Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"dławi się" i zaczynają dochodzić dziwne dźwięki z komory silnik


ramses123

Rekomendowane odpowiedzi

Auto: Renault Megane II Combii 1,5 DCi 75kW, przebieg 252 000 km, rozrząd zmieniany przy 212 000, olej + filtr oleju i powietrza 251 000.

 

Po rozruchu np. ranem czy nawet popołudniu, po 8 - 15 godzinnym przestoju auta silnik odpala bez problemów, nie kopci, nie puszcza żadnego "dyma" pracuje równo na obrotach bez niepokojących oznaków że coś może być nie tak. Po około minucie ruszam i po wrzuceniu 2 biegu zaczyna auto tracić moc powyżej 1500 -1800 obrotów, "dławi się" zaczynają dochodzić dziwne dźwięki z komory silnika dosłownie 3-5 sekund (zgrzyty) silnik nie wchodzi na obroty i nagle "puszcza dyma" (czarny dym), i jedzie dalej do kolejnej zmiany biegu. Na 3 biegu już go tylko "dławi" tyle że już bez tych dźwieków jak na 2- biegu. Po "dławieniu" puszcza "dyma" i jedzie jak by nigdy nic. Gdy złapie odpowiednią temperaturę takie sytuacje się już nie zdarzają. Można jeździć na niskich biegach i wyższych, hamować silnikiem bez problemów.

 

Czy ktoś wie co moga oznaczać powyższe objawy ?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, osobiście nic nie robię w komorze silnika poza sprawdzeniem stanu oleju i dolaniu płynu do spryskiwaczy :)

 

Kolego a jak myslisz czy ingerencja machaników przy wymianie oleju i filtrów (powietrza, oleju) mogła na to wpłynąć (EGR)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem o tym EGR i chyba będzie to... spalanie jeszcze rok temu miałem średnio od 4,7 do 5,1 a obecnie od 5,3 do 5,6.

Jutro jadę do "lekarzy" - niech popatrzą do "Renatki" :)

Dzięki za informację. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się co oszukiwać - najcześciej jedynymi lekarzami są ci z forum, bo inni moga tylko bardziej popsuć.

EGR możesz sobie sam wyciągnąc i wyczyścić na zimę, przy okazji sprawdzić stan świec i przygotować auto przed zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz zaślepiał, to wyczyść cały układ dolotowy. Jest tam tyle syfu, że niekiedy się dziwię, że te auta z czymś takim jeżdżą.

 

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć na forum. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto wróciło od mechaników - wymiana przepływomierza i czyszczenie EGR pomogło. Po 2 tygodniach nie ma już takich sytuacji.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Koszt to 650 zł przepływomierz i 80 zł robocizna.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!