Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W mojej Megi pojawił się strasznie wkurzający dźwięk. Brzmi to jak odkurzacz, pojawia się w okolicach 60km/h (poniżej jest to dość niski ton, ciężki do odróżnienia od szumu opon), przy 75-80km/h mam wrażenie, że wyje coś w prawym przodzie, powyżej 100km/h do około 130km/h wyje jak odkurzacz na wysokich obrotach, dźwięk jest głośny i praktycznie nie da się jeździć autem w takich warunkach. Nie umiem też rozpoznać skąd dochodzi. Powyżej 150km/h wycie znika, pewnie jego ton jest niesłyszalny dla moich uszu. Na początku zamieniłem przednie koła stronami - nic. Potem wymieniłem wszystkie cztery opony (nadawały się i tak do kosza), do tego poprawiłem zbieżność, ale dźwięk się nie zmienił, ani nie zniknął. Wycie jest niezależne od obrotów silnika, niezależne od wrzuconego biegu, niezależne od nawierzchni po której jadę. Podejrzewam, że jakieś łożysko wyzionęło ducha, pytanie jak to zdiagonozować, żeby nie wymieniać wszystkich czterech łożysk kół? Zrobiłem test skręcania - przy 110km/h skręcam w prawo - wyje ciut bardziej, w lewo - wycie ustaje.

 

Pozdrawiam, Piotr

 

Kolego VVicher usuwanie wpisów moderatora jest łamaniem regulaminu. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło łożysko z prawej strony (od kierowcy). Ale sam musisz trafić czy przód czy tył, moim zdaniem da się to łatwo wysłuchać. Huczenie łożyska zwiększa się przy dociskaniu koła: skręcasz w prawo, siła odśrodkowa dociska auto w lewo, koło lewe się "napina" a prawe odpuszcza. I odwrotnie.

Sprawdź jeszcze czy nie ma luzu na przednim łożysku, ale to na podniesionym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do mechanika, po obczajaniu wyszło, że łożyska w kołach są raczej OK, a hałas bardziej dochodzi z okolic skrzyni i jako, że się nie zmienia w zależności od biegu, stawiają wstępnie na łożyska w dyfrze... Mam pojeździć jeszcze, żeby zaczęło trochę bardziej hałasować, bo na podnośniku nie są w stanie jednoznacznie sprecyzować gdzie znajduje się wyjące łożysko. Wykluczyli tylko koła tylne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka, że mam inny silnik (2.0TCe), więc i inną skrzynię. Oraz taka, że u mnie tego wycia nie było, pojawiło się nie dalej niż 500 kilometrów temu i jest coraz głośniejsze. No i u mnie nie jest to wycie podczas hamowania silnikiem, skrzynia biegów ma jakieśtam swoje standardowe dźwięki, które wydaje, ale tu na chwilę obecną przy 110km/h nie słyszę silnika. Cóż, jeżdżę dalej, żeby się jeszcze trochę nasiliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałes jeszcze czy na załaczonym sprzegle i przy toczeniu sie na luzie jest bez zmian?

 

Jeśli wysprzęglenie nie prznosi ulgi to musi być łożysko dłuższej półosi...

Edytowane przez Tytan555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglenie nic nie zmienia, łożysko dłuższej półosi jest też OK (wymienione na nowe profilaktycznie, tanie jest), zostaje któreś z łożysk w skrzyni, które kręcą się cały czas, czyli pewnie na dyfrze... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni jest OK, sprawdzone.

 

Cóż, pewnie czeka mnie kosztowna naprawa skrzyni... Oby to był ostatni taki problem. ^^

 

---------

Problem rozwiązany - padło jedno z łożysk w skrzyni. Wymienione całe łożyskowanie skrzyni + nowy olej + uszczelniacze = nastała cisza.

Edytowane przez VVicher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!