Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekonomia - diesel, benzyna czy LPG


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry ale jak moze byc taniej zniszczyc silnik i wymienic, niz go naprawic??

W prosty sposób..

Kupujesz kompletny oryginał z mniejszym przebiegiem za przyzwoite pieniądze zamiast płacić za rozbiórkę ekspertyzę co jest zepsute i zakup poszczególnych oryginalnych elementów za niebotyczne ceny

Przykład:

Skrzynia 6 biegowa w sceniolu syna. Tylko wsteczny kiepsko wchodzi,reszta miodzio, nawet jej nie słychać, skrzynia z przebiegiem ponad 160 tys km. Wyciąganie i ponowna zabudowa około 500zł.

Rozebranie do ekspertyzy 150 zł

Naprawa na oryginalnych częściach od 1000 w górę

Jedno koło zębate według DIALOGYSA to koszt 500-700, a nawet więcej zł.

Zakup innej skrzyni niedawno wydłubanej ze sceniola na części, z przebiegiem około 100 tys km, to tylko 220 zł.

http://megane.com.pl/topic/12511-co-dzis-zrobiles-dla-swojego-autka/page__view__findpost__p__369875

Przekładka też te 500.

Jak potrafisz to sobie wylicz różnicę.

Myśmy policzyli i dlatego choć już przy kupnie czasami wsteczny zazgrzytał, nie było to naprawiane, pojeździło 10 miesięcy i dopiero teraz jest do roboty, ale naprawa nadal jest nieopłacalna, wymiana wychodzi taniej. No i przez te 10 miesięcy zapomniało się już o kwocie zakupu auta i ciasnym budżecie.

Skrzynie kompletne w ASO to koszt 8000 zł w górę. Nawet do 12 000 manualna do tego samego auta.Całe auto rok temu było zakupione za 15 000....

Do tego w razie czego starą skrzynie można albo naprawiać albo odsprzedać, choćby do warsztatu który tylko skrzynie naprawia. Taka używka naprawiana kosztuje u nich 2500zł.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prosty sposób..

Kupujesz kompletny oryginał z mniejszym przebiegiem

Nie o to mi chodziło. Straty związane z odstawieniem samochodu były by dużo większe niż straty związane z zabicie silnika. Szanse na to były małe ale jednak zdechł (podobno). Poza tym jak piszesz. Naprawiać można ale za podobne pieniądze można wstawić motor i jeździć autem juz po jutrze.

Tu nie mam też skompletowanego warsztatu. Była opcja aby uzupełnić braki sprzętowe i dojeździć do "wolnej chwili". Jednak sam CLIP to koszt wymiany silnika (bez samego silnika). Teraz wiem, że lenistwo nie popłaca, bo CLIPa i tak musiałem kupić :D, wtryski zmieniać itd.Ale to nie przez auto tylko przez złodzieja.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dorzucę 3 grosze do dyskusji... Widze że na forum fanów diesla nikt nie przekona a sami zachowują się jak politycy pewnej partii uważając że cokolwiek inne niż sami uważają to już jest źle.

 

5 lat jeździłem laguną II FL 2,0 dci. Moc, dynamika, itp. Fakt nie miałem żadnych usterek, parę razy stracił moc na turbinie bez przyczyny, świece żarowe do wymiany i takie tam klocki z wymianą dwumasy.

Teraz jeżdże Meganką III 1,6 PB + LPG. Cisza, zrywność i ekonomia. Zrobiłem przegląd i jeżdżę. jak wcześniej laguną.

 

Moim zdaniem wady są po obu stronach zarówno jak zalety i argumenty typu częstsze tankowanie mnie nie przekonują. Pokaż mi kierowcę który jedzie bez przerwy 1200km.

 

Fakt jest taki że 100km zrobionych średnio w roku laguna 2,0 dci kosztowało mnie 36-38 zł zaś teraz meganką 18-20zł. I w ten sposób należy liczyć różnicę. Laguna spalała mi przy umiarkowanej jeździe 6,5 l ON, meganka spala 7 l PB przy jeżdzie na PB, a LPG 8,5 L. I nie piszcie o wartościach spalania rzędu 10-11, bo takie są ale tylko przy jeździe wyłącznie miejskiej. Diesel w takich warunkach spalał mi 9 l. Zimą nawet powyżej 10.

Różnica wynosi w moim portfelu jakieś 50% taniej na LPG w stosunku do Laguny ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o masz znowu temat odkopany, mam disla i mam PB z LPG, tym i tym jeździ mi się dobrze. Do dłuższych tras wolę disla i tyle na ten temat, LPG mam na jazdy po mieście i krótkich tras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę 3 grosze do dyskusji... Widze że na forum fanów diesla nikt nie przekona a sami zachowują się jak politycy pewnej partii uważając że cokolwiek inne niż sami uważają to już jest źle.

nie jestem zagorzałym fanem diesla, w sumie to wolał bym mieć dużą benzynę z zapasem mocy. To że mam Megankę z dieslem pod maską to akurat przypadek, bo trafiła się w naprawdę dobrym stanie. Będąc na studiach śmigałem dużo cinquecento 700 z gazem, było fajnie, czasami z przygodami, ale miło to wspominam.

 

a co do wycieczek politycznych, to daruj sobie, bo równie dobrze można to napisać o zagorzałych fanach LPG, oraz ortodoksyjnych zwolenników benzyny, którzy nigdy nie zhańbią się paliwem do traktorów, czy gazem do kuchenek. Każdy jeździ na tym czym mu wygodniej, taniej i lepiej, a że każda sroczka swój ogonek chwali...

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie decyzja ON, Pb czy lpg to czysta ekonomia, no może z lekką domieszką "widzimisia". Po drugie wydaje mi się, że podawanie jednostkowego kosztu przejechania 100km na takim czy innym paliwie jest mało przekonujące.

Moje poprzednie trzy samochody jeździły na lpg (robię po 30kkm rocznie). Teraz kupiłem MII 1.6 16v i pomyślałem, że pojeżdżę troszkę na Pb. Efekt - w miesiącu wydałem około 1200zł na paliwo! przy średnim spalaniu mojej Megi 6,7l. Niestety długo nie udźwignę takich kosztów i dlatego auto idzie do gazu. Disla nie chcę bo nie akceptuję kosztów potencjalnych napraw. NIech każdy sobie zrobi taki rachunek, żeby podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest taki że 100km zrobionych średnio w roku laguna 2,0 dci kosztowało mnie 36-38 zł zaś teraz meganką 18-20zł.

A skuterem 15 zł, a rowerem tyle ile spalisz kcal przez mięśnie. Nie chciało mi się już więcej pisać w tym temacie, ale jak czytam takie coś, to nie da rady. Jak można tak bezmyślnie porównywać dwa kompletnie różne od siebie silniki i co więcej w autach różnych gabarytowo i wagowo ? nonses jakiego dawno nie czytałem. Odnośnie twojego spalania, to zostawie bez komentarza.

1,6 PB + LPG. Cisza, zrywność i ekonomia

załaduj na pake 2 osoby + bagaże, zamontuj 16 calowe felunki takie jakie miałeś w Lagunie i zobaczymy ile zostanie z twojej ekonomii. I zrywności.. do 2 biegu.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nonses jakiego dawno nie czytałem

Pojeździj jednym i drugim i wtedy się wypowiadaj. Nie wiem co bezsensownego jest w różnicy kosztów ponoszonych na stacjach benzynowych.

Nie porównuję silników tylko koszty - Myślicielu!

załaduj na pake 2 osoby + bagaże, zamontuj 16 calowe felunki takie jakie miałeś w Lagunie i zobaczymy

No tak bo MIII to jeździ na 13 tkach i pusta

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale koszty posiadania samochodu to nie tylko paliwo, więc to też nie jest takie proste jak ty mówisz.

 

I żeby nie było, zdaję sobie sprawę, że najmniej problematyczna jest sama benzyna (za to najdroższa przy dystrybutorze), a LPG czy diesel, to dużo zależy od szczęścia, bo i jedno i drugie potrafi sprawiać kłopoty, a że LPG najtaniej wychodzi przy dystrybutorze, to wszyscy chyba wiedzą :!:

Edytowane przez slawskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załaduj na pake 2 osoby + bagaże, zamontuj 16 calowe felunki takie jakie miałeś w Lagunie i zobaczymy ile zostanie z twojej ekonomii. I zrywności.. do 2 biegu.

Po przerobieniu na gaz osiągi diametralnie w dół nie idą. Więc pozwól, że odpowiem. Trasa w obie strony 1200km. 16 calowe fele, 205/55 gumy. 4 osoby na pokładzie. Bagażnik załadowany do granic możliwości. Jeszcze bagaż w środku auta pomiędzy pasażerami z tyłu.

Spalanie 7,2 z tego co pamiętam na całej trasie. Problemów z przyspieszaniem nie było. Z wyprzedzaniem także. Mówię o jeździe na benzynie. Raczej wątpie z własnego doświadczenia, aby jazda na gazie spowodowała gwałtowny spadek efektywności jednostki napędowej.

 

Co do kosztów to już kwestia indywidualna każdego kierowcy.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!