Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekonomia - diesel, benzyna czy LPG


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry ale jak moze byc taniej zniszczyc silnik i wymienic, niz go naprawic??

W prosty sposób..

Kupujesz kompletny oryginał z mniejszym przebiegiem za przyzwoite pieniądze zamiast płacić za rozbiórkę ekspertyzę co jest zepsute i zakup poszczególnych oryginalnych elementów za niebotyczne ceny

Przykład:

Skrzynia 6 biegowa w sceniolu syna. Tylko wsteczny kiepsko wchodzi,reszta miodzio, nawet jej nie słychać, skrzynia z przebiegiem ponad 160 tys km. Wyciąganie i ponowna zabudowa około 500zł.

Rozebranie do ekspertyzy 150 zł

Naprawa na oryginalnych częściach od 1000 w górę

Jedno koło zębate według DIALOGYSA to koszt 500-700, a nawet więcej zł.

Zakup innej skrzyni niedawno wydłubanej ze sceniola na części, z przebiegiem około 100 tys km, to tylko 220 zł.

http://megane.com.pl/topic/12511-co-dzis-zrobiles-dla-swojego-autka/page__view__findpost__p__369875

Przekładka też te 500.

Jak potrafisz to sobie wylicz różnicę.

Myśmy policzyli i dlatego choć już przy kupnie czasami wsteczny zazgrzytał, nie było to naprawiane, pojeździło 10 miesięcy i dopiero teraz jest do roboty, ale naprawa nadal jest nieopłacalna, wymiana wychodzi taniej. No i przez te 10 miesięcy zapomniało się już o kwocie zakupu auta i ciasnym budżecie.

Skrzynie kompletne w ASO to koszt 8000 zł w górę. Nawet do 12 000 manualna do tego samego auta.Całe auto rok temu było zakupione za 15 000....

Do tego w razie czego starą skrzynie można albo naprawiać albo odsprzedać, choćby do warsztatu który tylko skrzynie naprawia. Taka używka naprawiana kosztuje u nich 2500zł.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prosty sposób..

Kupujesz kompletny oryginał z mniejszym przebiegiem

Nie o to mi chodziło. Straty związane z odstawieniem samochodu były by dużo większe niż straty związane z zabicie silnika. Szanse na to były małe ale jednak zdechł (podobno). Poza tym jak piszesz. Naprawiać można ale za podobne pieniądze można wstawić motor i jeździć autem juz po jutrze.

Tu nie mam też skompletowanego warsztatu. Była opcja aby uzupełnić braki sprzętowe i dojeździć do "wolnej chwili". Jednak sam CLIP to koszt wymiany silnika (bez samego silnika). Teraz wiem, że lenistwo nie popłaca, bo CLIPa i tak musiałem kupić :D, wtryski zmieniać itd.Ale to nie przez auto tylko przez złodzieja.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dorzucę 3 grosze do dyskusji... Widze że na forum fanów diesla nikt nie przekona a sami zachowują się jak politycy pewnej partii uważając że cokolwiek inne niż sami uważają to już jest źle.

 

5 lat jeździłem laguną II FL 2,0 dci. Moc, dynamika, itp. Fakt nie miałem żadnych usterek, parę razy stracił moc na turbinie bez przyczyny, świece żarowe do wymiany i takie tam klocki z wymianą dwumasy.

Teraz jeżdże Meganką III 1,6 PB + LPG. Cisza, zrywność i ekonomia. Zrobiłem przegląd i jeżdżę. jak wcześniej laguną.

 

Moim zdaniem wady są po obu stronach zarówno jak zalety i argumenty typu częstsze tankowanie mnie nie przekonują. Pokaż mi kierowcę który jedzie bez przerwy 1200km.

 

Fakt jest taki że 100km zrobionych średnio w roku laguna 2,0 dci kosztowało mnie 36-38 zł zaś teraz meganką 18-20zł. I w ten sposób należy liczyć różnicę. Laguna spalała mi przy umiarkowanej jeździe 6,5 l ON, meganka spala 7 l PB przy jeżdzie na PB, a LPG 8,5 L. I nie piszcie o wartościach spalania rzędu 10-11, bo takie są ale tylko przy jeździe wyłącznie miejskiej. Diesel w takich warunkach spalał mi 9 l. Zimą nawet powyżej 10.

Różnica wynosi w moim portfelu jakieś 50% taniej na LPG w stosunku do Laguny ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o masz znowu temat odkopany, mam disla i mam PB z LPG, tym i tym jeździ mi się dobrze. Do dłuższych tras wolę disla i tyle na ten temat, LPG mam na jazdy po mieście i krótkich tras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę 3 grosze do dyskusji... Widze że na forum fanów diesla nikt nie przekona a sami zachowują się jak politycy pewnej partii uważając że cokolwiek inne niż sami uważają to już jest źle.

nie jestem zagorzałym fanem diesla, w sumie to wolał bym mieć dużą benzynę z zapasem mocy. To że mam Megankę z dieslem pod maską to akurat przypadek, bo trafiła się w naprawdę dobrym stanie. Będąc na studiach śmigałem dużo cinquecento 700 z gazem, było fajnie, czasami z przygodami, ale miło to wspominam.

 

a co do wycieczek politycznych, to daruj sobie, bo równie dobrze można to napisać o zagorzałych fanach LPG, oraz ortodoksyjnych zwolenników benzyny, którzy nigdy nie zhańbią się paliwem do traktorów, czy gazem do kuchenek. Każdy jeździ na tym czym mu wygodniej, taniej i lepiej, a że każda sroczka swój ogonek chwali...

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie decyzja ON, Pb czy lpg to czysta ekonomia, no może z lekką domieszką "widzimisia". Po drugie wydaje mi się, że podawanie jednostkowego kosztu przejechania 100km na takim czy innym paliwie jest mało przekonujące.

Moje poprzednie trzy samochody jeździły na lpg (robię po 30kkm rocznie). Teraz kupiłem MII 1.6 16v i pomyślałem, że pojeżdżę troszkę na Pb. Efekt - w miesiącu wydałem około 1200zł na paliwo! przy średnim spalaniu mojej Megi 6,7l. Niestety długo nie udźwignę takich kosztów i dlatego auto idzie do gazu. Disla nie chcę bo nie akceptuję kosztów potencjalnych napraw. NIech każdy sobie zrobi taki rachunek, żeby podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest taki że 100km zrobionych średnio w roku laguna 2,0 dci kosztowało mnie 36-38 zł zaś teraz meganką 18-20zł.

A skuterem 15 zł, a rowerem tyle ile spalisz kcal przez mięśnie. Nie chciało mi się już więcej pisać w tym temacie, ale jak czytam takie coś, to nie da rady. Jak można tak bezmyślnie porównywać dwa kompletnie różne od siebie silniki i co więcej w autach różnych gabarytowo i wagowo ? nonses jakiego dawno nie czytałem. Odnośnie twojego spalania, to zostawie bez komentarza.

1,6 PB + LPG. Cisza, zrywność i ekonomia

załaduj na pake 2 osoby + bagaże, zamontuj 16 calowe felunki takie jakie miałeś w Lagunie i zobaczymy ile zostanie z twojej ekonomii. I zrywności.. do 2 biegu.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nonses jakiego dawno nie czytałem

Pojeździj jednym i drugim i wtedy się wypowiadaj. Nie wiem co bezsensownego jest w różnicy kosztów ponoszonych na stacjach benzynowych.

Nie porównuję silników tylko koszty - Myślicielu!

załaduj na pake 2 osoby + bagaże, zamontuj 16 calowe felunki takie jakie miałeś w Lagunie i zobaczymy

No tak bo MIII to jeździ na 13 tkach i pusta

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale koszty posiadania samochodu to nie tylko paliwo, więc to też nie jest takie proste jak ty mówisz.

 

I żeby nie było, zdaję sobie sprawę, że najmniej problematyczna jest sama benzyna (za to najdroższa przy dystrybutorze), a LPG czy diesel, to dużo zależy od szczęścia, bo i jedno i drugie potrafi sprawiać kłopoty, a że LPG najtaniej wychodzi przy dystrybutorze, to wszyscy chyba wiedzą :!:

Edytowane przez slawskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załaduj na pake 2 osoby + bagaże, zamontuj 16 calowe felunki takie jakie miałeś w Lagunie i zobaczymy ile zostanie z twojej ekonomii. I zrywności.. do 2 biegu.

Po przerobieniu na gaz osiągi diametralnie w dół nie idą. Więc pozwól, że odpowiem. Trasa w obie strony 1200km. 16 calowe fele, 205/55 gumy. 4 osoby na pokładzie. Bagażnik załadowany do granic możliwości. Jeszcze bagaż w środku auta pomiędzy pasażerami z tyłu.

Spalanie 7,2 z tego co pamiętam na całej trasie. Problemów z przyspieszaniem nie było. Z wyprzedzaniem także. Mówię o jeździe na benzynie. Raczej wątpie z własnego doświadczenia, aby jazda na gazie spowodowała gwałtowny spadek efektywności jednostki napędowej.

 

Co do kosztów to już kwestia indywidualna każdego kierowcy.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!