Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie przyciskiem a`la Megi II


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Z powodu awarii stacyjki objawiającej się brakiem powrotu klucza po odpaleniu (prawdopodobnie sprężynka pękła), wpadłem na szatański pomysł, aby przerobić odpalanie Megi na przycisk, podobny do tego z Jej córki, czyli Megi II. Czy ktoś próbował takiego sposobu? Ewentualnie ktoś wie co potrzeba, aby to wykonać?

Wiem, że mogę kupić nową stacyjkę, ale w sumie podoba mi się pomysł z guzikiem :)

PS> szukałem na forum, podobnego nie znalazłem.

Edytowane przez stanleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już nad tym kombinował....

http://megane.com.pl/topic/4423-stacyjka-nie-odbija/

Jeśli to ma tylko zastępować ostatnią pozycję stacyjki to kupujesz tylko odpowiedni przycisk i podłączasz do niego 2 przewody, jedn to plus po zapłonie z tej stacyjki którą masz obecnie i drugi przewód który teraz biegnie ze stacyjki do rozrusznika. Po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję naciśniesz na przycisk i jak długo będziesz go trzymał tak długo rozrusznik będzie kręcił. Jest też mała niedogodność, że przy pracującym silniku zawsze można przypadkowo ten przycisk wcisnąć i jest problem z bendiksem albo wieńcem zębatym na kole zamachowym.

Przy stacyjce jest to blokowane mechanicznie i na pracującym silniku rozrusznika nie włączysz.

Jeśli jednak ma być zastosowany tylko przycisk jak w MII i bez stacyjki, to sprawa jest bardziej skomplikowana.

Jest potrzebna masa czujników i soft który czuwa nad procedurą zapłonu i rozruchu po wciśnięciu start.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że ja myślałem podpiąć się tym guzikiem pod stacyjkę. Czyli przekręcam kluczyk do pozycji zapłon, a guzik włącza na zasadzie przekręcenia kluczyka do pozycji rozruchu.

I TERAZ POWSTAJE PYTANIE: czy przez stacyjkę lecą prądy o dużym natężeniu czy nie? Bo od tego zależy, czy będzie potrzebny przekaźnik czy sam guzik z M II wystarczy i po robocie

Edytowane przez stanleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko po co to wszystko :)

Zgadzam się, przycisk wg mnie jest niepotrzebny nie mając funkcji HandsFree, sam bym go czasem nawet chciał zamienić na zwykłą stacyjkę i kluczyk(bo kartą nie przekręce :P). Bawienie się w takie przerabianie jak w temacie jest po prostu bez sensu jak dla mnie, a bajer będzie niewygodny i szybko się znudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, przycisk wg mnie jest niepotrzebny nie mając funkcji HandsFree

filozofia podobna- wkładasz i przekręcasz kluczyk (w M II wkładasz kartę) i naciskasz guzik. Mi się podoba odpalanie auta z guzika na przykład. a guzik dam w okolice zapalniczki, czyli podobnie jak w M II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!