Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żółte halogeny co myślicie?


cz3ski

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie miałem okazji jechać samochodem w czasie mgły z żółtymi halogenami. Ale według mnie nie daje to znacznej różnicy w czasie świecenia. No oczywiście taki żółtawy rozbłysk będzie a parametry widoczności myślę, że takie same. Przed chwilą przeczytałem na forum prawnym, że światła mijania i drogowe są już niedozwolone.

 

 

http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/336539-zolte-swiatla-mijania-drogowe.html

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem ładnie się to komponuje z autem

:) :) :) :) :) :) :) :) <dobani> <dobani>

To ma pomagać i nie przeszkadzać innym, a nie się komponować, no chyba że auto tylko na prezentacje szykujesz, a nie do poruszania się po drogach. Szczególnie światła zewnętrzne nie są tylko dla właścieciela auta, głównie są widziane przez innych użytkowników drogi i dlatego powinny byc zgodne z przepisami, by nadjeżdżającego autą z choinka nie pomylić.

Wszelkie pomysły, samowolki i kaprysy powinny być tępione zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

Chcesz mieć samoróbę, to miej ale na drodze się nie pokazuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halogeny możesz mieć nawet różowe (potwierdzone info ze stacji diagnostycznej), sam mam oklejone, widać o wiele lepiej we mgle, co do oślepiania innych, jeżeli używasz ich jak należy (włączasz jak na prawde jest mgła), a nie, żeby poszpanować, to na pewno nikt nie zwróci Ci uwagi, pozdrawiam gojgiena :), który hejutje wszystkie wymysły typu xenon itp. (akurat też tego jestem wielkim przeciwnikiem, jak i ludzi, którzy nie potrafią ustawić świateł we własnym samochodzie), ale akurat do tego nie ma podstaw, żeby się przyczepić.

Edytowane przez brudijr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia naklejana na normalnych przeciwmgielnych jest wystarczającą podstawą, by właściciela odesłać w dalszą drogę taksówką lub busem, a auto z powodu braku dowodu rejestracyjnego lawetą na płatny parking strzeżony.

Masz wątpliwości to podpytaj tych co wiedzą, a nie tych którym się wydaje...

Tu skrót tego co w przepisach, http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_przeciwmg%C5%82owe o różowych ani pół słowa wiec gratuluję że jeszcze to auto po drogach się porusza. Podaj adres, nie będzie hejtowania ale konkretna ustawka, by Cię wyeliminować z ruchu po drogach publicznych.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eliminuj sobie kogo chcesz, ale mnie nie ruszaj, co do halogenów, znam sporo osób, które mają je żółte już długi czas, bez problemu przechodzą przeglądy, dowody mają i jeżdżą bezproblemowo, co do barwy, świecą lepiej niż zwykłe a jeżeli Ci na prawdę przeszkadzają żółte halogeny (których i tak na co dzień się nie używa), to po prostu nie patrz. Pozdrawiam.

Ps. jesteś policjantem, że taki zawzięty i wszystko na "nie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Brudijr, że masz żółte halogeny w megance II to już w tej chwilki auto straciło homologację dopuszczające je do ruchu, bo było homologowane w innej konfiguracji. Światła barwy żółtej były modne w PRL-u. Nawet były wypuszczane przez fabrykę halogeny ze szkłami barwy żółtej i nawet były żarówki R2 40/45W także barwy żółtej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawnicy sami się znaleźli... Dajcie już spokój, podoba się to montuj... Ja nie oślepiam, bo zmieniam tylko barwe a nie kąt i rozproszenie światła, więc sobie odpuście, z resztą kto normalny jeździ z halogenami w normalnych warunkach, co do podstaw prawnych, mam już długi czas, przeglądy bez problemu, policja ani razu mi za to nie zatrzymała dowodu (chociaż kontrole były), także odpuście sobie te wywody prawne. Fakt, że jak koleś zamontuje sobie xenony, które dają po oczach aż miło to nie jest zbyt przyjemne, ale jemu fajnie wygląda, za to powinni zatrzymywać dowody i jestem jak najbardziej za, ale nie za oświetlenie, którego używasz 3 razy w roku i dajcie już sobie spokój...

Ps. gojgien nie strasz przez internet jakimiś ustawkami, prosze Cie...

Edytowane przez brudijr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie za oświetlenie, którego używasz 3 razy w roku i dajcie już sobie spokój...

Kolego świtała przeciwmgielne przednie to w listopadzie używałem już ponad 8 razu. Bo w mojej okolicy teraz są takie piękne mgły. Okleiłeś to twoja sprawa. Ale nie zdziw się jak dojdzie kiedyś do kolizji. Ubezpieczyciel na bank się do tego doczepi aby nie wypłacać tobie należnego odszkodowania.

PS. Jeżeli oświetlenie jest fabrycznie zrobione to nie ma sprawy i mogą być żółte światła przeciwmgielne. Inaczej to zrobione (czytaj oklejanie folią) dla mnie jest to druciarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia naklejana na normalnych przeciwmgielnych jest wystarczającą podstawą, by właściciela odesłać w dalszą drogę taksówką lub busem, a auto z powodu braku dowodu rejestracyjnego lawetą na płatny parking strzeżony.

Gratuluję pomysłowości bo jeżeli ci się wydaje, że tak łatwo jest wrzucić w tym wypadku auto na lawetę to brawo. Pomijając fakt, że brak DR nie jest w żadnym wypadku podstawą do tego aby sholeoować samochód, jeżeli mówimy już o zatrzymywaniu DR za pokwitowaniem za owe żółte halogeny. Sholowałbyś na tej podstawie samochód to uwierz mi, że za parking i lawetę byś sam zapłacił.

Edytowane przez marcin87GD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia naklejona na reflektory jest podstawą do zatrzymania DR a to czy auto trafi na lawetę czy nie to już zależy od innych okoliczności.Jeśli policjant wystawiłby pokwitowanie za zatrzymany dokument bez określnia terminu wazności czyli auto nie może dalej jechać na własnych kołach a nie ma możliwości zabezpiecznia pojazdu (zaparkowanie go w sposób bezpieczny np:autostrada,miejsce odosobnione-ryzyko kradzieży) to wtedy jest podstawa do holowania auta na koszt właściciela rzecz jasna.

Edytowane przez Paawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!