Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sterowanie grzaniem foteli


Rekomendowane odpowiedzi

Ten facet od clip-a zaglądał do pliku MTC Twojego auta?

tak jak napisałeś parametr SGACHA jest od grzanych foteli i powinien on być wpisany w pliku mtc 

Bo możne być tak ze masz wpisane SGSCHA czyli bez

 

mam pytanie czy na tablicy wskaźników masz wskaźnik zmiany biegów aktywny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To automat -  przy prędkościomierzu jest znaczek lewarka zmiany biegów (ale tylko w opcji ręcznej zmiany biegów).

Może zacznę od czegoś co łatwiej sprawdzę - od wiązki przewodów dochodzących do kostki od fotela. Ile przewodów tam musi być jeśli jest opcja podgrzewanych foteli? I jakie mają kolory?

Edytowane przez manieksurf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Podepnę się dalej do tematu, niedawno aktywowałem tempomat w swojej Megane III Grandtour 1.6 110km, po tym jak wszystko się udało i działało to zdecydowałem się na dokupienie zegarów pod tempomat dla spójności, po podpięciu zegarów okazało się, że auto z którego pochodziły miało funkcję grzanych foteli - kontrolka świeci się cały czas i nie mogę jej wyłączyć.

 

Pytanie teraz jest takie, skoro w liczniku jest zapisana funkcja grzanych foteli, to czy jest szansa, że po samej podmiance foteli na oryginalne z grzaniem będzie to działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat gdyż jestem po założeniu w swoim aucie foteli podgrzewanych lecz mam problem z ich uruchomieniem. Instalację podgrzewania foteli jest seryjnie wyprowadzoną i tutaj moje pytanie czytałem że jest problem puszczenia sygnału z uch do foteli i upiłem taki uniwersalny interfejs generujący sygnał zapłonu lecz nie wiem w którym miejscu dokładnie się podłączyć. Czy ktoś mógłby pomóc ?

 

obraz_2020-10-18_134946.thumb.png.e12cbee77e83134f4ca54fbc0a18d080.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, n1gdy napisał:

Instalację podgrzewania foteli jest seryjnie wyprowadzoną i tutaj moje pytanie czytałem że jest problem puszczenia sygnału z uch do foteli

Jak masz seryjną instalację to masz też pod fotelem pasażera przekaźnik uruchomionego silnika sterowany przez UCH. Wystarczy w konfiguracji licznika zaznaczyć, że są fotele ogrzewane i chyba to wszystko. Moduł UCH automatycznie uruchamia przekaźnik po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na początku tego tematu czytałem że jak nie ma fabrycznie podgrzewanych foteli to w module UCH brakuje czegoś co puszcza sygnał do przekaźnika fotela i ktoś właśnie montował pod fotelem pasażera automatyczny włącznik świateł dziennych który puszczał właśnie ten brakujący sygnał. Kupiłem też taki sam włącznik świateł dziennych jednakże schemat podłączenia jego jest dla mnie mocniej skomplikowany poniżej foto i kupiłem również generator sygnału CAN co pisałem wyżej. Nie wiem który z tych przekaźników wybrać i gdzie to podłączyć ?

2.thumb.jpg.19c36a99e1fcd65130b7219e7d7ae50b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślijmy jedno, czy miałeś fabrycznie zamontowany przekaźnik pod fotelem pasażera? Jeżeli był to powinien mieć fabrycznie wyprowadzone sterowanie z UCH. Jeżeli sam go dokładałeś i chcesz mieć sterowanie nim po uruchomieniu silnika to wykorzystaj moduł Igni-gen. Po zaprogramowaniu go według opisu podłączasz ten moduł np. w skrzynce z bezpiecznikami kabiny, podłączasz żółty przewód modułu do +  (każdy gruby czerwony przewód) a czarny do masy. Po uruchomieniu silnika na czerwonym przewodzie modułu pojawi się 12 V do sterowania przekaźnikiem foteli. Zamiast tego zasilanie przekaźnika można pobrać z dowolnego przewodu z " + po zapłonie" czyli praktycznie każdy żółty przewód w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wcześniej zwrócił się do mnie z tym pytaniem w związku z tym że 6 lat temu założyłem ten temat ;). Za dużo już nie pamiętam , ale najprościej skoro ma już moduł który załącza przekaźnik po odpaleniu auta / napięcie  większe od 13 V / aby podłączył zasilanie tego modułu czyli kabel czerwony pod źródło napięcia po stacyjce ...np. zapalniczkę. Biały kabel wiadomo masa , kabel zielony jest to kabel zwierany przez przekaźnik modułu ...czyli jak w pierwszym poście 6 lat temu pisałem " Przekaźnik dostaje masę z UCH z pinu 9 kostki czarnej 40 pinowej...czyli masa połączona do kabelka zielonego / przekaźnik pod fotelem jest sterowany masą / przez przekaźnik modułu świateł  do instalacji pod fotelem na pin 9 również kabel zielony .Kabelek żółty który sugeruje że układ zaczyna pracę po załączeniu świateł pozycyjnych podłączyć na stałe z kablem czerwonym. Nie będzie wtedy ikonki na licznikach itd. ale pokrętłem regulacji grzania foteli możemy je załączać lub nie przy zapalonym silniku.Można jeszcze dodać w obwód kabla czerwonego zasilającego układ jakiś przełącznik .Jest to oczywiście najprostsze rozwiązanie . Ale z tego co widzę kolega nie czyta schematów i nie używa multimetru. Miłej zabawy

ps. Zrób sobie symulację podając na ten pin 9 masę . Zobaczysz czy przekaźnik pod fotelem chwyci i czy zaczną grzać tyłeczki

 

Wczoraj kupiłem przednie grzane fotele od coupe .  Będę przekładał maty ale na próbę wsadziłem te grzane stołki  do swojego auta . Wcześniej oczywiście sprawdziłem czy mam instalację . Mam , założyłem bezpiecznik F12  i w ddt4all  uaktywniłem opcję wyświetlania  grzanych foteli w liczniku. Jutro chcę wszystko sprawdzić multimetrem . Pytanie czy jest opcja poprzez ddt4all uaktywnienia podania minusa w UCH po uruchomieniu silnika ... jeszcze nie szukałem a jeśli ktoś już to przerabiał to proszę o podpowiedź. Jeśli nie to będę musiał zrobić to co kolega n1gdy parę postów wyżej .

heat seat.jpg

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W UCH według rysunku poniżej. Kolega 1ngdy to aktywował ale z jakiegoś powodu u niego to nie działa. Spróbuj u siebie, będzie wiadomo czy przekaźnik pod siedzeniem pasażera uaktywni się po uruchomieniu silnika.

111.thumb.jpg.c7edd889fe81e9c26b18b6ab1707694a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna pogoda więc do dzieła . Zgodnie z podesłanym zdjęciem od kol. aniewa  zmieniłem konfiguracje UCH . Zdjęcia i widok wtyki fotela pasażera . 

1. zdjęcie - zasilanie na pinach 9 i 10 z akumulatora  bez odpalania silnika 

2. Wyjście zasilania fotela kierowcy na pin 20 ...czyli przekaźnik nie działa silnik nie odpalony

3. Wyjście zasilania fotela kierowcy na pin 20 .. przekaźnik działa silnik odpalony

4. napięcie na pinach 9 i 10 przy ogrzewaniu na 0 / bez obciążenia /

5. nap. z obciążeniem

6. pin 13 ... sterowanie  wyświetlaniem info na liczniku

7. przy wyłączonym ogrzewaniu na pinie 13 

7a. przy załączonym ogrzewaniu na  pinie 13 

 

8. No i tu się zaczynają schody. W programie ddt4all mój licznik po skanowaniu auta jest na czerwono , teoretycznie można się z nim połączyć i wpisać heats seats ale nie mam pewności czy to działa. Nie potwierdza program tego przy zapisie  jak to jest w przypadku połączenia z UCH  patrz zdjęcie. 9

Co lub czym mam zmienić w liczniku aby wyświetlało ikonkę grzanych foteli. Jak wspomniałem info idzie do licznika.

To tyle ... dla tych co się zastanawiają czy warto , grzanie plecków i tyłeczka bezcenne ;). Jak widać na ostatnim zdjęciu jeszcze nic nie świeci 

 

1.jpg 2.jpg 3.jpg

 

4.jpg 5.jpg 6.jpg

7.jpg 7a.jpg 8.jpg

 

9.jpg heat seat.jpg IMG_20201108_110800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę numeracji zdjęć ale na wyłączonym ogrzewaniu ma być na pinie 13 napięcie instalacji, po włączeniu ogrzewanie na tym pinie napięcie znika i pojawia się kontrolka załączonego ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.11.2020 o 13:51, aniewa napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

wszystko się zgadza ..z załączonym ogrzewaniem 0,22 volta  zdjęcie 7 ....bez załączonego ogrzewania przez rezystor w potencjometrze nap. 9, 33  volt / zdjęcie 8 / . Problem jest jednak dość trywialny i podstawowy ;). Mój licznik nie ma ikonki podgrzewanych stołków ... RS po lifcie nie przewidział ;). Sorry za zamieszanie , ważne że grzeją i wyłączają się po wyłączeniu silnika . Zapytam jeszcze na forach RSa

10.jpg

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!