Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej w płynie chłodniczym


daszek53

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie . Mam Megane 1,9 dti 99r. Trzy tygodnie temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą ponieważ do płynu chłodniczego dostawały się spaliny i wudmuchiwało mi płyn. Po wymianie uszczelki po trzech tydgodniach jazdy zauważyłem olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Głowica była planowana i sprawdzana na szczelność . Czy są inne możliwości przedostawania się oleju do płynu chłodniczego gdyż na 90procernt nie przypuszczam że poszła uszczelka pod głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na uszczelke pod głowicą -po wymianie źle odpowietrzono układ chłodzenia ,głowica się przegrzała i oszczelke diabli wzieli .Miałem taki przypadek na warsztacie 2 tygodnie temu .Skończyło sie na ponownym zdjęciu głowicy+planowanie+nowa uszczelka i jest OKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...
cytowanie

wątek czytałem ze zrozumieniem, a podałem pytanie o usterkę odwrotną niż jest w wątku,aczkolwiek występują w niej te same media (olej i płyn) w moim przypadku do oleju dostaje się płyn chłodniczy, nie musi być to ta sama droga przedostawania się płynu do oleju co w przypadku przedostawania się oleju do płynu.

A nawiasem pisząc to ostatnio na forach porobiło się bardzo wielu pomocników, prawie wszyscy odsyłają do szukajki, albo bredzą coś o rozumieniu nabijając sobie przy tym posty. Zasada jest prosta, jeżeli czegoś nie wiem to się nie wypowiadam.

Zalecam przypomnienie sobie Regulaminu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątek czytałem ze zrozumieniem

ta a świstak zawija je w te sreberka

uszczelka głowicy to jedyne miejsce, gdzie dochodzi do takiego "wymieszana"

nieważne czy olej do płynu czy płyn do oleju jedyne miejsce gdzie może dojść do przeniknięcia jednego płynu do drugiego

może być również:

przypadek ekstremalny, ale nie niemożliwy to pęknięcie bloku silnika

ponieważ nie masz turbiny chłodzonej płynem więc nie ma co rozkminiać że to turbo.

Powiem jeszcze o jednym przypadku z mojej miejscowości mechanik w czasie wymiany rozrządu dolał mojemu tacie płynu do olej na szczęście został przyłapany przez innego klienta który rozkminił że coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawiasem pisząc to ostatnio na forach porobiło się bardzo wielu pomocników, prawie wszyscy odsyłają do szukajki, albo bredzą coś o rozumieniu nabijając sobie przy tym posty. Zasada jest prosta, jeżeli czegoś nie wiem to się nie wypowiadam.

Kolego pio-gaz nikt tu sobie nie nabija postów, bo nikomu do niczego nie jest to potrzebne. Do szukajki się odsyła jeżeli już był ten temat poruszany. A ten akurat poruszany jest bardzo często. Najłatwiej wrzucić pytanie na forum i czekać na gotowca.

 

Zasada jest prosta, jeżeli czegoś nie wiem to się nie wypowiadam.

Sądzisz, że ja nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, nie sadze, może Ci się nie chciało ale kolega pawelsonx potrafił konkretnie odpowiedzieć.

I przepraszam jeśli kogoś uraziłem nie miejsce i nie czas na pyskówki, nikomu to nie potrzebne, jedynie co powinno być to fachowa wiedza i rozsądne udzielanie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ludzie, pseudo mechanicy którzy piszą że przedostawanie się oleju do płynu chłodzącego jest ty m samym co płynu do oleju powinni zająć się diagnozowaniem resoraków stojących u małego brata na półce. Wystarczy odrobina pojęcia o silnikach ażeby zauważyć różnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!