Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepływomierz powietrza 1,9 dti


Rekomendowane odpowiedzi

Objawy:

brak mocy, silnik wkręca sie na obroty ale rozpędzenie samochodu do 100km/h graniczy z cudem

 

Działania:

Wypiąłem wtyczkę od przepływomierza i maszyna zaczęła jeździć tak jak powinna (prawie).

Kupiłem więc przepływomierz (używkę), zamontowałem i ...... nadal brak mocy...

Zacząłem kopać w internecie na temat diagnozowania przepływomierzy, pomierzyłem oba urządzenia (moje i zakupione) i stwierdziłem, że oba zachowyją się identycznie tj.

odczytałem napięcia na zaciskach:

1. 4V

2. OV

3. 5V

4. 12V

5. napięcie wzrasta wraz ze wzrostem przepływu, dmuchając ustami od 0 do 5 V

6. 0V

 

Czy zatem przedstawione pomiary wskazują, że oba przepływomierze działają poprawnie?

Co i jak jeszcze powinienem sprawdzić (np. doprowadzenie sygnału napięciowego odwzorowującego przepływ powietrza do ECU).

Może ktoś ma schemat elektryczny podłączeń sygnałów z poszczególnych czujników do ECU....

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

zbigniew1111, W żółtym prostokącie jest przepływomierz- taka czarna gruba rura i do niej też od góry dochodzi kostka elektryczna, znajdziesz bez problemu przy samej ścianie grodziowej.

P.S. Na zdjęciu jest silnik dti ale w zaznaczonych miejscach są elementy o które pytasz.

post-9001-1220358855_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcasz dwa torxy jeden u góry, drugi u dołu, obie śrubki trzymają przepływomierz. Z drugiej strony u mnie była opaska zaciskowa (taka jednorazówka ale można ją zapiąć drugi raz na upartego). Obudowę filtra powietrza trzymają chyba dwie nakrętki (jedna z przodu po prawej, druga z tyłu po lewej stojąc przodem do otwartej maski, kluczyk 10), ale najpierw zdejmujesz tą szarą pokrywkę widoczną na zdjęciu wyżej.

A tak w ogóle to nie trzeba zdejmować obudowy filtra bo to dodatkowa robota, wystraczy odkręcić te dwa torxy i zdjąć ta opaskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Sorki za odkop :->

Odnośnie przepływomierza to czy ktoś kiedyś próbował czyścić go? Wyczytałem że jest to do zrobienia, ale trzeba uważać aby nie połamać tych drobnych drucików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik mi powiedział e można go przedmuchać powietrzem i delikatnie przetrzeć spirytusem na waciku do ucha. Ja tylko przedmuchałem,, było w miarę czysto bo to zaraz za filtrem. Jak się zdecydujesz czyścić wacikiem to uważaj bo to delikatne ustrojstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj próbowałem rozebrać ten przepływomierz, ale miałem problemy z zdjęciem opaski która trzyma go razem z rurą która idzie do turbiny i zrezygnowałem :-x i z czyszczenia nici :-? chyba zostawię tą sprawę bardziej doświadczonym osobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!