Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

fault injection i auto nie odpala


pamel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako ze miałem remont wtrysków około roku temu nie spodziewałem się znów zobaczyć "injection fault" niestety moja nadzieja złudną jest i dzisiaj jadąc wyskoczył mi ten owy komunikat poraz pierwszy od remontu, i oczywiście auto lekko na sekund zasłabło ale dalej było ok, no ale jadąc dalej powtórzyło się to kilka razy a do tego usłyszałem dziwne "stukanie" gdzieś z auta ( nie wiem skąd bo jadąc otworzyłem szybę i nie do końca słyszałem) . Zdziwiło mnie to ze owy hałas występuje tylko przed zaświeceniem się komunikatu injection fault. Dojeżdżając do domu było już słychać ten łomot/stukot osyć mocno że miałem wrażenie iż urysa się coś z podwozia ;O . Wróciłem do domu wjechałem do garażu chciałem przegazować auto żeby zobaczyć czy stukot występuje dalej i czy aby nie idą czarne dymy z wydechu, więc przegazowałem go trzy razy i wyszedłem żeby zobaczyć czy idzie coś z wydechu a tu nagle auto zaczeło tracić obroty i zgasło samo, próbowałem oczywiście je odpalić lecz niestety przy naciśnieciu przycisku start wyskakuje od razu błąd injection fault i auto kręci 3/4 sekundy i przestaje. Problem w tym że nawet do mechaników nie dojadę i tutaj prosił bym o pomoc i jakieś wskazówki co to może być i co z tym można zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz byłem świadkiem jak opiłki z pompy zatykają wtryskiwacze. Objawy były identyczne. Silnik zapalił i zaraz zgasł, zapalił powtórnie i po chwili pojawił się łomot z silnika i ponownie zgasł. Później to już tylko pojawiał się słynny komunikat podczas rozruchu. Pomogła wymiana pompy i przeczyszczenie wtryskiwaczy.

Odkręć koreczek pod filtrem paliwa i spuść z niego paliwo, wcześniej potrząsając filtrem. Jak będą opiłki to masz przyczynę. Do sprawdzenia czy są opiłki najlepiej wykorzystać kawałeczek magnesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa prawie rozwiązana. Te trzaski to były wtryski( tylko dlaczego one tak strzelają możecie powiedzieć?) . Opiłki na wszytskich wtryskach , pompa do wymiany plus czyszczenie baku;/ plus oczywiście zmiana wtrysków , możecie powiedzieć ile to może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto i co będzie wymieniał. Może być 4 tys. jak i kilkaset PLN.

Jak wyżej pisałem byłem świadkiem jak u sąsiada wystąpiła ta sama usterka. Naprawa zakończyła się kwotą 850 PLN. Kupił używaną pompę za 700 zł z niby po-pokazowej meganki o małym przebiegu. Zbiornik paliwa za 50 zł. Filtr za 70 zł i podkładki ogniowe za 20 zł. Wtryskiwacze przeczyszczone a przewody paliwowe przedmuchane. O dziwo wtryski po czyszczeniu pracują prawidłowo, na przelewach nie puszczają. Koszt robocizny praktycznie zerowy bo we własnym garażu, we dwóch zeszło nam niecały dzionek. Minął miesiąc i jak na razie śmiga bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wtryski były sprawdzane i leją ostro a co najlepsze gościu kazał dać wtryski te które wymieniałem rok temu i te co miałem teraz w aucie i tamte leją mniej ; { porażka. Chciał bym wiedzieć za ile pompe paliwa można kupić i czy lepiej czyścić bak czy kupić nowy/używany? mrarek powiedz mi co daje dolewanie tego oleju? Jeśli na prawdę to wyjdzie 4 tysiące to szok, bo w tamtym roku też zapłaciłem podobną cene za wtryski i pompe;//

Edytowane przez pamel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już sporo można w necie i na tym forum poczytać - olej 2T zmieszany z ON powoduje znacznie lepsze smarowanie przede wszystkim łopatek pompy i innych elementów układu paliwowego. łopatki nie zużywają się, tym samym nie ma opiłków w układzie. wszystko jest po drodze smarowane, silnik łagodniej i elastyczniej pracuje, a może nawet mniej palić.

poczytaj na forum o tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem już ponad 85 kkm na takiej mieszance - jak zalecają znawcy tematu i cały czas jest OK.

 

masz tu topik:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem orientacyjny koszt części, gdybyś wymieniał wszystko. A że warsztaty lubią szybko i wszystko wymieniać na nowe, najczęściej niepotrzebnie, to inna sprawa. Może być jak mówi aniewa, bo podstawa to diagnoza i wymiana tego co należy, a nie kompleksowo pół silnika.

 

Proponowałbym wyczyścić bak, przewody, umyć wtryski, zalać z 10 litrów ropy, ok 250 ml wspomnianego oleju 2T i obserwować. Paliwo musiało być jakieś trefne i pompka się przetarła. Dlatego niech to się przesmaruje olejem i może się okazać, że będzie wszystko jak dawniej ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!