Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapalająca się rezerwa paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Co jakiś czas z moim Scenicu nagle zapala się kontrolka rezerwy paliwa pomimo tego, że Pb w zbiorniku jest. Przez jakiś czas się pali (np. przez kilka dni) a później samoczynnie gaśnie.

Na początku pomyślałem, że może jest to związane z jazdą na LPG ale mam instalkę Vialle więc raczej to nie tutaj tkwi przyczyna.

Macie może jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny bo trochę to jest denerwujące przyznam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile masz tego Pb w zbiorniku? Pewnie na dnie i dlatego kontrolka co jakiś czas się zapala i to czesto, bo komp

myśli, że jeździsz na Pb, a faktycznie na LPG. Po pewnym czasie się resetuje i znów widzi poziom PB, aż wyjeździsz i tak w kółko.

Chyba, że masz jakąś faktycznie instalkę, która szwankuje. Ja nie znam myków instalek i nowości, ale wiem, że to normalne przy LPG i kontrolka

tym czesciej się zapala, im niej masz Pb w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wiem, że to normalne przy LPG i kontrolka

tym czesciej się zapala, im niej masz Pb w zbiorniku.

Pytanie podstawowe jest takie, czy Scenic z 2002 roku ma wogóle taki system, że przy jeździe na LPG głupieje poziom Pb bo mi jeden mechanik powiedział, ze w tym aucie tego nie ma.

Jeżeli nie ma to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

Czy ktoś z forumowiczów mógłby ze 100% pewnością powiedzieć jak jest w Scenicu z mojego rocznika - czy przy jeździe na LPG poziom paliwa będzie spadać i powinno stosować się taki emulator ( jak np. w Citroenie Picasso gdzie tak się dzieje) czy nie ma takiej potrzeby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego renówki mają takie coś, że jak jeździsz na LPG to i tak zmienia poziom paliwa na zegarach. I po pewnym czasie zapali się rezerwa chociaż paliwo jest w zbiorniku. Aby temu zapobiec trzeba założyć emulator, ewentualnie zatankować auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka prostych słów jak działa w nowych autach wskaźnik paliwa.

W starszych autach pływak znajdujący się w zbiorniku paliwa bezpośrednio swoje wskazania (w różnych autach różnymi sposobami się to odbywało ale zazwyczaj podawał pewną wartość napięcia) przekazywał na deskę rozdzielczą do tego wspaniałego wskaźnika który najbardziej byśmy chcieli żeby nigdy nie opadał ;) Napięcie to było mierzone przez cały czas w trakcie jazdy, więc jak ubywało paliwa w zbiorniku to również i zmieniała się wartość napięcia odczytanego przez pływak więc i ruch wskazówki na zegarach w dużym stopniu odwzorowywał ilość paliwa w zbiorniku.

Obecnie niestety jest tak, że komputer w trakcie uruchamiania pojazdu "czyta" sobie tą wartość napięcia jaką podaje pływak i tu jego rola się kończy aż do następnego uruchomienia bo już w trakcie jazdy to komputer sam określa ile to rzekomo ubyło paliwa w zbiorniku na podstawie różnych danych (dystans, prędkość itp.)

Właśnie dlatego przy LPG stosuje się emulatory żeby komputer "nie widział" przebiegu i tym samym nie obniżał tej zafajdanej wskazówki od benzyny.

 

Jak coś źle napisałem to niech ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że nowsze auta i nie tylko "renówki" takie coś mają to wiem ale gdzieś w necie znalazłem, że np. Espace z 2003 roku to ma ale już np. Scenic z 2002 (jak mój) ma jeszcze na starej zasadzie więc teraz już kompletnie nic nie wiem jak to w końcu jest na prawdę w Scenicu :-(

Edytowane przez bamilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak chyba jest w Scenicu czyli też po staremu.

Zresztą tak sobie myślę, że ktoś kto montował w aucie wtrysk Vialle raczej też by zamontował taki emulator gdyby był potrzebny bo przy koszcie tej instalacji koszt emulatora to drobnostka i raczej by nie oszczędzał na czymś takim.

Dlatego ja przyczyny zapalania tej kontrolki poszukuję w czymś innym ale nie wiem w czym. Może gdzieś, coś nie styka?

 

Dodano: 16 sty 2014 - 20:56

Byłem dzisiaj w serwisie Renault na promocyjnym przeglądzie zimowym i przy okazji zapytałem o rezerwę paliwa. W moim przypadku jest stary system odczytu poziomu więc LPG nie ma tutaj znaczenia.

Albo coś się dzieje z pływakiem albo problem elektryczny - tak orzekli w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz komputer pokłądowy to wejdź w tryb testowy zegarów, zrób reset i po sprawie. Temat jest znany i to samo jest w każdej megane/scenic I phII z instalacją LPG.

Dzieje się tak, bo komputer silnika i pokładowy nie wie o tym, że jedzie na gazie, ale ciągle jedzie, więc jak jedzie to benzyny teoretycznie powinno ubywać, więc wskaźnik poziomu paliwa opada, mimo że paliwa nie ubywa. Po resecie komputera pokładowego wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tryb testowy mozna wejść tylko jak jest komputer pokładowy w liczniku. Naciskasz przycisk komputera pokładowego i trzymasz wcisnięty, następnie przekręcasz kluczyk na zapłon. Wskazówki i kontrolki powinny się zapalić i wtedy można pstrykać dalej i odczytać np błędy z licznika. Resetuje się cyckiem do kasowania przebiegu (tym w liczniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zrobiłem ten tryb testowy i pomogło. Zobaczymy na jak długo.

 

Dodano: 21 sty 2014 - 21:59

Dzisiaj po odpaleniu auta znowu się zapaliła rezerwa. Po resecie zegarów zgasła. Może faktycznie jest to związane z jadą na LPG.

Muszę zatankować większą ilość Pb (obecnie mam 12 litrów w baku) i zaobserwować, czy częstotliwość zapalania się rezerwy będzie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będzie różnica. To jest jedyny sposób na kontrolkę rezerwy, no chyba że ktoś woli odłączać akumulator.

Od 2005 roku mamy w scenicu I phII dokładnie to samo :)

Aha, nie polecam jazdy z rezerwą benzyny - pompa paliwa się najzwyczajniej w świecie spali (dosłownie- już to przechodziliśmy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!