Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

aniewa z góry Wielkie dzięki, a odnośnie kombinacji "raczej nie" bo oryginalnie (przynajmniej tak widać) od spodu kabelki dochodzą.

Te bezpieczniki między literkami B i C czy przypadkiem ten który jest u nie nie będzie od sprężarki klimy ?

Gdzieś czytałem że takowy istnieje tylko nie było opisu, a analogicznie myśląc znajduje się obok diody od klimy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raoaba zostaw tą skrzynkę w spokoju i napisz o co Ci dokładnie chodzi.

Tak będzie szybciej.

W tym momencie wszystkie Twoje posty są do wywalenia bo;

1) Tytuł tematu; Klima nie działa, sprężarka się nie załącza

2) Dotyczy modelu Megane II ph II

Ty ciągle pytasz o rospiskę bezpieczników i przekaźników w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty ciągle pytasz o rospiskę bezpieczników i przekaźników w skrzynce

P_r_z_e_m_o - czy to nie konkretne pytanie ??? a jednak nie do siagnięcia odpowiedź :)

Tytuł się zgadza jak juz napisałem wcześniej sprawdzałem sprężarkę na "krótko" sprzęgło działa jak i sprężarka obraca się pracując cicho.

I to był powód mojego pytania, a czy to megane scenic I czy II chyba nie ma znaczenia

Ok ja poczynie sprawdzanie kolejnych elementów (czujnika ciśnienia i ilość czynnika w układzie) dam znać a chciałem zacząć od podstawowych (czyli układu zasilania elektrycznego) nie ponosząc większych kosztów :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to był powód mojego pytania, a czy to megane scenic I czy II chyba nie ma znaczenia

Ma i to duże! Już Ci pisałem, że rozwiązania są różne, zależą od modelu, rocznika i silnika.

W przypadku Megane/Scenic II może jest tak samo , nie analizowałem tego, ale w przypadku Megane/Scenic są zasadnicze różnice.

Ilu pinową masz wtyczkę na czujniku ciśnienia klimatyzacji?

 

Dodano: 30 paź 2013 - 09:59

thumb_hosting_zdjec_1383121287__skrzynka_przekaanikow.jpg

1 - przekaźnik II-ej prędkości wentylatora chłodnicy

2 - przekaźnik I-ej prędkości wentylatora chłodnicy

3 - przekaźnik pompy paliwa

4 - bezpiecznik układu klimatyzacji

5 - bezpiecznik systemy wtrysku

6 - dioda sprężarki klimatyzacji

7 - ? prawdopodobnie zapasowy bezpiecznik.

Na podstawie schematów z Downloadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)^ Nie twierdzę, że na 100% jest poprawnie, ale tak mi wyszło ze schematów.

Jeżeli dobrze zinterpretowałem typ silnika F3R, to nie ma w skrzynce bezpiecznika sprzęgła sprężarki, jest natomiast ten duży 40A odpowiadający za zasilanie całego układu. Dodatkowo ta wersja ma sterownik klimatyzacji z czujnikiem temperatury parownika.

Jednym słowem zaczynają się komplikacje, chyba najszybciej zdiagnozować można CLIP-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki opis brakujących bezpieczników, niestety po fracowatemu.

I tak według translatora bezpiecznik:

1- wentylator chłodnicy (z klimatyzacją)

2- zasilanie cewki przekaźnika wtrysku

3- +po zapłonie regulatora alternatora/czujnika prędkości

4- zasilanie kodowanego elektrozaworu wyłączenia oraz przekaźnika wtrysku

pozostałe od 5-10 to chyba przy podszybiu po prawej stonie

 

I jak by nie tłumaczył to w tej skrzynce nie ma bezpiecznika od sprzęgła klimatyzacji.

post-4670-0-39848500-1383137064_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak by nie tłumaczył to w tej skrzynce nie ma bezpiecznika od sprzęgła klimatyzacji.

:) Przecie napisałem to w pierwszym moim poście tego wątku, ale kolega raoaba się uparł.

Napisz kolego o co dokładnie chodzi, co do tej pory zrobiłeś sprawdziłeś. Powód tego, że klimatyzacja się nie włącza może być banalny, moduł dmuchawy np. lub czujnik ciśnienia(presostat), albo nie ma czynnika w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i przepraszam za milczenie od wczoraj :) (brak czasu)

Dzięki za zainteresowanie tematem i piszę co wiem :)

- sprawdzałem sprężarkę na "krótko" sprzęgło działa jak i sprężarka obraca się pracując cicho

- wtyczka jest czteropinowa (odp na pytanie P_r_z_e_m_o)

Bałem się trzymać dłużej i sprawdzić czy chłodzi, gdyż jeśli nie ma czynnika to mógłbym ją zatrzeć (czy mam rację)

Odnośnie w/w tematu troszkę z innej beczki ale powiązane. Gdzieś wyczytałem że przy niskich temperaturach klima nie załącza się czy to prawda? a zalecają zimą załączać dla osuszenia powietrza.

O co chodzi z tym tematem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij wtyczkę z czujnika ciśnienia i sprawdź czy przy pracującym silniku, na presostacie jest przejście między stykami C i D. Odpowiadają im przewody biały i pomarańczowy we wtyczce. Jeżeli jest przejście to znaczy, że ciśnienie w układzie nie jest ani za małe i ani za duże tzn. prawidłowe.

Po włączeniu klimatyzacji powinien też załączyć się wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę dotrzeć do wtyczki presostatu, ale zgodnie ze schematem aktywne są tylko dwa piny. We wtyczce są tylko dwa przewody.

Spróbuj zrobić zworkę i zewrzeć we wtyczce te dwa przewody, jeżeli sprężarka ruszy winny jest czujnik ciśnienia ewentualnie brak czynnika.

I teraz pytania;

1) Czy wentylator dmuchawy działa na wszystkich biegach?

2) Czy zapala się dioda AC na panelu sterowania?

3) Byłeś gdzieś na na sprawdzeniu układy klimatyzacji? Czy jest czynnik?

Rozumiem, że problemem jest to, że nie działa klimatyzacja?

 

Dodano: 30 paź 2013 - 21:24

PS

Najpierw zrób test jak proponuje aniewa. Jeżeli nie zadziała zrób test j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na porę dnia, a raczej nocy nie mogę przeprowadzić w/w testów, lecz podczas sprawdzania ilości pinów zauważyłem ze do wtyczki dochodzą 4(cztery) kabelki kolorów nie pamiętam

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin A i B załącza wentylator dużej prędkości, prawdopodobnie wtedy gdy ciśnienie czynnika w układzie klimy za bardzo wzrasta. Normalnie A i B są rozwarte.

W poprzednim poście trochę się rozpędziłem, podczas sprawdzania presostatu silnik nie musi pracować, przecież sprzęgło i tak nie ma zasilania więc sprężarka nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!