Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik stuka jak zimny


Tomel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

poszukałem na forum trochę informacji w tym temacie, może nie wnikliwie, ale....

Dziwna spraw dzisiaj zajjrzałem pod maske silnika 1,6 16V (110 km) i słyszałem rytmiczne stukanie było to trochę dziwne , po jakimś czasie te stukanie w miarę jak silnik sie rozgrzewał przycichało, aż ucichło całkowicie. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ale zawory to wydaje się, że chyba trochę ciszej stukają. Jak miałem Fiestę 1,3 z 2002 roku to po jakimść czasie bardziej klikało niż stukało. Mechanik słuchał na ciepłym i powiedział, że nic nie słyszy. Dziwna sprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównuj pracy 8 zaworowego silnika 1,3 z 16V 1,6. silnik fordowski który miałeś w MK V to stara konstrukcja pamiętająca MKIII a konstrukcyjnie to lata 70(tam miałeś chyba wałek w bloku) wiec i praca sie różni znacznie. moim zdaniem jeżeli to Ci przeszkadza to ustaw sobie luzy zaworowe(bo nie wiem czy jest hydraulika) ale jeżeli nie to pamiętaj że luźniejsze zawory narobią mniej szkód niż za sztywne. wiec jak nie masz problemów z autem to miłej jazdy i dalej bezproblemowej.

 

kolega bronius, ma racje. mały poziom oleju może też mieć znaczny wpływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepper nie ma to jak konstruktywna odpowiedz :mrgreen: dzięki.

Dzisja wymieniłem olej z Mobile 5w50 na Castrola 5w40. I rzeczywiście jest jakby ciszej. A swoja droga oleju miałem prawie max zatem teoria braku oleju upadła.

Co sadzicie o takiej zamianie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem castrola 10W/40 właśnie w swojej maździe z silnikiem 1,25 i już więcej nie wleje ze względu na cenę i dlatego że po zmianie na ten olej zaczęło go ubywać w silniku a stan poprzedniego fordowskiego(też pół syntetyk)był ok.

Ale zawsze lepiej niż mobil chociaż są zdania popierające ten olej zwłaszcza przez właściciel szmelc vagenów których nie lubię. Castrol dużo kosztuje ale dobrze myje silnik. Ja jestem zwolennikiem Elfa ale do swojego klekota i tak teraz wleje Lotosa bo podobno był wcześniej Mobil a już mnie moje auto zjada finansowo to nie będę przepłacał.

a i jeszcze jedno. można zrobić pomiar sprężania na cylindrach bo może pukać jak jest słaba kondycja silnika a z biegiem rozgrzewania uszczelnia układ olej i cichnie pukanie.(tak na marginesie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondycja silnika to żeczywiście ciekawa sprawa. Mój samocghodzik jest z 2003 i ma 130 tys przebiegu. To chyba nie jest tyle ile wystarczy do zajeżdzenia silnika.

Ponoć motorki 1,6 16 v mają przebiegi międzynaprawowe większe niż 400 tys km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A ja mam takie pytanie:

Słychać zawory na 3. cylindrze. Wyszukałem, że mogło to być spowodowane niskim poziomem oleju, ale oleju zalałem tyle ile można było i słychać dalej. Co mogło być tego przyczyną?

A takie z innej beczki pytanie - czy jeżdżenie z czymś takim szkodzi? Bo silnik ani nie stracił mocy ani nic. Po prostu słychać jak stukają i jest to trochę wkurzające <szukaj>

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mi też stukało na zimnym w miare cieplego silnika stuki cichły, odkręciłem kopułe i sprawdziłem jakie mam luzy wedle z rozpiska WKŁ i powiem tak że na wylotowym miałem nawet po 0,35 mm, więc ustawiłem luzy na zaworach dolotowych na 0.15 a na wylotowych 0,25 i powiem tak silnik chodzi tak cicho ze nawet go nie słychać ze pracuje, a czas pracy zajmuje około 30 min no i 8 zł szczelinomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZYLO, gdzie ty sobie chcesz ten szczelinomierz wsunąć, bo na pewno nie do hydraulicznych popychaczy silnika, o którym mowa.

 

Lekkie głuche stukanie może być wywołane również przez płaszcze tłoków (o ile są już zużyte), nie przeszkadza to w niczym, póki silnik nie spala oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!