Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala i gaśnie


splice

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wymieniłem uszczelki na przepustnicy i na kolektorze dolotowym bo miałem szaleńcze obroty (jak był simny to obroty trzymał około 2000 RPM). Po wymianie tych uszczelek, odpaliłem samochód, obroty wskoczyły na 1000 RPM i zaczeły spadać aż samochód zgasł. Sytuacja się cały czas powtarzała. Podciągnąłem narazie linkę od gazu - wiem że to nie jest rozwiązanie, ale potrzebny mi jest samochód do jazdy.

 

Panowie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem, ale dopiero jak podciągnąłem obroty na lince hehe :P Dla mnie to też tak jakby było coś nie tak z którymś czujnikiem. Spróbuje wszystkie wtyczki jeszcze raz poodpinać i podpiąć powtórnie. Ewentualnie aku odłączę może coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Próbowałem go wyciścić. Przed założeniem go wcisnąłem go do końca, odpaliłem to miał ponad 3000RPM, zgasiłem odpaliłem to miał niecałe 3000RPM, zgasiłem odpaliłem to miał 2500RPM, zgasiłem odpaliłem i trzymał 2000RPM, zgasiłem odpaliłem to miał 1500RPM, zgasiłem odpaliłem to miał około 1000RPM, zgasiłem odpaliłem to chwilę popyrkał i zgasł. Jak myślicie dobry czy uszkodzony krokowiec? Coś tam niby koryguje, ale e teraz jak obroty mam podciągnięte na lince to mimo tego że ma takie wahania 600-900RPM to przy tym strasznie szarpie jak stoi (jak się jedzie to nie czuć), wygląda to tak jakby zapłon gubił, słychać też takie pyrkanie z rury jak przy gubionym zapłonie. Swiece mam nowe, cewke miałem zapasową sprawną to zacząłem podmieniać cewki ale to nic nie dało. Co robić? Gdyie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wykręcić silniczek, po ponownym zamontowaniu, włączasz zapłon, ale nie kręcisz, czekasz kilkanaście sekund i wyłączasz, znowu czekasz kilkanaście sekund, dopiero wtedy odpalasz silnik. Po wyłączeniu zapłonu silniczek krokowy powinien sobie ustawić położenie zerowe. Przed włączeniem silnika możesz 2-3 razy włączyć i wyłączyć zapłon, bez odpalania silnika. Już kilka razy o tym pisałem jakbyś użył :) to byś się tego dowiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak mówisz nie pomogło :/ Musiałem znowu naciągnąć linkę od gazu. A powiedzcie mi czy samo szarpanie na wolnych obrotach może być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Bo te szarpanie i rzucanie budą zauważyłem po wymianie rozrządu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co więcej podpiąłem go dziś pod kompa żeby gaz sprawdzić i moje wielkie zdziwienie że na jałowych ma dłuższe czasy wtrysków niż jak trochę dodam gazu (na jałowych około 4,8ms a dodam gazu delikatnie i trzymam to oscyluje w granicy 3,2-3,6ms), dodatkowo program pokazał mi ciśnienie w dolocie w granicy 0,48 a pamiętam że w poprzedniej lagunie tawartość osculowała w granicy 0,27)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kolejna sprawa jak gwałtownie dodam gazu jak jestem pod maską to słychać takie głośne syczenie (uszczelki na przepustnicy wymianiałem, na kolektorze dolotowym robiłem silikonem).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Chłopaki to moje 5 renault, a zawsze mnie czymś zaskoczy haha zawsze sobie mówie że to ostatnie renault a i tak kupuje kolejne :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy samo szarpanie na wolnych obrotach może być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Bo te szarpanie i rzucanie budą zauważyłem po wymianie rozrządu.

Tak.

słychać takie głośne syczenie

Ja też tak mam, i widziałem/słyszałem takie zachowanie u innych, ale ponieważ niczemu to nie przeszkadza zostawiłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o widze że jesteś w temnacie :blink: Powiedz mi w takim razie, przy tym silniku jak będzie delikatnie przestawiony rozrząd np o 1 ząbek to na jałowych będzie szarpał, a przy wyższych obrotach praca silnika może być już OK? Bo ju tylko na jałowych pyrka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odpalaniem nie ma problemu, ale jak jest zimny to odpala i tak się trzęsie jakby miał wyskoczyć, przygasa i gaśnie. Jak jest już ciepły to rzuca nim ale nie gaśnie. Co więcej podłączałem kompa z programem od gazu i po odpaleniu na zimnym silniku czasy wtrysku benzyny około 9ms :/ to z tego co mi wiadomo stanowczo za dużo, jak jest ciepły to czasy około 4,8ms - i to też za dużo bo powinno być około 3ms z tego co się orientuje.

 

Dzwoniłem do gościa co mi rozrząd wymieniał, jutro podjadę i ma zobaczyć o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!