Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk z... czegoś.


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie o to chodzi, że tam byłem u Nawrota i ich zalecenia to jeździć tak do 3000 km i dopiero później będą mogli coś zacząć działać (no chyba, że się wyciszy, ale wątpię, bo teraz to nawet przy 90 km/h wyje). Wyobraź sobie, byłem na nartach i wracając samochód leciał z góry tak ok. kilkunastu minut i tak mi wył, szału dostaje. Nowy samochód a tu takie szopki i mówię, przy mojej jeździe będę tak pół roku jeździł, żeby jeszcze później naprawili, bo chłopakom w lagunach gwarancje się już kończą i nic nie wskórali, a tłumaczą to, że takie rozwiązania konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twoje niezadowolenie.

Po pół roku masz jeszcze 1,5 roku gwarancji, więc myślę, że da się wszystko załatwić.

Jeśli nadal będzie wycie, to ASO powinno nagrać i wysłać do Renault.

 

[ Dodano: 2011-03-05, 11:11 ]

piotko,

 

Zobacz proszę temat:

http://megane.com.pl/scenic-i-phii-renault...highlight=wycie

 

To może być łożysko.

 

Pozdrawiam

ABCMegane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ABCMegane, dzięki za zainteresowanie, myślisz, że mechanik w serwisie nie odróżniłby wycia łożyska od wycia skrzyni biegów ( stwierdził, że to skrzynia tak pracuje i tak jak pisałem wcześniej przewiózł mnie modelem z taką skrzynią i przy prędkości ok 50-70 km/h też przy mocnym wsłuchaniu się słyszałem podobny dźwięk, tylko tyle, że naprawdę musiałem się wsłuchać no i wiedziałem czego mam słuchać) . W tym linku co mi podałeś, kolega opisuję, że ma podobny problem, ale u mnie nie ma żadnej różnicy na zakrętach no i jak dodam tylko leciutko gazu to dźwięk znika.

Dodam, że mam przejechane teraz ok 1200 km. i niestety nic się nie wycisza i raczej nie wyciszy. Liczę, że zgodnie z obietnicą RP (zgłaszałem do nich oficjalną reklamację) po przejechaniu tych 3000 km. serwis zajmie się moim problemem i wyeliminują u mnie to wycie.

ABCMegane, będę dzisiaj około 15 na Bielanach z żoną na zakupach, może będziesz gdzieś w pobliżu, moglibyśmy to porównać z twoim modelem (ciekawi mnie, czy takie coś występuje u Ciebie, tylko jest na takim poziomie, że nie zwracasz na to uwagi, albo uważasz, że jet to normalna praca).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotko,

 

Być może nie mam dużo wiedzy, ale jeśli skrzynia jest źródłem wycia, to jak tłumaczyć fakt, że ono występuje nawet bez sprzęgła czy na luzie?

U siebie jak czytałem Twoje posty to zacząłem słuchać, i trochę wycia jest powyżej 50 km/h.

Dziś niestety nie będę w okolicy Bielan.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

piotko,

 

Stwierdziłem identyczne objawy w mojej megance. Auto nowe, aktualny przebieg 1100 km. Podczas jazdy na 5 i 6 biegu (50-60 i więcej km/h)puszczając pedał gazu słychać wycie, buczenie (podczas hamowania silnikiem), jednak dziwne jest to, że jak wcisnę sprzęgło to nadal wyje. Jak dodaję gazu dźwięk cichnie.

Możesz odpisać jak się sytuacja rozwinęła u Ciebie. Czy po dotarciu dźwięk ucichł?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety nic nie ucichło. Mam przejechane 3500 km (spełniłem dziwny warunek serwisu) i właśnie planuje udać się do nich. Zobaczymy co teraz powiedzą. Jak coś będę wiedział to dam znać. Byłeś z tym w swoim serwisie? Co Ci powiedzieli, tak jak mi, że się ułoży?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W serwisie jeszcze nie byłem. Chciałem poczekać do 3000km. Jeśli twierdzisz, że u Ciebie nic nie ucichło, to u mnie pewnie też nie ucichnie. Spotkałem się z opinią, że ten silnik tak ma, ale nie znam nikogo kto mógłby to potwierdzić. Obawiam się, że zostaniemy z tym wyciem do czasu rozstania z autem. Ostatnio ten dźwięk przestał mnie drażnić, więc może się przyzwyczaję. Sprawdzałem różne opcje: jadąc na 5 i 6 biegu puszczam gaz - wyje, dodaję gaz - nie wyje; wciskam sprzęgło - wyje; wrzucam luz - wyje. Wydaje mi się, że to wina silnika, a nie skrzyni tylko dlaczego na 5 i 6 biegu, a nie na wszystkich? To jest dziwne. Daj znać czy u Ciebie reaguje podobnie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identycznie, na niższych biegach nie słychać (chociaż na 4 biegu też słyszę) ponieważ przy prędkości powyżej 50 km/h (przy takiej to wycie występuje) są już większe obroty silnika i bardziej słychać dźwięk hamowania silnikiem jeżeli jedziemy na biegu. Dzwoniłem do serwisu aby omówić się na wizytę i rozmawiałem z Panem, który zajmuje się moim problemem, sprawdzał jeszcze w bazie, czy ktoś zgłaszał się z takim problemem ale powiedział mi, że nie, więc może jednak warto się zgłosić do swojego serwisu (wiem, że dla 2 osób to nic nie wymyślą, ale...). W środę planuję się wybrać na wizytę, napiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, skrzynia w megankach 1.6 110KM nie jest najcichsza, u mnie (1100km przebiegu) cichutko buczy przy ok. 50-60km/h, ale wydaje mi się, że ciszej niż jeszcze miesiąc temu. Przypomina mi się mój Fiacik Siena kilkanaście lat temu i jego dosyć głośny od nowości deferencjał, który ucichł po przejechaniu ok. 10.000 km, być może tu też trzeba dać czas ułożyć się skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... ciekawe, co na to powie serwis... ja osobiście się nie wybieram, mi to nie przeszkadza, to cichutkie buczenie mam w małym zakresie prędkości przy przyśpieszaniu. Osobiście bałbym się rozbierania skrzyni w ASO, wiadomo z jakiego powodu ;-) No ale jak komuś to głośniej "gra" to może nie być innego wyjścia :-(

Edytowane przez Paweł_Sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Chiałbym dodać swoje 3 grosze do tematu wycia. U mnie jest podobnie, te same objawy, wycie przy prędkościach od 50 do około 80km. Ten dźwięk jest dość charakterystyczny, łatwo go wywołać gdy jedzie się na tempomacie, po płaskim odcinku drogi. Np. ustawiam 74km/h i proszę bardzo, jest. Mam wrażenie, że pojawia się gdy jest zrównoważony moment obrotowy silnika z momentem oporowym, z bardzo niewielką przewagą momentu silnika. Taki efekt daje właśnie tempomat, który dodaje tylko tyle by utrzymać stałą, zadaną predkość, a robi to przecież dość precyzyjnie. Sumując, moim zdaniem, to skrzynia. Z pewnością udam się do serwisu, bo auto jest nowe, poczekam na przebieg około 3000km by uniknąć zbywania typu: przyjedź Pan z tym później by auto sie dotarło itd. Myślę że to wycie nie wynika z faktu docierania się. Po prostu, ta skrzynia 6 biegowa to szmelc! Obym się mylił!

Zestrojenie tej skrzyni to inna sprawa.

Proszę wszystkich uzytkowników, którzy zamierzaja udać się z tym do serwisu o relację (sam oczywiście także takową zamieszczę). Podejrzewam, ze walka z ASO będzie w tym wypadku trudna, bo jakby mieli wymieniać skrzynię, to będzie znaczny opór przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, ze walka z ASO będzie w tym wypadku trudna, bo jakby mieli wymieniać skrzynię, to będzie znaczny opór przecież.

 

No tak, tylko co, wymienią Ci jedną wyjącą skrzynię na inną wyjącą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!