Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2007r 1,5 DCI 105 koni czy warto?


czarnuch1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Co do wymiany rozrządu jest dokładnie napisane w instrukcji obsługi oraz w programie przeglądu pojazdu Renault.Wersja 1.5dCi bez filtra cząstek stałych,których moc jest większa niż 100KM (73kW)w przypadku modeli MEGANE i SCENIC,pasek akcesoriów i rolki,pasek rozrządu i rolki należy wymienić nie póżniej niż 160000km lub upływu czasu 6 lat.To wszystko dotyczy pierwszej wymiany,póżniej wszystko zależy od użytych części,mechanika i Ciebie(koszty), ale ogólnie przyjęło się mniejsze przebiegi około 100000km.A co do sprawdzenia przy tym przebiegu to tak jak w innych autach,jak dobrze utrzymane(serwisowane),na bierząco usówane usterki to nie będzie się do czego przyczepić.Napewno sprawdż stan hamulców,klocki tarcze.Sprzęgło i dwumas przy tym przebiegu powinien być ok.Renówki to dobre auta,wbrew niektórym opiniom.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak powtórzę: można koledzy w miarę uczciwie sprawdzić wtryski turbinę i pompę paliwa na kompie tak aby mieć większą pewność, a jeżeli tak to jakie są wartości dla podanego silnika którym jestem zainteresowany?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jeszcze takie pytanie bo nie mogę się doczytać: czy omawiany tutaj silnik posiada tzw zamki aby panewki się nie obróciły (czyt. czy jest to już bezpieczniejszy pod tym względem) czy nadal jest to to samo rozwiązanie?

 

Dodano: 27 sty 2014 - 19:27

Ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje dwa powyższe pytania?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zamków na panewkach nie było i przy zalecanych przez Renault wymianach oleju (co 30 tys. km) po pewnym czasie pojawiał się problem z panewkami.Generalnie nie da się określić czy 1,5 dCI to dobre czy też kiepskie silniki.Jeden przez lata będzie się przyzwoicie sprawował a inny będzie wielką skarbonką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do informacji osób, które myślą, że zamki zapobiegają obróceniu panewki - zamek jest po to, aby prawidłowo zamontować panewkę i tylko i wyłącznie pełni taką role. Nie zapobiegnie obróceniu, jeżeli ma się to stać.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zamków na panewkach nie było i przy zalecanych przez Renault wymianach oleju (co 30 tys. km) po pewnym czasie pojawiał się problem z panewkami.Generalnie nie da się określić czy 1,5 dCI to dobre czy też kiepskie silniki.Jeden przez lata będzie się przyzwoicie sprawował a inny będzie wielką skarbonką.

Czyli zakładając że olej był wymieniany przynajmniej co 15 tys to przy tym przebiegu jeszcze hipotetycznie nie powinno nic się dziać złego przynajmniej z panewkami?

 

Dodano: 28 sty 2014 - 22:23

Regulamin a cytowanie :-D

Jeżeli prawdą jest to co piszesz to przynajmniej teraz mam większe rozjaśnienie sytuacji. Jeżeli dobrze widzę to masz ponad 280 tys nalatane na swoim silniczku - napisz ile z tego ty zrobiłeś i co tam się działo do tego przebiegu?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie dobija do 289 tys. Najechane miało około 250-255 tys., Turbina była do wymiany, wsadziłem nowy fabryczny rdzeń wtedy był po 900 zł, obecnie po 700 z groszami można dostać i od tamtej pory jeździ. Przez pół roku na początku nie jeździłem nim wcale, dopiero od połowy 2012 regularnie. Otrzymałem przy sprzedaży pełny plik dokumentów z 8 lat odnośnie napraw i z tego co pamiętam nie było nic o żadnych grubszych naprawach silnika i podzespołów. Z resztą widzę po wyglądzie całego silnika, że na pewno nie było wstawiany żaden nowy <szukaj> Wtryskiwacze to tak zaśniedziały, że nie mogłem ich wyjąć ze slotów. Generalnie to DCI zacząłem użytkować bardziej z przypadku, niż wyboru, wcześniej miałem clio 2, też przypadek : P i było ok.

 

Co do samego auta to można być zadowolonym. Silnik wystarczająco dynamiczny, spalanie bardzo niskie, od momentu podmiany lamp tylnich na poliftowe, auto mi się wizualnie podoba. Także za bardzo małe pieniądze udało mi się dostać dobre auto. Od pół roku regularnie co tankowanie olej 2T, do silnika ze sprawdzonego źródła tylko syntetyk 5w40, auta nie katuje, no i jakoś się dalej turla ; ) Kilka razy przymierzałem się do zmiany auta, ale patrząc na te szroty sprowadzane w ogłoszeniach odpuściłem i doszedłem do wniosku że szkoda czasu i pieniędzy, to co mam mi wystarcza póki co.

 

5-6 lat wstecz, nie mając wiedzy ani doświadczenia takiego jak teraz, to nigdy nie kupiłbym świadomie megana czy clio w dci.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!