak prędko. Jasne, że to uogólnienie i pewnie trafiają się sytuacje, że faktycznie ktoś sprzeda, różne sytuacje w życiu są... tylko jakoś nie wierzę, że tak często jak to wynika z ogłoszeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za wszystkie rady - jednak skusiłem się na nówkę i zamówiłem Grandtoura z 2013 roku w wersji life, kolor czarny, silnik 1,6 benzyna 110 koni ;)

Do auta domówiłem jedynie opony zimowe (nie były za 1 PLN jak kuszą w ogłoszeniach ale ogólna cena auta rekompensuje ten koszt).

Mam jednak do Was trochę pytań - jeszcze nie podpisałem żadnych papierów więc teoretycznie mogę się wypisać z całej zabawy (oczywiście żartuję <szukaj>).

 

W standardzie nie ma czujników parkowania - czy rzeczywiście parkowanie tym autem jest takie karkołomne i bez czujników ani rusz, czy też po prostu jak to kombi - duże, długie i czujniki po prostu ułatwiają życie? Do tej pory nie miałem czujników i uważam, że do wszystkiego się można przyzwyczaić ale autem będzie jeździła też moja żona i tu już powoli się zastanawiam, bo w kategorii widoczność wielu zwraca uwagę na słabą widoczność do tyłu. Co o tym sądzicie? Czy przy odrobinie uwagi i wprawy da się manewrować i parkować na parkingu pod blokiem czy też będzie spory problem? Czy ewentualnie można jeszcze do takiej wersji, która już wyprodukowana, domówić te czujniki z tyłu? Czy ewentualnie samemu można coś takiego kupić i założyć poza salonem (tu też pytanie o gwarancję)?

 

I silnik - tu opinie też są podzielone. Nie szukałem rakiety ani auta wyczynowego - nie jeżdżę za dużo po autostradach, jak coś to drogi krajowe, krótkie odcinki ekspresówek i autostrad wiec w sumie rzadko będę przekraczał 110 - 130 km / h. Jeżdżę raczej spokojnie i ekonomicznie, do tego będę woził niedługo małe dziecko - wydaje mi się, że powinno wystarczyć by nie być zawalidrogą, sprawnie się poruszać i bezpiecznie wyprzedzić, ale tu też niektórzy zwracają uwagę, że jednak mocy może być mało. Czy przy takich prędkościach, auto będzie jeszcze ciche czy już będzie mało komfortowo jeśli chodzi o odgłosy z silnika? Co o tym sądzicie - szczególnie pytam użytkowników takich właśnie silników. Tak jak pisałem - nie szukam rakiety z przyspieszeniem 8 sekund do setki, ale chciałbym też by samochód sprawnie jeździł.

 

Pytam o te dwie rzeczy, bo jeśli chodzi o Megane III to jechałem jedynie hatchbackiem z 1,5 DCI 110 koni i było lepiej niż dobrze (chociaż pewnie kazde auto będzie dla mnie niesamowite po przesiadce z Rovera 400 1,4 103 konie z 99 roku:)). Niestety nie odbyłem jazdy testowej Grandtourem (nie miałem czasu i jakoś tak mi to hmm umkneło, tak się napaliłem na Grandtoura) i zastanawiam się jeszcze czy jeszcze nie udac się do jakiegoś salonu celem przetestowania chociażby silnika.

 

A przy okazji - jestem z Wrocławia, auto kupuję w Warszawie i teraz pytanie - czy na ewentualne reklamacje (tfu, tfu) mogę w ramach bezpłatnej usługi oddawać auto do serwisu we Wrocku? Mam nadzieję, że nie będzie takich akcji, ale jeżdżenie do Wawy trochę mi się nie uśmiecha :!:

 

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

Edytowane przez Syfon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz spokojnie i nie piłujesz samochodu to 1.6 spokojnie wystarcza, czasami brakuje momentu, trzeba odpowiednio wcześnie redukować żeby sprawnie wyprzedzić ale w takim wypadku i tak idzie to nie najgorzej. Z całą pewnością najwolniejszy nie będziesz. Jeśli chodzi o ciszę to zbytnio w Megane bym się nie nastawiał :!: Przy 130 już w szczególności, nie żebym zniechęcał tylko, po prosu lepiej wiedzieć od początku jak jest niż się rozczarować. Meganka jest z całą pewnością dobrą ofertą patrząc na stosunek wyposażenie/estetyka/cena. Nie jest co mistrzem wyciszenia i złożenia, różne miejsca sobie skrzypią, stukają, brzęczą od czasu do czasu. Wszystko zależy od tego jak upierdliwy jest właściciel i jak bardzo będzie go to denerwować czy w ogóle obchodzić. Mnie akurat bardzo to irytuje. Myślę, że wystarczy trochę samozaparcia i czasu i dałoby się to wszystko ogarnąć. Pod względem mechanicznym natomiast brak zastrzeżeń, jeździ się ogólnie dobrze, nic się w niej nie zepsuło (przebieg co prawda mam niewielki). Prowadzenie w porządku, na zakrętach radzi sobie nieźle, nie jest ani za miękko ani za twardo, wygoda też daje radę. Podsumowując nie żałuję jakoś szczególnie zakupu, co prawda nie powtórzyłbym go, tylko może dołożył bym kilka tysięcy do czegoś innego nie stukającego <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto możesz serwisować w dowolnym ASO. Odnośnie czujników, na początku w MIII Grandtour wydają się potrzebne, ale z czasem spokojnie można się bez nich obyć. Faktycznie widoczność do tyłu jest słaba, ale jak się wyczuje auto to nie ma problemu. Jeśli nie testowałeś 1.6 to warto jednak przed zakupem pojeździć, oczywiście jest wystarczający, ale nie tak elastyczny jak dCi, którym jeździłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Warto też się nauczyć cofania przy użyciu bocznych lusterek. Są bardzo dobre z dużym polem widzenia. Szybko się przestawiłem z obracania się do tyłu na spoglądanie tylko w lusterka boczne przy cofaniu :!:

Ja jestem bardzo zadowolony z właściwości jezdnych mojego GrandToura. Ale pewnie sporą zaletą są u mnie koła na 17" felgach <szukaj>

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kupowałem swoją to za 1zł mogłem mieć albo opony do 1500 (licząc po cenach salonowych czyli drożej niż w internecie) albo akcesoria do kwoty 1500. (Zdecydowałem się na to drugie opony kupiłem w internecie i mi przy odbiorze założyli a letnie dostałem do bagażnika) Więc jak coś możesz się dowiedzieć czy dalej jest taka możliwość. Ja do silnika nie mam zastrzeżeń rakieta to to nie jest ale jeździ się nim całkiem dobrze. Czujniki też bym zdecydowanie polecał. Manewrowanie na ciasnym parkingu gdy trzeba cofnąć "na styk" jest trudne tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odowiedzi. Po Waszych informacjach wydaje mi się, że silnik powinnien mi wystarczyć ale jeśli jeszcze ktoś miałby jakieś doświadczenia i opinie o tym silniku będę wdzięczny.

A co sądzicie o alarmie? Dokupowaliście? Nie dobrałem alarmu, ale teraz zaczynam się zastanawiać czy czasem jeszcze nie dołożyć. Zaproponowali mi alarm za 1 tys pln. Jak sądzicie - czy warto? Czy można go bez straty gwarancji dołożyć samemu? W sumie auto będzie stało na niestrzeżonym parkingu pod blokiem więc zaczynam rozmyślać aby mieć czyste sumienie i nie pluć sobie w brodę jeśli jakiś łobuz będzie się próbował dobrać...

Edytowane przez Syfon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!