Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2007r 1,5 DCI 105 koni czy warto?


czarnuch1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Co do wymiany rozrządu jest dokładnie napisane w instrukcji obsługi oraz w programie przeglądu pojazdu Renault.Wersja 1.5dCi bez filtra cząstek stałych,których moc jest większa niż 100KM (73kW)w przypadku modeli MEGANE i SCENIC,pasek akcesoriów i rolki,pasek rozrządu i rolki należy wymienić nie póżniej niż 160000km lub upływu czasu 6 lat.To wszystko dotyczy pierwszej wymiany,póżniej wszystko zależy od użytych części,mechanika i Ciebie(koszty), ale ogólnie przyjęło się mniejsze przebiegi około 100000km.A co do sprawdzenia przy tym przebiegu to tak jak w innych autach,jak dobrze utrzymane(serwisowane),na bierząco usówane usterki to nie będzie się do czego przyczepić.Napewno sprawdż stan hamulców,klocki tarcze.Sprzęgło i dwumas przy tym przebiegu powinien być ok.Renówki to dobre auta,wbrew niektórym opiniom.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak powtórzę: można koledzy w miarę uczciwie sprawdzić wtryski turbinę i pompę paliwa na kompie tak aby mieć większą pewność, a jeżeli tak to jakie są wartości dla podanego silnika którym jestem zainteresowany?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jeszcze takie pytanie bo nie mogę się doczytać: czy omawiany tutaj silnik posiada tzw zamki aby panewki się nie obróciły (czyt. czy jest to już bezpieczniejszy pod tym względem) czy nadal jest to to samo rozwiązanie?

 

Dodano: 27 sty 2014 - 19:27

Ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje dwa powyższe pytania?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zamków na panewkach nie było i przy zalecanych przez Renault wymianach oleju (co 30 tys. km) po pewnym czasie pojawiał się problem z panewkami.Generalnie nie da się określić czy 1,5 dCI to dobre czy też kiepskie silniki.Jeden przez lata będzie się przyzwoicie sprawował a inny będzie wielką skarbonką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do informacji osób, które myślą, że zamki zapobiegają obróceniu panewki - zamek jest po to, aby prawidłowo zamontować panewkę i tylko i wyłącznie pełni taką role. Nie zapobiegnie obróceniu, jeżeli ma się to stać.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zamków na panewkach nie było i przy zalecanych przez Renault wymianach oleju (co 30 tys. km) po pewnym czasie pojawiał się problem z panewkami.Generalnie nie da się określić czy 1,5 dCI to dobre czy też kiepskie silniki.Jeden przez lata będzie się przyzwoicie sprawował a inny będzie wielką skarbonką.

Czyli zakładając że olej był wymieniany przynajmniej co 15 tys to przy tym przebiegu jeszcze hipotetycznie nie powinno nic się dziać złego przynajmniej z panewkami?

 

Dodano: 28 sty 2014 - 22:23

Regulamin a cytowanie :-D

Jeżeli prawdą jest to co piszesz to przynajmniej teraz mam większe rozjaśnienie sytuacji. Jeżeli dobrze widzę to masz ponad 280 tys nalatane na swoim silniczku - napisz ile z tego ty zrobiłeś i co tam się działo do tego przebiegu?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie dobija do 289 tys. Najechane miało około 250-255 tys., Turbina była do wymiany, wsadziłem nowy fabryczny rdzeń wtedy był po 900 zł, obecnie po 700 z groszami można dostać i od tamtej pory jeździ. Przez pół roku na początku nie jeździłem nim wcale, dopiero od połowy 2012 regularnie. Otrzymałem przy sprzedaży pełny plik dokumentów z 8 lat odnośnie napraw i z tego co pamiętam nie było nic o żadnych grubszych naprawach silnika i podzespołów. Z resztą widzę po wyglądzie całego silnika, że na pewno nie było wstawiany żaden nowy <szukaj> Wtryskiwacze to tak zaśniedziały, że nie mogłem ich wyjąć ze slotów. Generalnie to DCI zacząłem użytkować bardziej z przypadku, niż wyboru, wcześniej miałem clio 2, też przypadek : P i było ok.

 

Co do samego auta to można być zadowolonym. Silnik wystarczająco dynamiczny, spalanie bardzo niskie, od momentu podmiany lamp tylnich na poliftowe, auto mi się wizualnie podoba. Także za bardzo małe pieniądze udało mi się dostać dobre auto. Od pół roku regularnie co tankowanie olej 2T, do silnika ze sprawdzonego źródła tylko syntetyk 5w40, auta nie katuje, no i jakoś się dalej turla ; ) Kilka razy przymierzałem się do zmiany auta, ale patrząc na te szroty sprowadzane w ogłoszeniach odpuściłem i doszedłem do wniosku że szkoda czasu i pieniędzy, to co mam mi wystarcza póki co.

 

5-6 lat wstecz, nie mając wiedzy ani doświadczenia takiego jak teraz, to nigdy nie kupiłbym świadomie megana czy clio w dci.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!