Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie sprzęgla


Mortek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę do Was bo nic nie znalazłem w tym temacie nigdzie, a przynajmniej żadnych konkretów. Moja megana to 1,9 DCI przebieg 135 tyś. 2004 rok, a problem dotyczy coraz większego szarpania sprzęgła ale co jest najdziwniejsze, że szarpanie występuje tylko na przykład rano, zazwyczaj po nocnym postoju, nadmienię że auto stoi w garażu. Jak się już chwile pojeździ to objaw ustępuje i później powiedzmy że auto do końca dnia jeździ już w miarę, choć ostatnio zaobserwowałem też już dodatkowy objaw, czyli strzelanie ze sprzęgła przy zmianie biegów, raz jest mniej zauważalne raz więcej. Piszę do Was bo wybieram się z tym do mechanika, ale nie jestem pewny co może być i chciałbym się upewnić i ewentualnie nastawić na spore koszty związane z wymianą sprzęgła. Dlatego chcę wiedzieć co jest uszkodzone, bo podejrzewam albo wysprzęglik co by było w miarę tanie (powiedzmy:)), czy szykować się na wymianę sprzęgła za

2 tysiace czy może sprzęgło + dwumasa a może wszystko co wymieniłem do wymiany? wtedy będę musiał wziąć kredyt:) Proszę doradźcie coś, dodam że oprócz tego że auto szarpie tylko jak jest zimne i czasem strzela ze sprzęgła to nie zauważylem żadnych innych objawów, żadnego ślizgania sprzęgła ani sprzęgło nie było przypalone. Będę wdzięczny za każdą konkretną pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy

Nie cytuj całego posta skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:)

hmmm, myślałem że takich rzeczy nie trzeba tłumaczyć?:) dlatego proszę o konkretne i konstruktywne wypowiedzi.

 

Może napisałem dość chaotycznego posta ( jeśli tak to wybaczcie), ale zależało by mi na jakiś konkretach bo czas goni. Strzelanie ze sprzęgła jest wtedy gdy przy zmianie biegów następuje szarpnięcie, jakby sprzęglo nie działało płynnie tylko jest skok w pewnym momencie. Mam nadzieję że jakoś to wytłumaczyłem. Zastanawiałem się jeszcze nad jedną rzeczą, mianowicie czy sprzęgło mogło się zapowietrzyć? czy zapowietrzone sprzęgło może dawać takie objawy? i co można w takim przypadku zrobić? może wymiana płynu hamulcowego pomoże?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że takich rzeczy nie trzeba tłumaczyć?

Trzeba! To co dla Ciebie jest jasne i zrozumiałe dla innych już takie nie musi być.

mianowicie czy sprzęgło mogło się zapowietrzyć?

Sprzęgło? Przecież to element mechaniczny.

Natomiast jak najbardziej może się zapowietrzyć wysprzęglik, a to zwykle oznacza jego uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę jednak że na forum ważniejsze jednak jest pilnowanie jak się cytuje posty, trzymanie się regulaminów których wiekszość nie czyta, filozofowanie itp. niż prosta konkretna i konstruktywna pomoc w konkretnej sprawie bo chyba po to to forum istnieje. Jestem tu na forum już kilka lat, ale niestety nie ma tu żadnych konkretów, poza tym pisałem już kiedyś o tym i pewnie zaraz odezwą się komentatorzy ale mam to gdzieś. Ktoś zaczyna posta z jakimś problemem i tyle, później parę głupich nic nie wnoszących odpoowiedzi i post się kończy na niczym. Naprawdę nie chce mi się tutaj wylewać jakiegoś jadu czy też tłumaczyć komukolwiek co to jest stzrelanie ze sprzęgla bo wydaje mi sie że jeśli ktoś nie ma nic konkretnego i pomocnego do powiedzenia to nie powinien zabierać głosu i po temacie, przynajmniej ja tak robię. Podejrzewam że większość forumowiczów i nie tylko poszukuje na forum konkretów a nie wypowiedzi filozofów na tematy nie mające nic wspólnego z danym problemem. Zanim mnie zjedziecie zastanówcie się i zobaczcie jak wygląda wiekszośc postów na tym forum i ile jest takich postów gdzie coś zostało doprowadzone do końca i w ten sposób inni mieli łatwiej.Ale dobra koniec żalów, trzeba będzie jechać i się przekonać na własnej skórze i nauczyć na własnych błędach co może być przyczyną i oczywiście nic nie napiszę na forum jak to jest w zwyczaju:) Poprostu cały mój wywód miał na celu jedno przesłanie, że jeśli się nie ma nic ciekawego i konkretnego do powiedzenia to po co się odzywać? (ja tak robię i nie zaśmiecam forum ani nie irytuje innych)

Dziękuję i pozdrawiam

Aha Jak już się co poniektórzy "wypowiedzą" na temat mojego posta, proszę o zamknięcie tematu.

Edytowane przez Mortek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam jednak, że od Ciebie zależy jak opiszesz problem.

Nikt Twojego auta nie widzi i nim nie jeździ oprócz Ciebie. To Tobie powinno zależeć żeby opisać problem jak najdokładniej.

Kolega TheOktik zadał Ci konkretne pytanie, a Ty się od razu oburzasz.

Czytałem Twój post jak się tylko pojawił, ale na podstawie tego co napisałeś nie potrafię ci pomóc.

Skoro, jak twierdzisz jesteś na forum kilka lat, wiesz jakie zwyczaje tu panują, ale i tak masz to wszystko gdzieś.

 

Zgodnie z prośbą, zamykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!