Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, muszę prosić Was o pomoc forumowicze... Moj problem polega na stukach w zawieszeniu przy pokonywaniu różnych poprzecznych nierówności ( tory, progi, braki w aflacie spowodowane nową nawierzchnią itp. ) Stuki brzmią jak głuche uderzenia czegoś metalowego w coś metalowego, podobnie jak wybita końcówka drążka kierowniczego (gałka) tylko że troche mocniej i głośniej.

W samochodzie wymieniłem już:

- przednie amorki

- łożyska i gumy amorków

- końcówki oraz drążki kierownicze

- łączniki stabilizatora

- sworznie oraz po dwie tulueje na wachacz (swoją drogą wymiania tych tulei to nielada gratka :D )

 

Ktoś ma jakieś pomysły? Dodam iż dodatkowo przy najeżdżaniu właśnie np na tory przednie koła lekko cofają się do tyłu w momencie tego, wyżej opisanego uderzenia.

 

Pomóżcie bo to strasznie drażniące a poza tym nie chce już dalej bez sensu kasy wydawać...

Bartek

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie chodź nie powiem, że się nad nimi nie zastanawiałem, tylko wydaje mi się że łącznik stabilizatora jest w zbyt pionowej pozycji żeby z tego powodu mogła przenosić się aż tak wielka siła żeby cofać koło, a dodatkowo jeśli faktycznie były by te guby to znaczyłoby że łącznik całkowicie się nie trzyma, a on za bardzo nie ma tam o co uderzyć...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w Grand Scenicu II, odgłos jest taki jak przy przejeżdżaniu przez studzienkę kanalizacyjna. Występują tylko przy przezdzaniu przez poprzeczne nierówności, np przez próg spowalniający. Mechanik twierdzi, ze wszystko jest ok w zawieszeniu i żadnych luzów nie ma. Dodatkowo wymienił górne mocowania kolumn. Ostatnio jakby zmniejszyły sie te odgłosy i bardziej przypominają skrzypienie gumy o gumę. Narazie jeżdzę, nasłuchuje, obserwuje i staram sie zlokalizować ale jak do tej pory nic z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze żeby były to tanie zamienniki, kupiłem raczej z górnej półki bo za komplet: 2 x sworzeń, 2 x przednia i 2 x tylna tuleja zapłaciłem prawie 300 zł z firmy TRW. Na stacji byłem już 2 razy, wyginali Megi na wszystkie strony łącznie z tym że bujałem na boki samochodem i d***

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie wymieniłem już:

- przednie amorki

- łożyska i gumy amorków

- końcówki oraz drążki kierownicze

- łączniki stabilizatora

- sworznie oraz po dwie tulueje na wachacz (swoją drogą wymiania tych tulei to nielada gratka :) )

A mogłeś zacząć od wymiany dwóch tulei sanek po 30zł sztuka...

Założę się o skrzynkę piwa, że to będzie powodem stukania:

http://megane.com.pl/topic/40511-regeneracja-sanektrawersy-silnika-demontaz/page__p__308227__fromsearch__1#entry308227

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gumy drążka stabilizatora(nie mylić z łącznikami) wymieniłeś?

U mnie w megance też pukało i wymiana tych gum pomogła. Zacząłem od nich jako najtańszej opcji, mimo, że na oko wyglądały dobrze i na tym skończyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Potwierdzam, po wymianie tylnich tulei sanek stuki ustały, koszt to jakieś 60 złoty za dwie oryginalne sztuki na allegro. Fakt, nie jest to prosta operacja ale jak każda do zrobienia, w razie jakiś pytań odnośnie tego tematu służę pomocą. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!