Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabsze hamulce przy wiekszej predkosci


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki prablem jak jade wolno ko po nacisnieciu hamulca mozna prawie przez przednia szybe wyleciec i hamulec reaguje bardzo szybko i mocno ale przy wiekszej predkosci juz jest słabszy i nie reaguje juz tak szybko. Autko ma oczywiscie ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź hamulce, ja przed wymianą tarcz i klocków miałem identyczne objawy. Tarcze z przodu były zjechane na max-a a wszystkie klocki miały po 2-3mm. okładziny. Przed wymianą przy hamowaniu stawał dęba, po wymianie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klacki przednie ma jakies 3-4 mm jeszcze a tarcze maja lekki rant ale nie wiem jak rozpoznac czy sa do wymiany. Klocki mysle zae sa do wymiany ale jeszcze troche mozna pojezdzic. A tarcze to nie wiem moze to zmieżyc suwniarka. Aha i mysle ze jeszcze płun wymienie bo moze jak z duzej predkosci hauje to woda która juz sie tam zebrała zaczyna sie gotowac i tez moze byc lipa z teho co wiem płyn hamulcowy wchłania wilgoc z otoczenie to sie jakos nazywa ze on jest higroskopijny czy jakos :mrgreen:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj jak będziesz wymieniał płyn to nie spuszczaj go do końca i zalewaj nowy tylko wyciągnij stary ze zbiorniczka strzykawką zalej nowego i przy odpowietrznikach spuszczaj dalej odpowietrzając aż do nowego płynu. ja nie wiedząc tego załatwiłem pompę hamulcową która pracowała sucha i zrobiła sie elipsa z gumek uszczelniających.

klocki o takiej grubości to już sie kwalifikują do wymiany bo wyglądają jak papier.

pomierz zużyte elementy i porównaj z nowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem dobrze jak sie wymianie płyn hamulcowy i nie mam z tym problemów ALE DZEIK :mrgreen:

tylko ze nadal nie wiem jak sprawdzic tarcze czy sa jeszcze ok przy hamowaniu nie bija wiek kzywe nie sa ale maja ranttaki 1,5 mm po obu stronach tak na oko moze troche mniej moze cos koło 1 mm

 

[ Dodano: 2008-01-04, 10:01 ]

Przed wcoraj zmieniałem tylnie klocki i teraz sie zastanawiam czy z przodu nie potrzeba tez tego specjalnego klucza do wcisniecia tłoczka i czy nie ma tam tez jakiegos haczyka i jjaki producent klocków jest dobry ale nie za drogi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mierzyłem tak:

do tarczy poniżej rantu dawałem dwie identyczne nakrętki z dwóch stron i obejmowałem je suwmiarką i patrzyłem jaka jest grubość zestawu. przypuśćmy że wynik grubości tarczy z grubością śrubek był x

potem te śrubki przenosiłem na nową tarczę i mierzyłem grubość nowej tarczy z tymi samymi nakrętkami i wychodziła grubość y.

potem sobie y odejmij od x i masz jaka jest różnica grubości tarczy nowej a starej.

na http://sklep.intercars.com.pl/ znajdź jakie są grube tarcze do twojego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po to na stronie intercarsu jak znajdziesz tarcze do swojego auta to masz oznaczone wszystkie dane i wiesz co z nimi robić.

Średnica [mm]: 280

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24,0

Minimalna grubość [mm]: 21,8

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany

Przetwarzanie: stopowy / wysoko nawęglany

Ilość otworów: 4

średnica otworu [mm]: 100

Wysokość [mm]: 44

średnica otworu centrujacego [mm]: 61

Średnica wewnętrzna [mm]: 140

otwór o żr [mm]: 13,6

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami

Strona zabudowy: oś przednia

 

jeżeli znalazłem dobre auto bo w profilu nie ma wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki powinno się wymieniać jak mają grubość tej blachy na której jest osadzona okładzina ścierna więc w twoim przypadku powinieneś o tym pomysleć, a tarcza z 1,5mm x2 to też sporo, na tym nie warto oszczędzć. Na codzień moża nie czuć różnicy ale jak bedziesz miał ostre hamowanie z dużej prędkości to mogą Cię zawieźć, tym bardziej że koszty nie są zbyt wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troche nie rozumiem jaka moze byc róznica miedzy nowa tarcza a staraprzeciez kloce przylega tak samo do nowej jak i do starej oczywiscie jak jest dotarty i ułozony hmm sam juz nie wiem ale wydaje mi sie ze okładiny na klockach maja własnie grubosc tej blachy na ktorej sa zamontowane wiec czeka mnie wymiana klocków ale nie wiem co z tarczmi moze mechanik mi powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza sie też wyciera i to jest ta różnica pomiędzy nową a starą. jeżeli grubość tarczy masz mniejszą od tej którą podałem to są do wymiany i po co tu mechanik. powodzenia w naprawie bo nic więcej tu nie można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!