Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

fault injection i auto nie odpala


pamel

Rekomendowane odpowiedzi

Pompa obowiązkowo do wymiany, jak się raz zatarła to już jej żadne smarowanie nie pomoże. Bak lepiej wymienić, może być od benzyniaka, nie ma możliwości go dokładnie wyczyścić. Wtryskiwacze jak puszczają na przelewach to zaworki do wymiany. Pompę można oddać do regeneracji lub kupić taką po regeneracji, wyjdzie dużo taniej i pewniejsza sprawa niż używana.

Olej 2T można lać, chociaż ja tam nie wierzę w jego właściwości uzdrawiające, najważniejsze jest dobre paliwo. Pompy delphi jak padały tak i pewnie będą padać bo są albo źle zaprojektowane albo wina materiału z którego są robione. Jeden leje olej i nie ma problemów, drugi nie leje i też nie ma problemów a jak ktoś ma pecha to i tak padnie po kilkudziesięciu tysiącach km. Wyżej wymienionemu sąsiadowi padła pompa po zatankowaniu "lewego" paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie pełna zgoda, bo chyba nie sądzisz, że olej 2T nie wpływa bezpośrednio na własności smarne współpracujących elementów :( gdyby tak nie było to wszelkie motocykle dwusuwowe nigdy by nie działały :(

znacznie ograniczenie lub w ogóle wyeliminowanie dodatku siarki z paliwa spowodowało problemy ze smarowaniem elementów, co w takim przypadku (bo przecieź to nie tylko problem w dizlach renówek) skutecznie niweluje olej 2T.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa obowiązkowo do wymiany, jak się raz zatarła to już jej żadne smarowanie nie pomoże.

Uważam przeciwnie, bo pompa się nie zatarła, ale przetarła przez chwilowe złe smarowanie. Na warsztacie jak zobaczą opiłki, to od razu biała gorączka i pompa out, ale jakoś nie wysyłają jej na diagnozę, tylko wymiana lub regeneracja. A regeneracja to równie dobrze może być umycie, przesmarowanie i hula dalej i pompiarz ma tysiaczka w kieszeni za nic :(

Pompy delphi jak padały tak i pewnie będą padać bo są albo źle zaprojektowane albo wina materiału z którego są robione

czy ja wiem? widziałem wiele dci z przebiegami 200-300 tys i w żadnym nie padła pompa. Mój ma 282 tys i pompa chodzi. Kolegi dci chyba zbliża się do 290 i śmiga. Gdyby było coś nie tak z nimi, to byłyby reaklamacje i większe akcje serwisowe na gwarancji.

Olej 2T można lać, chociaż ja tam nie wierzę w jego właściwości uzdrawiające

Fakty są niezaprzeczalne, udowodnione w próbkach i sprawdzone przez wielu użytkowników. Wiara nie ma nic tu do rzeczy :(

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam przeciwnie, bo pompa się nie zatarła, ale przetarła przez chwilowe złe smarowanie

Nie masz racji. Ja taką pompę wyczyściłem, wypolerowałem rolki i bieżnię, nasmarowałem i po zamontowaniu starczyło na 10 km. Szkoda czasu i roboty. Regeneracja to jest wymiana rolek i wałka napędowego z krzywką.

Ja na swojej pompie mam ponad 200 kkm i nie leję 2T ani 3T i jak na razie ma się dobrze, znam właścicili 1,5 dci co zrobili ponad 300 kkm bez lania oliwy, zalewali tylko dobre paliwo. Nie chcę nikogo zniechęcać do dolewania oleju do ropy ale uważam, że nie zawsze brak dolewki oleju jest przyczyną złuszczania się bieżni krzywkowej wałka pompy. Po prostu te pompy tak mają. Pompy innych producentów pracują na tej samej zasadzie i nie mają tej wady a pracują na tym samym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompe na pewno nową trzeba tzn przynajmniej jakąś po regeneracji, plus pewnie wtryski i oczywiście czyszczenie lub wymiana baku, czyli jak kolega powiedział około 3-4 tyś. A szkoda bo chwaliłem na prawdę meganki za bezawaryjnośc(przynajmniej u mnie) no ale niestety powoli zmieniam zdanie, wiem że to może też wina mojego niedbalstwa no ale żeby po roku od wymiany wszytskiego znów to samo padło to coś jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy innych producentów pracują na tej samej zasadzie i nie mają tej wady a pracują na tym samym paliwie.
ale mają zupełnie inne zakresy ciśnień i w tym jest cały szkopuł. silniki dCi są specyficzne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pompy boscha pracują w 1,9 dci na 1500 bar, denso w tojocie blisko 2000 bar, bosch w pompowtryskach vw 2500 bar czyli wymienione przezemnie pracują na wyższym ciśnieniu niz delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo bardzo dużo zależy od ON jaki się leje jak ma się dobre paliwko to 2T jest nie potrzebny zupełnie ja dla zabezpieczenia układu zwiększam interwał wymiany filtra paliwa co druga wymiana oleju czyli co 30 tyś a nie jak wiekszość co 60 tyś do tego dodatkowy filterek na powrocie paliwa i tak przechulałem przehulałem 220k km pompa cała nie pluje w tym roku wymieniłem tylko komplet zaworków we wtryskach.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pompy boscha pracują w 1,9 dci na 1500 bar, denso w tojocie blisko 2000 bar, bosch w pompowtryskach vw 2500 bar czyli wymienione przezemnie pracują na wyższym ciśnieniu niz delphi.

tak, ale które z nich są tłoczkowe, a które z obracającymi się łopatkami jak w dCi? bo o te nieszczęsne łopatki cały czas chodzi. na jakość paliwa nie masz wpływu, ale na to, co dostanie się do pompy trochę wpływ masz :(

oczywiście każy zrobi jak uważa, nie mniej dodawany olej 2T do silników bez FAP może tylko pomóc :(

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale które z nich są tłoczkowe, a które z obracającymi się łopatkami jak w dCi?

Wszystkie pompy dci są mniej więcej jednakowe pod wzglądem pracy. Mają łopatki w pompie wstępnej i przeważnie dwa tłoczki w części wysokiego ciśniena. Tłoczki znajdują się w prowadnicach napędzanych wałkiem z krzywką. Krzywka oddziałuje na prowadnice i tłoczki poprzez rolki. Rolki się toczą po krzywce i w pompach delphi powodują złuszczanie się bieżni krzywki. W innych pompach to nie występuje lub jeżeli występuje to dużo rzadziej. Łopatki w pompie wstępnej nie zacierają się, wytwarzają ciśnienie do 4 bar.

Żadna pompa dci nie jest tłoczkową w stylu pomp rotacyjnych jak w tdi, dti itp. gdzie był jeden tłok i rozdzielacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna pompa dci nie jest tłoczkową w stylu pomp rotacyjnych jak w tdi, dti itp. gdzie był jeden tłok i rozdzielacz.
otóż to - dlatego pisałem, że silniki dCi są specyficzne. nawet ich charakterstyka i sprawność są inne niż standadowych dizli... jak dla mnie - temat pomp wyczerpany w tym wątku :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!