Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej w płynie chłodniczym


daszek53

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie . Mam Megane 1,9 dti 99r. Trzy tygodnie temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą ponieważ do płynu chłodniczego dostawały się spaliny i wudmuchiwało mi płyn. Po wymianie uszczelki po trzech tydgodniach jazdy zauważyłem olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Głowica była planowana i sprawdzana na szczelność . Czy są inne możliwości przedostawania się oleju do płynu chłodniczego gdyż na 90procernt nie przypuszczam że poszła uszczelka pod głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na uszczelke pod głowicą -po wymianie źle odpowietrzono układ chłodzenia ,głowica się przegrzała i oszczelke diabli wzieli .Miałem taki przypadek na warsztacie 2 tygodnie temu .Skończyło sie na ponownym zdjęciu głowicy+planowanie+nowa uszczelka i jest OKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...
cytowanie

wątek czytałem ze zrozumieniem, a podałem pytanie o usterkę odwrotną niż jest w wątku,aczkolwiek występują w niej te same media (olej i płyn) w moim przypadku do oleju dostaje się płyn chłodniczy, nie musi być to ta sama droga przedostawania się płynu do oleju co w przypadku przedostawania się oleju do płynu.

A nawiasem pisząc to ostatnio na forach porobiło się bardzo wielu pomocników, prawie wszyscy odsyłają do szukajki, albo bredzą coś o rozumieniu nabijając sobie przy tym posty. Zasada jest prosta, jeżeli czegoś nie wiem to się nie wypowiadam.

Zalecam przypomnienie sobie Regulaminu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątek czytałem ze zrozumieniem

ta a świstak zawija je w te sreberka

uszczelka głowicy to jedyne miejsce, gdzie dochodzi do takiego "wymieszana"

nieważne czy olej do płynu czy płyn do oleju jedyne miejsce gdzie może dojść do przeniknięcia jednego płynu do drugiego

może być również:

przypadek ekstremalny, ale nie niemożliwy to pęknięcie bloku silnika

ponieważ nie masz turbiny chłodzonej płynem więc nie ma co rozkminiać że to turbo.

Powiem jeszcze o jednym przypadku z mojej miejscowości mechanik w czasie wymiany rozrządu dolał mojemu tacie płynu do olej na szczęście został przyłapany przez innego klienta który rozkminił że coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawiasem pisząc to ostatnio na forach porobiło się bardzo wielu pomocników, prawie wszyscy odsyłają do szukajki, albo bredzą coś o rozumieniu nabijając sobie przy tym posty. Zasada jest prosta, jeżeli czegoś nie wiem to się nie wypowiadam.

Kolego pio-gaz nikt tu sobie nie nabija postów, bo nikomu do niczego nie jest to potrzebne. Do szukajki się odsyła jeżeli już był ten temat poruszany. A ten akurat poruszany jest bardzo często. Najłatwiej wrzucić pytanie na forum i czekać na gotowca.

 

Zasada jest prosta, jeżeli czegoś nie wiem to się nie wypowiadam.

Sądzisz, że ja nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, nie sadze, może Ci się nie chciało ale kolega pawelsonx potrafił konkretnie odpowiedzieć.

I przepraszam jeśli kogoś uraziłem nie miejsce i nie czas na pyskówki, nikomu to nie potrzebne, jedynie co powinno być to fachowa wiedza i rozsądne udzielanie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ludzie, pseudo mechanicy którzy piszą że przedostawanie się oleju do płynu chłodzącego jest ty m samym co płynu do oleju powinni zająć się diagnozowaniem resoraków stojących u małego brata na półce. Wystarczy odrobina pojęcia o silnikach ażeby zauważyć różnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!