Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeróbka skrzyni biegów na szybszą.


Michal505

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Ze skrzyni w moim samochodzie kapał olej w okolicy stalowego dekla.Zabrałem się za uszczelnienie oczywiście bardzo szybko.Odkręciłem pokrywkę i moim oczom ukazał się piąty bieg.

Z ciekawości policzyłem ząbki na trybkach i tak:duże koło z synchronizatorem ma 37 zębów a małe 33.Czyli licząc przełożenie piątki mam 0.89

Poszukałem co nieco i widzę że w skrzyniach były montowane różne tryby owego biegu.Czy da rade te trybki przełożyć aby zmienić to przełożenie?Będzie to pasować?

Dodam że mogę mieć cały kompletny bieg ze skrzyni chyba jb3 za pare złociszy z trybkami 39x31 co zmieniło by mi przełożenie na 0.79

Nie chodzi mi o bicie rekordu prędkości tylko chciałbym troszkę zmnieszyć obroty silnika podczas jazdy.Obecnie mam przy 100km/h na 5 biegu około 3000/min. Jazdy autostradą to już męczarnia,jest głośno i mam wrażenie że w końcu wyskoczy ten silnik.

1-2-3-4 jest super,samochód pięknie i szybko się zbiera a brakuje tylko długiej piątki.

Wizualnie wszystko wygląda tak samo więc powinno być plug&play.Ma ktoś doświadczenie w tym kierunku?

thumb_hosting_zdjec_1384383364__tryby.jpg

No nic, skoro nikt nie doradzi to ryzykuje i postaram się to przerobić.Jutro będę miał te trybki i się wszystko okaże.

Edytowane przez Michal505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw efektów twojej przeróbki ponieważ w megance też cierpię na krótką 5tkę . Daj opis co odkręcałeś i daj jakieś fotki z tej operacji

Edytowane przez djmonkey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się!Wszystko pasuje.Nic nie trzeba kombinować tylko przekładamy tryby.Całość pracy zajmuje około 4 godzin.

Po kolei w skrócie:

Najpierw spuszczamy olej,odkręcamy dekiel jest przykręcony trzema śrubami,delikatnie go wyciągamy gdyż wewnątrz jest rurka która doprowadza olej do łożyska i lepiej jej nie uszkodzić,manewrujemy w każdą strone,nic na siłe aż w końcu wyjdzie.

thumb_hosting_zdjec_1384618006__dekiel.jpg

Wtedy ukaże nam się 5 bieg.Bierzemy się za odkręcenie śrub.Wbijamy bieg np.4 i blokujemy jakoś piaste koła aby nam się nie kręciło.Ja wkręciłem dwie śrubki od koła i kawałkiem rurki zablokowałem piaste.Jedna śruba jest zaklepana taką podkładką zabezpieczającą nie ruszamy tego tylko odkręcamy tak jak jest najlepiej kluczem nasadowym 27.Druga u mnie była na nasadke torks e14 ale może być inna.

Jeśli uporamy się ze śrubami to następnie wyciągamy kołek zabezpieczjący widełki.Nie starać się go wyciągać tylko trzeba go przebić na drugą strone od dołu.Użyłem do tego celu zwykły gwóźdz zeszlifowany na płasko.

thumb_hosting_zdjec_1384617969__klin.jpg

Wyciągamy widełki,pierścień i wszystko co się da,ja miałem problem z wyciągnięciem zębatki od strony synchronizatora,było strasznie zapieczone więc najlepiej użyć do tego celu ściągacz trójramienny.

thumb_hosting_zdjec_1384617939__prawie_rozebrane.jpg

Jeśli się uda wszystko wyciągnąć to zaczynamy składanie.Tak wygląda mniej więcej kolejność:

thumb_hosting_zdjec_1384618139__5_w_pudelku.jpg

Jedyna różnica może pojawić się w łożysku zębatki u mnie była stalowa tulejka a w kupionym biegu było łożysko igiełkowe.Zębatki mają wewnątrz tą samą średnice więc wkładamy co komu pasuje,ja pozostałem przy tulejce bo to łożysko troszkę delikatnie wygląda.

Trzeba zwrócić uwagę na sprężynke synchronizatora aby jej nie uszkodzić.Wkładając pierścień z widełkamy przez otwory delikatnie podnosimy ją śrubokrętem aż wskoczy w swoje miejsce.Widełki blokujemy kołkiem od dołu.

thumb_hosting_zdjec_1384617884__sprezynka.jpg

Zabieramy się za śruby,należy posmarować gwinty specjalnym klejem aby same się z czasem nie poluzowały.Nie wiem z jaką siłą się je dokręca ale ja dociągłem je dość solidnie.Zabieramy się za dekiel i na koniec wlewamy olej.Jak gotowe to w drogę.Obecnie przy 3000obr/min mam prędkość w granicach 120km/h.Czyli jakieś 20km/h więcej niż przed zabiegiem.

thumb_hosting_zdjec_1384617987__efekt.jpg

Oto tabelki dla porównania ilości zębów na poszczególnych biegach w skrzyni jc5

thumb_hosting_zdjec_1384617810__tryby_5-ki.jpg

Oraz przełożenie główne:

thumb_hosting_zdjec_1384617916__przelozenie_glowne.jpg

Schemat kolejności składania 5 biegu:

thumb_hosting_zdjec_1384617840__tryby1.jpg

thumb_hosting_zdjec_1384617827__tryby_2.jpg

 

Myślę że te moje wypociny komuś choć trochę pomogą.

Edytowane przez Michal505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 5 tygodni później...

W autach często są pozamieniane skrzynie więc nie wiadomo co tam siedzi. Musisz spisać symbol albo przynajmniej po wyglądzie obudowy dojść jaki to typ. Myślę, że z tej samej serii będzie pasować. Jeżeli masz JB3, to teoretycznie powinieneś szukać JB3 z dłuższą piątką, czyli mniejszej wartości. Tutaj wstawiłem trochę danych z symulatorem skrzyń:

http://[ciach]-forum.pl/Watek-Prze%C5%82o%C5%BCenia-skrzy%C5%84-bieg%C3%B3w-Renault-i-symulatory-pr%C4%99dko%C5%9Bci?pid=198485#pid198485

- skopiuj sobie, bo serwer generuje im polskie znaki w adresie. Dużo informacji jest też na tej stronce: http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-renault-typ-jb3.html

 

P.S. Również mam JC5 u siebie i silnik 116KM, skrzynia była by ok jeżeli jeździłbym sporo z przyczepą albo w terenie górskim.

Edytowane przez mimegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odkręcić dekiel i policzyć ząbki wtedy macie pewność co tam siedzi. Jest dużo osób które mogą sprzedać skrzynie na części, popytać co mają itp. Przełożenia różnią się i to bardzo. W swojej chciałem pokombinować jeszcze z przełożeniem głównym, gdyż głównie latałem w trasach ale już mi się nie chciało. Na chwile obecną mam już inny samochód silnik diesla ze skrzynią 6 biegową tam to dopiero jest przełożenie:) Praktycznie z każdej skrzynki, która wygląda podobnie do waszej da się przełożyć piątkę :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie odnośnie blokowania skrzyni przy odkręcaniu śrub na wałkach.

Myślę, że można by zablokować załączając 2 biegi jednocześnie, tzn. najpierw załączyć dowolny bieg normalnie, lewarkiem, następnie wybić kołek z widełek 5 biegu i załączyć 5 bieg "ręcznie" przesuwając synchronizator.

Jeśli źle kombinuję, to mnie poprawcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

Tym samochodem nadal jeździ moja żona i nie narzeka.Silnik 2.0 radzi sobie bez problemu.Dużo podróżowaliśmy po Chorwackich autostradach z boxem na dachu auto doładowane na maxa i nigdy z wyprzedzaniem nie było problemu.

chor.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!