Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabsze hamulce przy wiekszej predkosci


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki prablem jak jade wolno ko po nacisnieciu hamulca mozna prawie przez przednia szybe wyleciec i hamulec reaguje bardzo szybko i mocno ale przy wiekszej predkosci juz jest słabszy i nie reaguje juz tak szybko. Autko ma oczywiscie ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź hamulce, ja przed wymianą tarcz i klocków miałem identyczne objawy. Tarcze z przodu były zjechane na max-a a wszystkie klocki miały po 2-3mm. okładziny. Przed wymianą przy hamowaniu stawał dęba, po wymianie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klacki przednie ma jakies 3-4 mm jeszcze a tarcze maja lekki rant ale nie wiem jak rozpoznac czy sa do wymiany. Klocki mysle zae sa do wymiany ale jeszcze troche mozna pojezdzic. A tarcze to nie wiem moze to zmieżyc suwniarka. Aha i mysle ze jeszcze płun wymienie bo moze jak z duzej predkosci hauje to woda która juz sie tam zebrała zaczyna sie gotowac i tez moze byc lipa z teho co wiem płyn hamulcowy wchłania wilgoc z otoczenie to sie jakos nazywa ze on jest higroskopijny czy jakos :mrgreen:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj jak będziesz wymieniał płyn to nie spuszczaj go do końca i zalewaj nowy tylko wyciągnij stary ze zbiorniczka strzykawką zalej nowego i przy odpowietrznikach spuszczaj dalej odpowietrzając aż do nowego płynu. ja nie wiedząc tego załatwiłem pompę hamulcową która pracowała sucha i zrobiła sie elipsa z gumek uszczelniających.

klocki o takiej grubości to już sie kwalifikują do wymiany bo wyglądają jak papier.

pomierz zużyte elementy i porównaj z nowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem dobrze jak sie wymianie płyn hamulcowy i nie mam z tym problemów ALE DZEIK :mrgreen:

tylko ze nadal nie wiem jak sprawdzic tarcze czy sa jeszcze ok przy hamowaniu nie bija wiek kzywe nie sa ale maja ranttaki 1,5 mm po obu stronach tak na oko moze troche mniej moze cos koło 1 mm

 

[ Dodano: 2008-01-04, 10:01 ]

Przed wcoraj zmieniałem tylnie klocki i teraz sie zastanawiam czy z przodu nie potrzeba tez tego specjalnego klucza do wcisniecia tłoczka i czy nie ma tam tez jakiegos haczyka i jjaki producent klocków jest dobry ale nie za drogi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mierzyłem tak:

do tarczy poniżej rantu dawałem dwie identyczne nakrętki z dwóch stron i obejmowałem je suwmiarką i patrzyłem jaka jest grubość zestawu. przypuśćmy że wynik grubości tarczy z grubością śrubek był x

potem te śrubki przenosiłem na nową tarczę i mierzyłem grubość nowej tarczy z tymi samymi nakrętkami i wychodziła grubość y.

potem sobie y odejmij od x i masz jaka jest różnica grubości tarczy nowej a starej.

na http://sklep.intercars.com.pl/ znajdź jakie są grube tarcze do twojego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po to na stronie intercarsu jak znajdziesz tarcze do swojego auta to masz oznaczone wszystkie dane i wiesz co z nimi robić.

Średnica [mm]: 280

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24,0

Minimalna grubość [mm]: 21,8

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany

Przetwarzanie: stopowy / wysoko nawęglany

Ilość otworów: 4

średnica otworu [mm]: 100

Wysokość [mm]: 44

średnica otworu centrujacego [mm]: 61

Średnica wewnętrzna [mm]: 140

otwór o żr [mm]: 13,6

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami

Strona zabudowy: oś przednia

 

jeżeli znalazłem dobre auto bo w profilu nie ma wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki powinno się wymieniać jak mają grubość tej blachy na której jest osadzona okładzina ścierna więc w twoim przypadku powinieneś o tym pomysleć, a tarcza z 1,5mm x2 to też sporo, na tym nie warto oszczędzć. Na codzień moża nie czuć różnicy ale jak bedziesz miał ostre hamowanie z dużej prędkości to mogą Cię zawieźć, tym bardziej że koszty nie są zbyt wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troche nie rozumiem jaka moze byc róznica miedzy nowa tarcza a staraprzeciez kloce przylega tak samo do nowej jak i do starej oczywiscie jak jest dotarty i ułozony hmm sam juz nie wiem ale wydaje mi sie ze okładiny na klockach maja własnie grubosc tej blachy na ktorej sa zamontowane wiec czeka mnie wymiana klocków ale nie wiem co z tarczmi moze mechanik mi powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza sie też wyciera i to jest ta różnica pomiędzy nową a starą. jeżeli grubość tarczy masz mniejszą od tej którą podałem to są do wymiany i po co tu mechanik. powodzenia w naprawie bo nic więcej tu nie można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!