Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic benzyna 1.4


altaica

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

na początku przymierzałem się do zakupu megane lub i scenica 2. Natomiast wszystko, co stało w obrębie mojej sytuacji finansowej było fatalne. Stwierdziłem, że może trzeba przerzucić się na scenica I. Teraz mam kilka pytań:

 

Czy w silniku 1.4 starszej generacji scenica, patrzę na model z 2003 roku także padają cewki zapłonowe?

Czy przebieg teoretycznie udokumentowany 190 tysięcy, to zabójstwo dla tego samochodu, czy jeszcze da się nim pojeździć.

Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu?

Ile pali taki silniczek (95km) w tym scenicu, dodam że jeżdżę jak dziadek i tak max do 120, w mieście przelotowo koło 60km/h.

Na jakie elementy zwrócić uwagę, w nowszym scenicu wiedziałem gdzie mają być naklejki i inne pierdoły, czy w tej wersji też są takie naklejeczki?

Czy te starsze generacje na kluczyk mają podobne problemy z immobiliserem jak np. clio z tego okresu?

Na jakim oleju silnikowoym ten samochód powinien jeździć, żeby całkiem dobrze ten silniczek eksploatować?

Jak to jest z ogrzewaniem / wietrzeniem wnętrza, bo np. w clio to masakra żeby zeszła para z przedniej szyby.

Czy w tym modelu zamontowana jest belka skrętna tak jak np. w piccasso jak sprawdzić jej stan tak na szybko?

Na co zwrócić uwagę przy elektryce, wiem że może się świecić poduszka, bo pewno ma taką samą złączkę pod fotelem jak w clio?

 

Wiem, że parę tematów było poruszanych jednak w stricte konkretnych modelach i nie z tym silnikiem, stąd moje pytania. Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkie pytania nie odpowiem bo po prostu aż tak się nie znam i scenic to nie do końca moja bajka, ale mam nadzieję, że chociaż odrobinę pomogę.

Czy w silniku 1.4 starszej generacji scenica, patrzę na model z 2003 roku także padają cewki zapłonowe?

W scenicu I nawet ph II cewki dostarczali Denso i Sagem i owszem do najtrwalszych one nie należały, podobno Denso są lepsze

Czy przebieg teoretycznie udokumentowany 190 tysięcy, to zabójstwo dla tego samochodu, czy jeszcze da się nim pojeździć.

Jak najbardziej się da pod warunkiem, że faktycznie się je serwisuje :)

Na jakie elementy zwrócić uwagę

Z tego co słyszałem warto sprawdzić stan belki pod zbiornikiem paliwa bo ruda ją lubi. Edytowane przez Boss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Cewki jak były oryginalnie sagemy to do tej pory pewnie już zostały wymienione. To jest koszt jednorazowy, jak wsadzisz beru/denso to zapominasz o sprawie.

2. Nasz scenic dobija do 200tys km (2000rok) i ma się dobrze, amortyzatory nadal oryginalne, belka tył oryginał. Zawieszenie z przodu jest proste i tanie w eksploatacji.

3. Nie ma KZFR

4. Ile wlejesz tyle spali :) Nie wiem ile, ale wolałbym 1,6 - spalanie takie same, a auto dynamiczniejsze i większy wybór z tymi silnikami.

5. Naklejki są po otwarciu tylnej klapy, nad lampami. Na progach nie ma. Zwróć uwagę na tylne nadkola i progi, chociaż roczniki od 2000 wzwyż powinny być dobrze zabezpieczone. Jak nie miały napraw to teoretycznie rdzy nie powinno być.

6. Nie ma problemów z kluczykami, ale lepiej żebyś miał 2 sztuki z immobilajzerem (na wszelki wypadek).

7. Olej - nie wiem.

8. Jak kupisz auto z klimą to nie powinno być problemu z ogrzewaniem/odszranianiem przedniej szyby. Benzyna nagrzewa się szybko, ale nie spodziewaj się, że kabina się nagrzeje tak szybko jak clio - ze względu na wymiary wnętrza.

9. Jest belka skrętna, spawdzisz na SKP, poza tym jak będzie padnięta to będzie hałasować. Trudno ocenić czy będzie do wymiany bo to zależy jak auto było eksploatowane - jak woziło ciężary to normalne że będzie bardziej zużyta. Regeneracja to koszt ok 800zł, ale wystarcza na długo.

10. Nie ma tej wtyczki pod fotelem, jest pod plastikową podłogą. Nie ma raczej takich problemów jak w megankach i clio, ale posprawdzaj wszystko co się da, im więcej będzie działać tym mniej wpakujesz w późniejsze naprawy.

 

Silniki 1,4 występowały w wersjach 95 i 98KM, ale to raczej ciekawostka. Być może po zakupie trzeba będzie uszczelnić dolot i powymieniać trochę uszczelek, które straciły swoej właściwości ze względu na wiek.

A samo auto rewelacja, mimo lat wygodnie wozi tyłek, jest tanie w zakupie, eksploatacji, no i te po lifcie są dość dobrze dopracowane. Nam Scenic służy od 2005 roku, miał wtedy 57tys przebiegu, teraz ma prawie 200tys km, ale dzielnie się trzyma.

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za informacje, przyglądam się właściwie trzem scenicom i prawdopodobnie jutro / pojutrze podjadę je zobaczyć, jeśli możecie zerknąć i coś podpowiedzieć, to będę wdzięczny.

 

http://allegro.pl/renault-scenic-1-4-16v-klima-serwis-03r-i3839348562.html - tutaj mam wrażenie, że był bity na nadkolu

http://otomoto.pl/renault-scenic-89-tys-serwis-jak-nowy-C31471174.html - tutaj dziwne rozrząd wymieniony przy 45k, a potem już nie ma wpisów w książce?

http://otomoto.pl/renault-scenic-122tys-skora-klima-C31470650.html - wersja expression, a brak radia na cd i alufelg?

 

i jeszcze teraz wpadło takie cuś: http://tablica.pl/oferta/renault-scenic-pol-skory-klimatronic-automat-parktronic-ksiazka-serwis-CID5-ID4ySh5.html#a12d1b9213 - tylko z automatem to kurcze nie wiem, bo może być różnie, na forum tym znalazłem również kilka niezbyt pochlebnych opinii o autmatycznych skrzyniach biegów, więc się bardzo zastanawiam, czy w ogóle dzwonić i jakieś za tanie jest to auto, co sądzicie?

Edytowane przez altaica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zgadzam się, widać wyraźnie inne odcienie lakieru, z resztą szczeliny między maską, a błotnikami są nierówne. Jedna jest dużo szersza od drugiej, a zdjęcia chyba kalkulatorem robione, przypuszczam z resztą, że celowo.

2. Drugi wygląda nawet ok, ale ta książka serwisowa jest śmieszna. Widać jeden wpis z przebiegiem 45 tyś. rzekomo w 2012 roku. To oznacza roczny przebieg w granicach 5 tyś. rocznie w Niemczech!! Następnie w ciągu 1,5 roku robi ponad 43 tyś?! Owszem, istnieje szansa, że samochodem ktoś jeździł bardzo mało, potem sprzedał inny Niemiec przez taki krótki czas nakręcił taki przebieg i auto sprzedał, ale dla mnie jest to podejrzane i tak.

3. W 2002 roku może w serii był tylko kaseciak, a alufelgi zawsze można przełożyć :applause:

4. Na automatach renault się nie znam nic, ale jak się zepsuje na pewno wychodzi drożej niż manual. Spalanie też wyższe. Z resztą krzywy przód ten scenic ma.

Edytowane przez Boss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od listopada to już trochę tych samochodów widziałem :P także raczej się nie spieszę :P

 

Dodano: 08 sty 2014 - 19:56

Okey Panowie. Kupiłem granatowego z pierwszego linka. Mimo kilku małych niedoróbek ten przemówił do mnie najbardziej. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne to najważniejsze :bash: ale dzięki forum łatwiej było negocjować cenę i przy okazji poprawili mi jeszcze dwie rzeczy przed zakupem, więc mam nadzieję, że warto było, jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!