Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po czyszczeniu czujnika już nie odpala w ogóle


Rekomendowane odpowiedzi

Renault Megane 2001 r. 1.4 16V

Od jakiegoś czasu miałem problem z meganką, która miała problemy z odpalaniem na rozgrzanym silniku (musiałem kręcić z 4-5 razy i szło). Jakiś czas temu (około 1,5 roku) na ten sam problem pomogła wymiana czujnika położenia wału. Pomyślałem, że teraz spróbuje go wymontować i wyczyścić. Dostęp do niego okazał się prosty, nie musiałem nic dodatkowo demontować (odłączyłem tylko akumulator) (zdjęcie 1 ).

 

Sprawdziłem czy jest sprawny, przeczyściłem go benzyną ekstrakcyjną i zamontowałem z powrotem. Odpaliłem i poszło za pierwszym razem, bez problemu pomyślałem ok przynajmniej nic nie popsułem, zgasiłem motor i udałem się zadowolony na zasłużony odpoczynek do domu.

 

Jednak następnego dnia chciałem pojechać samochodem do pracy. Okazało się to niemożliwe bo samochód już niestety wcale nie odpala. Przy przekręcaniu stacyjki pali, ale jakby się dławił, potem niby odpala chodzi cichutko i zaraz gaśnie (plik 1). Przy takiej próbie czuć nieprzyjemny zapach jakby spalin.

 

Sytuacja jest taka, że:

1. Czujnik kompletnie już padł.

2. Przy tej naprawie coś innego popsułem.

3. A może źle go zamontowałem? Czujnik z jednej strony wtykam do kostki, a z drugiej gdzie wstaje mały bolec, to ten bolec trzeba tam na dole gdzieś konkretnie trafić czy ma on tylko tam dotykać?

co dziwne tak jak wcześniej pisałem, świeżo po ponownym montażu samochód odpalił od razu.

 

Bardzo proszę o pomoc co może być teraz przyczyną.

plik 1.mp3

post-25819-0-29262000-1389261400_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój czujnik wygląda tak (zdjęcie 1)

 

ale nie ma to chyba znaczenia, podłączyłem go w taki sposób, jak był wcześniej podłączony.

 

Dodano: 10 sty 2014 - 11:47

ok wymontowałem czujnik położenia wału korbowego i zmierzyłem oporność, wyniki bardzo skaczą i nie są równe, ale mniej więcej tak to wygląda:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mam następujące wyniki:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

20M - 0,15

2M - 1,115

200K - 1

20K - 1

2k - 1

200 - 1

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

.))) 412

> - .362

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Czyli właściwie tylko przy 20M i 2M są jakieś wyniki(skaczą/zmieniają się one baaaardzo), na reszcie jest ciągle wartość 1.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Na który z tych wyników powinno się patrzeć? co sądzicie o tym czujniku? do wymiany?

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

post-25819-0-56865200-1389275240_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprność czujnika powinna zawierać się między 200 a 270 ohm. Masz ponad 1 Mohm i to jest kilka razy za dużo. Na zakresie 2k powinno pokazywać około 250

Poprawiłem bo pomyliłem się o cały rząd wielkości.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem jeszcze raz,wyniki są bardzo różne na zakresie 2M : .203 .168 .160 .177

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

na 20M 0.37 , 0.27 , 0.13 0.08

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Cały czas co innego mi pokazuje. Niby jest blisko zalecanych wartości.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Z czego mogą wynikać te duże wahania? Może padnięty czujnik położenia wału ,a może to wina omomierza?

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20M - 0,15

2M - 1,115

200K - 1

20K - 1

2k - 1

200 - 1

 

.))) 412

> - .362

A cóż to jest :bash:

Czy aby kolega umie się posługiwać omomierzem? Po kiego grzyba mierzysz rezystancja w na rożnych zakresach miernika.

Prawidłowa rezystancja tego miernika to 240 Ohm, wartość ta może się zmieniać max +|_ 10%. Ustaw miernik na zakres 2K, kabelki sond mają być wsadzone do odpowiednich dziurek.

Pomiar możesz wykonać zanurzając koniec czujnika w gorącej wodzie, tyle że omomierz ma być podłączony na stałe. Obserwuj czy nie skacze rezystancja. Jeżeli tak jest to czujnik jest do wyrzucenia.

Masz ponad 1 mohm

Kolego szanowny o czym Ty tu piszesz ?

1 mOhm = 1mΩ = 0.001 Ω

albo inaczej

1Ω = 1000 mΩ

Poczytaj sobie

 

Dodano: 10 sty 2014 - 13:07

PS

Ustaw zakres na 2K i wykonaj pomiar, nie ma sensu zmieniać zakresów.

Jak będziesz tak robił to w każdym zakresie będziesz miał inny wynik, tak się nie mierzy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starego niestety nie mam, więc będę musiał kupić nowy, bo z obecnym coś ewidentnie jest nie tak.

 

Jeszcze tylko jedna wątpliwość, tak jak pisałem w pierwszym poście. Po demontażu, przeczyszczeniu i ponownym montażu czujnika objawy są duże gorsze, ponieważ obecnie w ogóle nie mogę odpalić. Czy te nowe objawy też wskazują na czujnik położenia wału?

 

w załącznik objawy

plik 1.mp3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lewym nadkolu masz wyłącznik uderzeniowy, taki duży czerwony, pomarańczowy, lub brązowy gumowy przycisk. Ponaciskaj go parę razy, a najlepiej wyjmij wtyczkę i zewrzyj styki we wtyczce. Spróbuj odpalić.

Słychać pompę paliwa jak włączasz stacyjkę?

Sprawdź brązowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników na lewym nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spróbowałem odpalić bez zamontowanego czujnika i objawy jak wcześniej. Później nacisnąłem parę razy wyłącznik uderzeniowy i zamontowałem czujnik i odpaliła meganka. Z tym, że musiałem dodać sporo gazu i poszło dużo spalin z rury wydechowej. Później odpuściłem gaz obroty trochę skakały ale po jakimś czasie się ustabilizowały. Przejechałam później około 20 minut, zgasiłem i odpalał później bez problemu. Jednak zdaję sobie sprawę, że problem nie jest jeszcze w 100% rozwiązany. no cóż będę informował, co dalej się dzieje. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc :bash:

 

p.s. ciekawe co było w końcu przyczyną? myślę, że pomogło naciśnięcie wyłącznika uderzeniowego. czym mogło być spowodowane po tym pierwszym odpaleniu duża ilość spalin, które wyleciały z rury wydechowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!