Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usztywnianie tyłu / zwiększanie ładowności.


Rekomendowane odpowiedzi

Z racji zabaw w CA, dość konkretnie dociążyło mi się autko.

Dokładniej rzecz ujmując, mam w bagażniku jakieś dodatkowe parędziesiąt kilogramów, zlokalizowanych nad oraz tuż za tylnąosią.

W rezultacie obniżył się tył pojazdu.

Dopóki nie ma pasażerów z tyłu, wszystko jest spoko. Ale kiedy w święta woziłem 4 osoby i niewielką ilość bagażu, zacząłem przycierać tylnymi nadkolami o opony.

Trzeba by więc coś zrobić z tylnym zawieszeniem, utwardzić.

Nie chcę jednak wrzucać sportowych sprężyn, bo te zazwyczaj obniżają auto, a tego zdecydowanie nie chcę (już się obniżyło - i wystarczy).

Myślałem, żeby może wstawić sprężyny od jakiegoś cięższego modelu - 2.0RS, kombiaka albo scenika.

Ktoś sie orientuje, czy to w ogóle możliwe (czy są jakieś różnice w tych zawiasach?) oraz jaki może być potencjalny efekt?

A może jest jakieś prostsze rozwiązanie problemu, na które nie wpadłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych gumach słyszałem.

Ale wszedłem sobie na forum tuningowe do działu technika i poczytałem, co tez tam o takich gumach piszą.

Generalnie, polecają je do agrotuningu oraz dla amatorów polowania na przydrożne drzewa - więc trochę się zniechęciłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parędziesiąt kilogramów nie powinno wpłynąć na drastyczne siadanie auta. Albo masz kiepskie sprężyny albo porostu masz przeładowane auto. Wymiana sprężyn b. prosta i szybka. Podnieść tył auta (koła w powietrzu), odkrecić amortyzatory od belki, opuścić belkę i wyjąć sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku siedzi, powiedzmy, jakieś 50 kg.

Dodatkowo całe auto jest wygłuszone - nie wiem, ile to kilogramów, ale powiedzmy, że jakieś 20, bez drzwi.

DO tego dochodzą komory zamknięte w drzwiach oraz wygłuszenie drzwi - stawiam, że waga na sztukę to koło dyszki, czyli razem jeszcze 20 kg.

Summa summarum auto jest cięższe o jakieś 100kg od serii, z czego połowa jest skoncentrowana tuż nad lub tuż za tylną osią.

To chyba tłumaczy, czemu tyłek klapnął.

 

Słabe sprężyny - nie wiem, może i są słabe.

Przejechały jak na razie 55kkm, jeżdżę spokojnie.

Ale wcale bym się nie zdziwił - skoro tylne tarcze są już cieńsze niż minimum, to może i sprężyny też się do wymiany kwalifikują... Czy stan sprężyn się jakoś sprawdza, jak np amorki na trzęsawce?

 

Co do wymiany - sama wymiana to nie problem. Dylemat jest w tym, czy aby na pewno, a jeśli tak, to na co wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzęsawka nic nie pokaże. Sam raczej nie sprawdzisz współczynnika sprężystości sprężyny. Nawet, jeżeli wiesz jak to zrobić (nie jest to skomplikowane) to nie wiesz czy dana wartość jest prawidłowa. Można by porównać z nową sprężyną, ale nie o to chodzi.

 

Dodam, że 100kg to trochę więcej jak jedna osoba. O ile dobrze pamiętam to przy obliczaniu mas (DMC i ładowności) pojazdu to kierowcę liczy się jako 75kg a każdą kolejną osobę jako 68kg. Meganka ma ładowność rzędu 475kg czyli na bagaż i pasażerów zostaje ci ok 375kg. Meganka kombi ma ładowność o 30kg większą, więc możliwe ze ma sztywniejsze sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywałem się w ASO, jak to jest z tymi sprężynami.

Identyfikuje się je po kolorze.

W 3 drzwiówce są dwa typy - zielono-pomarańczowe lub zielone.

W kombiaku za to niebiesko-czerwone lub biało różowe.

Kolor determinuje charakterystykę sprężyny.

Ktoś się może orientuje, która jest jaka?

Tak sobie myślę, że może by pojechać "gdzieś" moim autkiem (gdzie?), zważyć, sprawdzić nacisk na osie, a potem dobrać sprężynę z modelu o najbardziej zbliżonym rozkładzie.

Tyle tylko, że serwis tu nie pomoże.

W razie wymiany sprawdzają kolorek, zamawiają taki sam i już.

A co który kolorek oznacza, to już specjalnie nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!