Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyższe obroty z rana


ambarass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauważyłem że gdy z rana podchodzę do scenica, na zimnym silniku obroty są wyższe około 1100-1200. Czy to normalne zjawisko? Silnik w ten sposób dogrzewa się czy coś? Jeśli silnik jest dogrzany obroty wynoszą 900. Jest to silnik 1.5 105/106 konny.

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może masz włączoną klimę lub grzałki elektryczne. wtedy obroty troszkę wzrastają.

BTW - jak na tym elektronicznym wskaźniku SCII odczytujesz takie obroty???

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie w megane II 1.5dci przy temperaturach poniżej 5C obroty przez pierwsze kilka minut są na poziomie 875 obrotów na minutę. Tak jak by była włączona klima mimo tego że jest wyłączona a grzałki elektryczne wyłączone. Gdzieś wyczytałem tylko nie pamiętam już gdzie, że to normalne i komputer podnosi obroty by silnik nie zgasł jak jest zimny.

 

A i jeszcze jedno nie wiem dlaczego ale nie jest to sztywną regułą, że obroty są poniesione przy niskich temperaturach nie pamiętam od czego tu już zależy tak dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może masz włączoną klimę lub grzałki elektryczne. wtedy obroty troszkę wzrastają.

BTW - jak na tym elektronicznym wskaźniku SCII odczytujesz takie obroty???

Staram się normalną metodą xd Obrotomierz z rana mam powyżej 1 więc przypuszczam że to około 1100/1200. Gdy silnik jest ciepły, odpalę mam kreski poniżej wyznacznika..o 1 niżej do 1000obrotów.

Grzałki są włączone.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek wydaje mi się, że się mylisz:

- komputer nie włączy grzałek na wolnych obrotach tylko i wyłącznie pod czas jazdy na wyższych

-grzałki elektryczne nie działają na zasadzi klimatyzacji grzałka on obroty w górę bo tak jak pisałem wyżej działają

-włączoł się tylko i wyłącznie gdy komputer uzna, że alternator produkuje tyle prądu, że nie wpłynie to negatywne na prace silnika i go nie zdusi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- komputer nie włączy grzałek na wolnych obrotach tylko i wyłącznie pod czas jazdy na wyższych

u mnie włącza, w zależności od nastawy na panelu - jedna, dwie albo trzy. słychać cykanie przekaźników. na postoju możesz sobie zrobić ciepło w aucie...

jest o tym wątek - poczytaj tutaj:

http://megane.com.pl/topic/27278-grzalka-elektryczna-w-nawiewie-kto-posiada/page__p__216779__hl__grza%C5%82ki+elektryczne__fromsearch__1#entry216779

http://megane.com.pl/topic/51324-dodatkowe-ogrzewanie-elektryczne/page__p__369869__hl__grza%C5%82ki+elektryczne__fromsearch__1#entry369869

 

-grzałki elektryczne nie działają na zasadzi klimatyzacji grzałka on obroty w górę bo tak jak pisałem wyżej działają
nie wdając się w elektryczne szczegóły - włączona grzałka (a nie jest to 50W mocy tylko więcej) obciąża akumulator, który musi zostać doładowany. zatem więcej mocy musi oddać alternator by uzupełnić braki i nakazuje silnikowi zwiększyć obroty. i to się dzieje.

 

-włączoł się tylko i wyłącznie gdy komputer uzna, że alternator produkuje tyle prądu, że nie wpłynie to negatywne na prace silnika i go nie zdusi
alternator nie zdusi silnika nigdy w życiu. nawet mechanicznie, bo jest zasilany paskiem klinowym. zależność alternator - silnik spalinowy jest na zasadzie elektrycznej. na tej samej zasadzie działają lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną. Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę opcję z wyłączonym nawiewem/grzałką itd. Ale panowie powiedzcie mi jak to jest u was w diselku czy z rana gdy odpalacie macie podobnie? Bo narazie to tylko przekomarzacie się :)

Wiadomo, że użycie nawiewu itd potrzebuje prądu to jest zrozumiałe, ale zgadzam się z mrarek na wolnych obrotach grzałki są włączone i grzeje. Chyba nawet na samym zapłonie da się włączyć, ale wtedy to akumulator DEAD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może w szczeniaczkach jest inaczej w megane II jest inaczej.Wynika to pewnie z faktu, że Sceniki z dodatkową grzałką mają alternatory Bosch 150A i grzałki 1800W. W megankach z grzałki są 1000W oraz alternator Valeo 110A

xxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx

Ja przy niskich temperaturach przez pierwsze kilka minut mam podwyższone obroty tak jak bym miał włączoną klimatyzacje 875 obrotów.

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w scenicu po odpaleniu zimnego silnika nigdy obroty nie wzrastają powyżej 1000. Niezależnie czy grzałki grzeją czy nie, podobnie włączenie klimy powoduje wzrost do 875 (odczytane za pomocą maxiecu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli była by usterka wtryskiwaczów to by chyba wyskoczył komunikat ...serwis +sprawdź wtryski lub uszkodzenie wtrysków...tak czy nie? Raczej dziwne by była to wina wtrysków. Auto dochodzi do odpowiedniej temp i jest ok. Lecz napewno na zimnym są wieksze obroty, słychać to, nie trzeba na obrotomierz patrzeć. Zastanawia mnie ten fakt..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!