Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usztywnianie tyłu / zwiększanie ładowności.


Rekomendowane odpowiedzi

Z racji zabaw w CA, dość konkretnie dociążyło mi się autko.

Dokładniej rzecz ujmując, mam w bagażniku jakieś dodatkowe parędziesiąt kilogramów, zlokalizowanych nad oraz tuż za tylnąosią.

W rezultacie obniżył się tył pojazdu.

Dopóki nie ma pasażerów z tyłu, wszystko jest spoko. Ale kiedy w święta woziłem 4 osoby i niewielką ilość bagażu, zacząłem przycierać tylnymi nadkolami o opony.

Trzeba by więc coś zrobić z tylnym zawieszeniem, utwardzić.

Nie chcę jednak wrzucać sportowych sprężyn, bo te zazwyczaj obniżają auto, a tego zdecydowanie nie chcę (już się obniżyło - i wystarczy).

Myślałem, żeby może wstawić sprężyny od jakiegoś cięższego modelu - 2.0RS, kombiaka albo scenika.

Ktoś sie orientuje, czy to w ogóle możliwe (czy są jakieś różnice w tych zawiasach?) oraz jaki może być potencjalny efekt?

A może jest jakieś prostsze rozwiązanie problemu, na które nie wpadłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych gumach słyszałem.

Ale wszedłem sobie na forum tuningowe do działu technika i poczytałem, co tez tam o takich gumach piszą.

Generalnie, polecają je do agrotuningu oraz dla amatorów polowania na przydrożne drzewa - więc trochę się zniechęciłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parędziesiąt kilogramów nie powinno wpłynąć na drastyczne siadanie auta. Albo masz kiepskie sprężyny albo porostu masz przeładowane auto. Wymiana sprężyn b. prosta i szybka. Podnieść tył auta (koła w powietrzu), odkrecić amortyzatory od belki, opuścić belkę i wyjąć sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku siedzi, powiedzmy, jakieś 50 kg.

Dodatkowo całe auto jest wygłuszone - nie wiem, ile to kilogramów, ale powiedzmy, że jakieś 20, bez drzwi.

DO tego dochodzą komory zamknięte w drzwiach oraz wygłuszenie drzwi - stawiam, że waga na sztukę to koło dyszki, czyli razem jeszcze 20 kg.

Summa summarum auto jest cięższe o jakieś 100kg od serii, z czego połowa jest skoncentrowana tuż nad lub tuż za tylną osią.

To chyba tłumaczy, czemu tyłek klapnął.

 

Słabe sprężyny - nie wiem, może i są słabe.

Przejechały jak na razie 55kkm, jeżdżę spokojnie.

Ale wcale bym się nie zdziwił - skoro tylne tarcze są już cieńsze niż minimum, to może i sprężyny też się do wymiany kwalifikują... Czy stan sprężyn się jakoś sprawdza, jak np amorki na trzęsawce?

 

Co do wymiany - sama wymiana to nie problem. Dylemat jest w tym, czy aby na pewno, a jeśli tak, to na co wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzęsawka nic nie pokaże. Sam raczej nie sprawdzisz współczynnika sprężystości sprężyny. Nawet, jeżeli wiesz jak to zrobić (nie jest to skomplikowane) to nie wiesz czy dana wartość jest prawidłowa. Można by porównać z nową sprężyną, ale nie o to chodzi.

 

Dodam, że 100kg to trochę więcej jak jedna osoba. O ile dobrze pamiętam to przy obliczaniu mas (DMC i ładowności) pojazdu to kierowcę liczy się jako 75kg a każdą kolejną osobę jako 68kg. Meganka ma ładowność rzędu 475kg czyli na bagaż i pasażerów zostaje ci ok 375kg. Meganka kombi ma ładowność o 30kg większą, więc możliwe ze ma sztywniejsze sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywałem się w ASO, jak to jest z tymi sprężynami.

Identyfikuje się je po kolorze.

W 3 drzwiówce są dwa typy - zielono-pomarańczowe lub zielone.

W kombiaku za to niebiesko-czerwone lub biało różowe.

Kolor determinuje charakterystykę sprężyny.

Ktoś się może orientuje, która jest jaka?

Tak sobie myślę, że może by pojechać "gdzieś" moim autkiem (gdzie?), zważyć, sprawdzić nacisk na osie, a potem dobrać sprężynę z modelu o najbardziej zbliżonym rozkładzie.

Tyle tylko, że serwis tu nie pomoże.

W razie wymiany sprawdzają kolorek, zamawiają taki sam i już.

A co który kolorek oznacza, to już specjalnie nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!