Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam wrażenie, że auto mi lekko nurkuje po wymianie kompletu na tyłe w Megane II grandtour, kupiony komplet nie jest oryginalny, więc być może dlatego. Przed wymianą na oryginalnych częściach miałem wrażenie, że auto hamuje 4 kołami, teraz przód zaczął się pochylać. Czy da się z tym coś zrobić?

Dodam, że ręczny łapał wcześniej po jednym dwóch tryknięciach, teraz 4-5. Jeśli chodzi o ręczny, to auto hamuje, czy dobrze trudno stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wymiana tarcz tył:

1. Zdjąć zacisk i klocki (jak w instrukcji wymiany klocków dostępnej na forum)

2. Odkręcić jarzmo (dwie śruby, uwaga - to prawdopodobnie będą śruby Torx i potrzebna będzie nasadka Torx-E)

3. Zdjąć kapselek osłaniający śrubę piasty

4. Odkręcić śrubę mocującą tarczę do piasty (nasadka chyba 30)

5. Zdjąć tarczę

6. Oczyścić piastę (nie smarować)

7. Nałożyć nową tarczę (tarcza z łożyskiem i pierścieniem ABS w komplecie), dokręcić wstępnie z wyczuciem (15Nm) i dociągnąć momentem 280Nm. Uwaga - zalecane jest zastosowanie nowej nakrętki (może być w komplecie z tarczą lub do dokupienia osobno). Założyć kapselek osłaniający śrubę piasty (może być nowy w zestawie, jak nie ma to bez problemu można wykorzystać stary)

8. Założyć i przykręcić jarzmo (zalecane zastosowanie kleju do śrub, ja stosowałem niebieski o średniej sile żeby demontaż nie wymagał podgrzewania). Moment dokręcania śrub 105Nm

9. Założyć klocki, przykręcić zacisk oczywiście wcześniej wkręcając tłok zacisku - instrukcja wymiany klocków dostępna na forum (śruby prowadnic powinny być nowe w zestawie z klockami) - śruby prowadnic dokręcić momentem 36Nm

 

Film instruktażowy, który obrazuje jak to zrobić dostępny

. Co prawda dotyczy Scenic I ale tam sytuacja wygląda podobnie. Mi ten film bardzo pomógł. Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zbieram się do wymiany klocków i tarcz z tyłu Megane II ph I( 1.9tDi). Mechnik Zaproponował mi 350zł za jedną tarczę. Sam znalazłem w innym sklepie tarcze o 100zł tańsze. Możecie mi powiedzieć czy te tarcze czymś się różnią bo na moje oko są takie samę i aż dziwna tak duża różnica w cenie:

 

Ate w intercars

W Iparts te same ATE 24.0108-0114.2 kosztują 254zł.

Mógłby się ktoś wypowiedzieć skąd ta różnica w cenie?

Alternatywą są tarcza hamulcowa BOSCH 0 986 479 278 w iParts za 281zł.

Które lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na znanym portalu aukcyjnym można kupić oryginalne zestawy poniżej 400 zł za komplet (firmy sprzedające części do Renault). Uwaga - te zestawy nie zawierają nakrętek piasty i dekielków. Dekielki spokojnie da się odzyskać stare. Nakrętki około 15 zł za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem OEM Renault i w zestawie nie było nakrętki oraz dekielka.

Co dziwne oryginalne "blaszki" klocków ATE z zestawu nie nadawały się do założenia - były niedopasowane, luźne.

Przeczyściłem i założyłem stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał przedmówca - zestawy OEM Renault nie zawierają dekielków i nakrętek. O takich zestawach pisałem, dlatego od razu uprzedziłem czego nie będzie w zestawie. Wg informacji od sprzedawcy za oryginalny dekielek (jedna sztuka) trzeba zapłacić 70zł (cena zaporowa), za nakrętkę 20zł (nie sprawdzałem czy te informacje zgadzają się ze stanem faktycznym). Wychodzi z tego 2x90zł dodatkowego kosztu. Dlatego pozostałem przy starych dekielkach a nakrętki kupiłem jako zamiennik za 30 zł za komplet.

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

A ja mam pytanie odnośnie nakretek. Czy koniecznie zmieniając tarcze na nowa(z łożyskiem) to musze tez wymienić nakretki? Zastanawiam sie dlaczego w wersji org tarcz renault nie ma nakrętek a w pozostałych są? Niestety dość pilnie potrzebuje wymienić tarcze i mam sklep pod reka ktory ma zestaw tarcz oem i klockow i zastanawiam sie nad koniecznością dokupienia nakretek. Sam planuje wymienić tarcze.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!