Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sterowanie grzaniem foteli


Rekomendowane odpowiedzi

56 minut temu, andrzejm36 napisał:

to by rozwiązywało sprawę ...jak masz jakiegoś linka to proszę podeśli

To znaczy co? Jak masz licznik skonfigurowany to albo masz czynną samą kontrolkę albo komunikat albo obie wersje na raz. Tak przynajmniej jest w scenicu. Nie sądzę by licznik nie miał informacji o załączeniu ogrzewania foteli. Skoro w ecu licznika masz taką opcję to powinien pokazywać załączenie foteli.  W Twoim liczniku brakuje mi dodatkowego pola do aktywacji które występuje w innych licznikach megane. Po zatwierdzeniu danej opcji przyciskiem "Headt seat"  trzeba jeszcze potwierdzić klikając na "Prise en compte des  configurations". Tu nie ma takiej opcji, natomiast występuje tylko "Configuration aplication" ale co to robi to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki na forum RSa potwierdzili że pojawia się napis na liczniku. Ikonki nie ma. Może powinienem wgrać nowszą bazę do ddt4all. Lub może próbować odpalić to z innej wersji bez skanowania auta. Jutro pomyślę . Mam maxiecu i tam zatwierdziłem grzane fotele w liczniku . Pyren nic nie miał do możliwości zmiany. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, andrzejm36 napisał:

Pyren nic nie miał do możliwości zmiany. 

 

Raczej ma tylko trzeba wejść w ostatnią opcję: DDT - DDT screns  a następnie w ostatnią z kolei 'ddt_all_comands". Tam na pewno znajdziesz opcję włączania informacji o załączonym ogrzewaniu siodeł. W pyren by zatwierdzić należy nacisnąć u góry "settings" i włączyć tryb "ekspert mode".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Prise en compte des  configurations". Tu nie ma takiej opcji, natomiast występuje tylko "Configuration aplication" ale co to robi to nie mam pojęcia.

 

Kol. aniewa ... teraz już wiem że "Configuration aplication"  to jest dokładnie to samo co "Prise en compte des  configurations" i należy zatwierdzić zmianę konfiguracji i ją POTWIERDZIĆ  ;). Uczniowski błąd ...sorry koledzy za zamieszanie. Działa , dzięki za pomoc

11.jpg 12.jpg 13.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.11.2020 o 21:23, n1gdy napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

Myślałem że uporałeś się z problemem. Ja bym zrobił tak :

1. wyciągnij  wtyczkę pod fotelem  prawym pasażera / błędy skasujesz później / i sprawdź nie rozbierając wtyczki czy na pinach 9 i 10 masz zasilanie 

Spójrz na te zdjęcia które zrobiłem / podpinając się od drugiej strony - żółta obudowa wtyki zostaje / . Musisz sobie dolutować jakieś szpilki do kabli miernika aby łatwo wpinać się w piny. 

Jeśli masz zasilanie z akumulatora to

2. Zrób zworę na plusie przychodzącym z aku czyli pin 9 / kabel czerwony / z pinem 20 czyli przewodem zasilającym fotel kierowcy / zielony /. 

W tym momencie fotel kierowcy powinien grzać nawet bez odpalania silnika. / odpal motor aby nie wyładować akumulatora / a na liczniku jeśli wszystko dobrze zrobiłeś powinna pokazać się ikonka grzanych foteli.

3. Jeśli fotel zacznie grzać i wyświetli się ikonka to działamy dalej. Aby nie ryzykować zwarcia na wtyczce pod fotelem i wywalenia poduszki wykręć śruby mocujące fotel prawy tak aby można było go położyć i dostać się do gniazda przekaźnika pod fotelem. Wyciągnij przekaźnik i zrób na jego gnieździe zworę / piny 3-5 / aby  symulować pracę przy odpalonym silniku. Jeśli fotel zacznie grzać to wiemy że instalacja działa.

4. Sprawdź na gnieździe przekaźnika czy masz jego zasilanie / plusa na pinie 3 lub 1  / i przy odpalonym silniku na uzwojenie / pin 2 / jest podawany minus z UCH . Jeśli wyciągniesz przekaźnik i podepniesz miernik pomiędzy piny 2 i 1 gniazda to powinno być 12 v . Może masz uszkodzony przekaźnik.

 

jak zmierzysz te punkty to napisz co wyszło ... będziemy myśleć dalej ;)

1.jpg PK fotel prawy.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.11.2020 o 17:24, n1gdy napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Skoro masz napięcie na pinie 86 i 30  w naszym schemacie jest to 1 i 3  to jeśli zrobisz teraz zworę na pinach 30 i 87  / 3 i 5 / to fotele powinny grzać zarówno pasażera jak i kierowcy. Jeśli masz dobrze podłączone to również powinna być informacja na liczniku. Czy w punkcie 2 fotel kierowcy  zaczął grzać i wyświetliła się ikonka ?.

Jeśli się tak stanie to wsadź przekaźnik i podaj mu masę na pin 85. Jeśli przekaźnik przyciągnie i stołki zaczną grzać to ok. 

Napisz jak wyszło. Tu na schemacie masz przekaźnik który rozwiera obwód. Tym się nie sugeruj ;).

pk.jpg PK fotel prawy.jpg

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.11.2020 o 18:36, n1gdy napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

małymi kroczkami dojdziemy ...spoko. Sprawdź jutro to o czym pisałem. Może być tak że w UCH nie masz / choć przeprogramowałeś / elementów na druku i nie wysyła Ci tego minusa do sterowania przekaźnika . Pisał o tym Cinek na początku tematu. Jak już to wszystko zrobisz to odizoluj na małym odcinku kabelek za gniazdem fotela / ok. 5 cm / ten który idzie do pinu 1 w gnieździe / czyli od strony fotela / chyba to jest kolor łososiowy / i dolutuj jakieś 20 cm kabla . Ładnie zaizoluj na miejscu lutowania. Jeśli będziesz ten kabelek zwierał do masy  / symulował UCH po odpaleniu silnika /  to przekaźnik pod fotelem powinien zamykać obwód i stołki powinny grzać . Jak to zrobisz to pomyślimy nad układem do sterowania . 

ps. aby nie kombinować możesz ten kabelek podlutować do kabla który dochodzi do gniazda przekaźnika pod pin 85  / 2/.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam pytanko dotyczące Megane III Coupe. Tak się złożyło ,że fotele zostały zmienione na takie bez grzania tyłka i tak ma być.Tylko została świecąca bez przerwy kontrolka grzania.Czy w DDT4All można to dezaktywować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!