Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KIlka krótkich pytań


altaica

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Adrian Zielona Góra.

 

Od prawie miesiąca poszukuje samochodu i ostatnio zwróciłem uwagę na megan ii w kombi. Żona nie bardzo jest zachwycona tym pomysłem, natomiast dla niej założę czujniki parkowania. Jutro jadę obejrzeć taką megankę 1.4 silnik, teoretyczne 128k przebiegu, więc zapewne coś koło 200, mam jednak kilka pytań:

 

1. czy naklejki fabryczne występują również w kombi, chodzi mi o tylne nadkole i pod klapą bagażnika gdzie są, bo nie mogę znaleźć dla wersji kombi dokładnego umiejscowienia

2. czy jak zdejmę pokrywę silnika, to bez wyciągania cewki jestem w stanie stwierdzić, czy to sagem, czy jakaś inna firma?

3. w jakich punktach samochodu powinny być jeszcze umieszczone naklejki o powiedzmy ciśnieniu kół, taką w lagunie u szwagra widziałem, czy takie coś występuję w megan?

4. nie bardzo wiem jak sprawdzić klimę zimą, ale to chyba pozostaje tylko garaż i zagrzać trochę auto, chyba że macie jakieś sugestie?

5. na co warto zwrócić uwagę przy silniku 1.4, jaki powinien być olej, wiadomo że przy -1 na dworzę będzie biało z rury, natomiast jakieś sugestie ogólnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak

2. Tak, po lewej sagem, prawa beru link

3. Tak z boku drzwi kierowcy

4. Jeżeli mogę coś doradzić, to szukałbym 1,6 spalanie nie wiele większe, o ile nie takie samo, a auto jeździ znacznie przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam i tak nogę jak dziadek, jeżdżę bardzo spokojnie, nauczyłem się przy vw, gdzie spalał mi jakiś 1 litr oleju na 500km przy jeździe powyżej 3k obrotów :( więc szału nie będę robił, ma wozić mnie, żonę + niedługo pociechę i dwa koty, więc :( spokojnie.

 

A tak przy okazji, to ile tak mniej więcej spala oleju przy 1000km - jest to odczuwalne, czy w ogóle. Bo vw w instrukcji miał 0,5 na 1000km że to norma niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo vw w instrukcji miał 0,5 na 1000km że to norma niestety.

Każdy producent aut umieszcza taką formułkę w instrukcji obsługi, co wcale nie oznacza, że tyle oleju spala.

Generalnie, jak jest wszystko OK z silnikiem to praktycznie zużycie oleju jest minimalne. Nie trzeba uzupełniać oleju pomiędzy przeglądami, 10000-15000 km.

To że można olej wymieniać co 30000 km raczej nie jest polecane przez większość użytkowników forum.

Ze swojego doświadczenia powiem, że raz w roku wymieniam olej, nie ma znaczenia czy po 8000, czy 11000 km, z tym, że ja takie mam przebiegi roczne.

Przyznam się, że ostatnio nie zmieniłem, ale tylko dlatego, że auto długo stało, i w ciągu roku zrobiło niecałe 5000 km, wymienię w przyszłym roku na wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dzisiaj tego:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

http://otomoto.pl/renault-megane-128-tys-km-oplacony-z-niemiec-C24723959.html

 

z zewnątrz w miarę. Brak zaślepki przy klamce, brak zaślepki na relingu, wycieraczka już się znalazła. Naklejki są, prawie dobrze spasowany, w bagażniku podłużnice proste, ale brak naklejek przy klapie.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Pod maską, żęzi łożysko albo od rozrządu, albo od paska klinowego, aż tak się nie znam :( tak czy inaczej coś do roboty.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Cewki 3 czarne - jedna sagem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Odpalił za drugim razem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ma hands free - dla mnie to już niezbyt fajnie.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Środek powycierany, gałka zjechana do białości, żona mówi że od jej strony porażka drzwi i siedzenia.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dla mnie nie ma wow, wszak nie liczyłem że będzie wow za 13k ale widziałem już tańsze i ładniejsze. Ale może komuś się przyda, kto by chciał sobie na spokojnie porobić. Dalej już nie oglądałem bo strasznie padało :( a mi przeszła ochota na ten konkretny model.

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę obejrzeć trochę starszego, bo 2002 ale w wersji short z silnikiem 1.4, może coś z tego wyniknie. Dzięki za odpowiedzi.

W ogóle to jak sprawdzić dobrze działanie climatronicu tak na szybko. Wiem, że chłodzić nie będzie poniżej chyba tam 7 stopni na dworze, ale ogólnie jak sprawdzić, czy wszystkie nawiewy i inne pierdoły działają <zolta>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cewek to .... kilka postów wyżej kolega sekal podał link pod którym można znaleźć zdjęcia cewek, a na zdjęciu cewka SAGEMa jest zakończona szarym kapturkiem (czy jak to nazwać). Ja miałem cewki wyglądające tak samo (może ten kapturek był ciemniejszy, ale był), a były to cewki DENSO (nie popsuły się przez 3 lata i 150kkm).

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!