Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenik Grand 2,0 Dci w automacie


shagger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czas powoli zacząć rozglądać się za czymś większym - megane chyba robi się zbyt ciasna. I tu prośba do forumowiczów o opinię - planuję zakup Scenika 2.0 dci z automatem. Proszę szczególnie o jakieś opinie na temat skrzyń automatycznych stosowanych przez Renault. Co to za skrzynia? czy jest to produkt Renaulta czy może Renault kożystał ze skrzyń np. ZF-a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Automat renault jak by obsługiwany z głową to pojeździ, ale jak jeździł jakiś szczeniak to i manuala zabije. Fakt, że w dzisiejszych czasach większość nowych samochodów to automaty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam!

W związku z tym iż niebawem powiększy mi się rodzina planujemy z żoną zakup Scenika Granda (po lifcie).W grę wchodzi tylko skrzynia automatyczna. Ponieważ nie znam nikogo kto jeździł bądź jeździ jakimkolwiek modelem renault w automacie mam kilka pytań:

- jaki silnik będzie najodpowiedniejszy do granda? Myślałem osobiście o 2,0 16V benzyna(następnie założenie instalacji LPG).

- ile biegów mają automaty w renault? Czy było to uzależnione od rodzaju silnika?

- czy były wersje 2,0 T z automatem?

Proszę o poradę. Pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem do Granda silniki powyżej 130 KM (jeżeli chodzi o poliftowe). 2.0 T w Scenikach IIphII było zdaje się tylko z manualem.

 

Automaty: 6 biegów w 2.0 dci, w pozostałych 4 biegi.

 

Znajomy przez kilka lat użytkował Lagunę IIphII 2.0T z automatem (miał od nowości), po 3 latach puścił gdzieś do rodziny i jeździło toto dalej, doniesień o awariach brak.

 

Ten sam znajomy proponował mi 4 lata temu samochód swojego ojca-Granda 2.0dci z automatem z 2007 r. od nowości w jego rękach. Z tego co wiem nadal go ma (nie kupiłem bo z ceną mocno poszybował), bez żadnych problemów i chwalił sobie. Senior znajomego od wielu lat ujeżdżał automaty, poprzedni jego samochód to Toyota Camry 2.2 z automatem którą miał jakieś 10 lat (lub może i dłużej), z własnej woli przesiadł się na Renault i bardzo sobie chwalił.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o 2.0T, ale żona i ja chcemy automat (lenistwo - jak się raz spróbuje automatu to ciężko się później przestawić). Z Dieslem mam taki problem, że boję się że może mieć naprane kilometrów a nie chcę auta które będzie wyeksploatowane. Dlatego chyba wezmę 2,0 benzynkę. Trochę mnie zastanawia jak sobie poradzi 4 stopniowy automat, ale mam nadzieję że da sobie radę.Ile takie coś może mieć do setki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z oficjalnej broszury Renault z 2007 r:

2.0 16V automat: 11,5 s (Scenic 5 miejsc krótki), 12,1 s (Grand Scenic 5, 7 miejsc);

2.0 dCi automat: 9,7 s (Scenic 5 miejsc krótki), 10,0 s (Grand Scenic 5 miejsc), 10,1 s (Grand Scenic 7 miejsc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda montaż butli na gaz w sceniku Grand? Wiem że z tyłu sa w wersji 7 osobowej dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Gdzie wtedy montuje się butlę? Gdzie Scenik ma koło zapasowe? Nie chciałbym aby to kolidowało z funkcjonalnością samochodu?

Ma ktoś Granda na gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są na forum Grandy na gaz, mają je Andrzej27r i jsordyl, u tego drugiego w opisie samochodu są nawet zdjęcia zainstalowanej butli. Miejsce na koło zapasowe w Grandzie jest pod podłogą z dostępem od zewnątrz, przy czym nie każdy Grand je miał w wyposażeniu. Którymś wątku o zakupie Granda zamieszczałem nawet zdjęcia jak w moim jest umieszczone koło (dojazdówka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając oferty na allegro zauważyłem że Sceniki ogolnie nie mają na dachu relingów. Czasami trafiają się egzemplarze które mają na dachu w poprzek auta takie jakby uchwyty (płaskie belki) Do czego one służą? warto to mieć ? Czy jest to potrzebne do zamocowania boxa dachowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand Scenic II nie miał oryginalnych relingów, niektórzy adaptować z innych modeli. To co widzisz w ogłoszeniach to oryginalne belki bazowe zainstalowane w dedykowanych miejscach do transportu. Kiedy potrzebujesz założyć box lub przewieźć cokolwiek na dachu odkręcasz je i lockheed w innych miejscach nad przednimi i tylnymi drzwiami. Punkty mocowania są pod klapkami w listwie dachowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam!

Ponieważ od dluższego czasu rozglądam się za Grandem a w sieci pojawiło się coś takiego:Mój odnośnik, proszę o opinię.

Spełnia wszystkie kryteria jakie sobie założyłem szukając Scenika czyli:

- Grand

- 7 osób

- automat

- benzyna 2,0

Początkowo myślałem co prawda o dieslu ale chyba benzyna będzie mniej wyjeżdżona.

Jeszcze raz proszę bardziej doświadczonych forumowiczów w temacie scenika o opinię. Mam tam jakieś 400 km i nie chcę zmarnować czasu i pieniędzy na "wycieczkę"

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!