Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z turbiną i olejem


smarti123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Mam małą przypadłość w aucie otóż miesiąc temu padło mi turbo objawiło się to białym dymem który za kurzył całą ulice 4 pasmową i brakiem mocy. Auto odstawiłem do mechanika dobrze że je scholowałem bo przy okazji wywaliło mi cały olej na układ wydechowy i prawie silnik zatarłem.Mechanik wylał z układu wydechowego prawie 3 litry oleju i próbował wyczyścić katalizator ale na pewno tam zostało sporo oleju. W każdym razie kupiłem regenerowana turbinę na gwarancji, mechanik mi ja zamontował wymienił olej filtr oleju przeczyścił jakieś rurki nie mówił dokładnie co, w każdym razie stwierdził ze zrobił to co się robi po wymianie turbina. I tu się rodzi problem odebrałem od niego auto kurzyło chociaż już nie tak bo tylko wtedy jak się nagrzał katalizator i układ wydechowy. Kazał mi obserwować poziom oleju i jeździć delikatnie żeby nie męczyć na początku turbiny. Jeździłem tak jak mówił auto kurzyło pracowało dobrze wszystko dobrze gdy katalizator się nagrzał spalanie pokazywało na poziomie 11 l i powyżej i dziwnie się nagrzewał chociaż kontrolka wskazywała normalna temperaturę i nagle po przejechaniu 60 km okazuje się ze w silniku nie mam prawie wcale oleju i dalej holuje auto do tego samego mechanika stwierdza ze turbina pije olej bo w układzie wydechowym na maglownicy i sankach jest olej. wiec biorę turbinę jadę tam gdzie ja kupiłem oni mi ja sprawdzają pod każdym względem i stwierdzają ze jest wszystko ok. proszę o jakieś pomysły bo mi i mojemu mechanikowi już brakuje.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dobrze by było zdiagnozować pierwszą przyczynę awarii turbo żeby ew. wyeliminować (sprawdzić membranę odmy czy nie poszła w dolot i ciśnienie oleju na turbo).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak wywaliło olej to poszedł w wylot i dolot. Z tego co piszesz to prawdopodobnie czyszczone były rury do intercoolera, pytanie czy czyszczony był sam intercooler (konieczne zdjęcie zderzaka), odma i przewód od komory korbowej do odmy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak Ci dymi i nie jedzie to prawdopodobnie zawalony jest olejem katalizator - do wycięcia. Mogła to być przyczyna drugiego wywalenia oleju (wystarczyłoby też, że zapchany był olejem np intercooler, odma etc.) Zatkany wydech przez katalizator doprowadził do wzrostu ciśnienia i olej wyszedł tam gdzie mu było bliżej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Podsumowując: na początek to bym proponował zmienić mechanika bo tak na moje oko to na nowoczesnych dieslach się słabo zna skoro pomysłów nie ma ...

<><><><><><><><><><>><><><><>

Spróbować ustalić gdzie poszedł olej, porządnie wyczyścić cały dolot - rury, intercooler, odmę, sprawdzić kolektor wydechowy i katalizator, wyciąć/wymienić jak zapchany. Założyć turbo z przestrzeganiem zaleceń montażowych. Podjechać na kompa żeby sprawdzić ciśnienie doładowania i inne parametry.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszej przyczyny awarii nie znam tamto turbo także było po regeneracji i możliwe że po prostu je wymęczyłem mocniejszą jazdą. Przy drugim turbo podejrzewam że wyczyścił wylot i dolot ale czy IC to nie mam pojęcia, czy w ogóle zaglądał w odmę... .Autko po wymianie zachowywało się normalnie, paliło obroty idealne silnik pracował idealnie tylko ten dym jak rozgrzewał się katalizator, ciepło które wydobywało się z pod maski tzn tak jak wcześniej pisałem na kontrolce nie pokazywało żeby temp. w silniku była wyższa niż zawsze ale po podniesieniu maski było odczuwalne, no i jak już trochę po chodził to z wydechu kapało parę kropel oleju i tak samo jak postał przez noc.I te spalanie czasami 11 l czasami 20 l komputer pokazywał.Tak podejrzewałem że może przez ten przytkany katalizator się grzeje bo spaliny mogą się kumulować przed nim, wzrosło ciśnienie i wypchało olej zamiast zwrócić go. Zdziwiło mnie jak zadzwoniłem do mechanika i on bez zaglądnięcia pod maskę stwierdził że turbo leje a później pokazywał mi po wymontowaniu turba plamki oleju na dwóch z trzech rurek wchodzących do turba. W większości olej prawdopodobnie poszedł znowu w wydech bo włożyłem palce do rury wydechowej i wyciągnąłem je całe w oleju, no i tak jak mówiłem oblało maglownice jakieś sanki(tak stwierdził mechanik.Jak już zrobi mi ta usterkę to od razu jadę na kompa wszystko sprawdzić.dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!