Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 GrandTour - kilka pytań.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i pozdrawiam jako nowy użytkownik tego forum !!

 

2 miesiące temu nabyłem samochodzik:

Meganka 2 Grandtour z 2003r

1.5 dci

172000 km.

mam kilka pytań co do paru rzeczy które mnie niepokoją w moim samochodzie.

Jeżeli zadam je w niewłaściwym dziale proszę o przeniesienie i nie kasowanie tego wątku.

 

Meganka po zakupie odpalała ok, nie kopciła, po zatankowaniu do pełna przejechała 1100km - czyli dość ekonomicznie..

W trakcie jazdy wyświetla ciągle komunikat "Check fuel filter" + service - wymieniłem go na nowy, lecz czujnik w nim znajdujący się pozostał stary - komunikat po resecie na clipie pozostał. Jak domniemam jest to wina czujnika - jaki kupić (dowolny do tego modelu czy czymś się sugerować?) lub jak naprawić jeśli uczkodzony uszkodzony?? Jak działa taki czujnik - na zwarcie wody ?

 

Dodatkowym problemem jest wyświetlający się komunikat "Injection Fault" + STOP w momencie mocniejszego wciśnięcia gazu na wyższych biegach.

 

Kilka dni temu miałem również problem z odpalaniem - niechciał nie chciał zaskoczyć nawet po "5" razie.

Dopiero w momencie wciśnięcia gazu i próbie odpalenia - za "2" razem odpalał. Kolejne razy gdy już silnik byl ciepły - palił "od kopa".

Dziś wymieniłem wszystkie świece żarowe (odpalił od kopa) - jutro rano okaże się czy zadziałało.. ( nie odpalał po kilku "h" stania na dworze).

 

Jak sprawdzić czy moja wersja meganki ma czujniki ciśnienia ogumienia.

 

Czy lusterka wstecznego w tych modelach są fabrycznie i na stałe "przyciemnione" ?

W nocy podczas cofania - nic nie widać właśnie w lusterku cofania (absurd) - muszę posiłkować się bocznymi.

 

Za pomoc w odpowiedzi na moje pytania serdeczne dzięki.

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lusterka wstecznego w tych modelach są fabrycznie i na stałe "przyciemnione" ?

W nocy podczas cofania - nic nie widać właśnie w lusterku cofania (absurd) - muszę posiłkować się bocznymi.

Jak sprawdzić czy moja wersja meganki ma czujniki ciśnienia ogumienia.

te lusterka posiadają od przedniej strony czujnik natężenia światła połączony z czujnikiem zmierzchu które w przypadku ilości światła na zewnątrz oraz jadącego auta za tobą z włączonymi światłami załączają ściemnienie lusterka lub też nie. Co do czujników ogumienia łatwo je możesz rozpoznać powinny mieć na wentylkach umieszczone kolory każdy wentylek inny z tego co pamiętam jest zielony, czerwony i jeszcze dwa. Istnieje też inny sposób sprawdzenia czy posiadasz czujniki wystarczy zdjąć oponę z felgi lub alufelgi.

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyświetlaczu na desce rozdzielczej też można sprawdzić czy jest sprawdzanie ciśnienia w kołach. W uboższych wersjach przy otwarciu drzwi na wyświetlaczu wyświetla się auto ze wszystkimi otwartymi drzwiami i ta wersja nie ma opcji ciśnienia w kołach. W lepiej wyposażonych jest wyświetlacz wielofunkcyjny i tam pokazuje konkretnie które są otwarte drzwi i w tej wersji jest ta funkcja.

Mam nadzieję, że napisałem to w miarę zrozumiale.

A co do lusterka to przyznam się, że często zdarza mi się cofać wieczorem jak wracam do domu ale nigdy nie zauważyłem żeby był ściemnione, raczej jest normalne. Aż będę musiał zwrócić na to uwagę.

Edytowane przez prot1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z lusterkiem powalczę jeszcze - dzięki za info.

Komputerek pokazuje samochodzik ze wszystkimi dzrzwiami otwartmi - czyli niema czujników jak piszecie. Ok.

Dziś rano próba odpalenia z nowymi świecami żarowymi - niestety sam niechce odpalić.

Odpalił za 4 razem jak mu dałem pół gazu - zakopcił o dziwo pierwszy raz jak go mam - troche mocniej i chodzi płynnie i równo (już bez kopcenia).

 

Dodano: 03 lis 2013 - 13:30

Dodatkowo zapytam - jak sprawdzić czujnik wody w filtrze paliwa czy jest dobry ??

 

Dodano: 14 lis 2013 - 23:21

Samochód poszedł do mechanika, skasował błędy i zrobił test przelewowy wtrysków.

Niby 3 i czwarty sa do bani..

Po tym zabiegu samochód przez tydzień odpalał od pierwszego razu.. dziwne to.

Równo po tygodniu znow pojawiło się check injection i problem powrócił.. Odpalanie za 8-9 razem z gazem całym lub na pół wciśniętym.

czy znacie kogoś w kuj-pom kogo możecie z czystym sumieniem polecić do regeneracji wtrysków ??

Zanim kupię nowe - chciałbym spróbować je regenerować.

proszę o pilną pomoc w tej sprawie.

 

Dodano: 27 lis 2013 - 17:13

Jestem dziś po wymianie zaworków we wtryskach - zrobiłem to samemu, starając się utrzymać wszystko w czystości.

Mam myjkę lecz płyn Cleanser się skończył więc - czyszczenie na sucho mi pozostało.

Zaworki oryginalne zakupiłęm tu :

http://allegro.pl/zaworek-delphi-9308-621c-28239294-fvat-oryginal-i3732678222.html

Niby oryginał lecz jest czarny z srebrnym przebarwieniem w miejscu napisu ( sam teraz nie jestem pewny czy to na 100% oryginał).

Przyszedł w nowym pudełku wyglądającym na oryginalne.

Po zamontowaniu i odpowietrzeniu - i podpięciu przewodów prądowych do wtrysków odpalił od kopa. Banan pojawił się na mojej twarzy..

Chodzi ładnie i równo lecz po pierwszej próbie jazdy silnik gaśnie mi przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (nie zawsze lecz gaśnie - wcześniej tego nie było).

Po wykręceniu wtrysków (celem wymiany zaworków) straszny jux był na końcówkach wtrysków - dodatkowo rezerwa w baku się niedługo zapali a nadmiar złego wczoraj było u nas -2*C.

Wlewać denaturat do baku (jeżeli tak to ile)? czy jakoś inaczej pozbyć się jak domniemam parafiny ??

Może to ona jest sprawcą tego gaśnięcia.

Komunikat Check Injection nadal się pojawia jak "depnę" na trasie" a i nie zawsze..

Ot moje spostrzeżenia .. pojeżdżę kilka dni będzie wiadomo co i jak ..

No i czeka mnie lada dzień test przelewowy.

 

Dodano: 19 gru 2013 - 09:14

Test przeleweowy wykonany - wtryski jak nowe - stwierdzi Pan w serwisie wtrysków.

Renia już narazie nie gaśnie - prawdopodobnie była gdześ niedostatecznie odpowietrzona.

 

Pojawia się natomiast nadal komunikat Injection Fault + STOP jak mu mocniej depnę - po wyskoczeniu tego komunikatu jak dodaję gazu odczuwalne jest małe szarpnięcie. Czym jest ono spowodowane ??

Z tego co czytałem tu na forum, problemem może być również akumulator (mam 510A 51ah - jest raczej dobry , szkoda mi go wymieniać) - tylko czy on własnie powodowałby takie szarpnięcia?

 

Dokładnie sprawdziłm również czujnik wody - okazuje się, że wiązka musi być uszkodzona - zwarłem 1 i 2 pin w kostce = zero reakcji. Mając clipa jak można wyłączyć ten czujnik (wersja oprogramowania w samochdzie 8.31).

Do czasu znalezienia uszkodzonego przewodu/wymiany na nowy chciałbym wyłączyć ten komunikat.

Edytowane przez MarioCCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!