Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczne stuki z okolicy rozrządu


creazyNH

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie rozkręcisz i nie zaglądniesz to się nie dowiesz.

Może coś się poluzowało, źle dokręcone.

Może pasek przeskoczył.

Oby nie coś gorszego. Panewki np.

Wróżenie, jak się tego nie widzi i nie słyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, niemniej jednak jeśli miałbyś powróżyć to na co byś postawił ?

Dzisiaj auto zabiera laweta do mechanika wiec pewnie w tym tygodniu sie dowiem, ale qrde jestem przerazony ze to silnik.

 

Dodano: 23 sty 2014 - 21:09

ok, auto trafiło do mechanika co mi robił rozrząd, fakt bardzo się tłucze, wstępna diagnoza tłok. Tylko się zastanawiam jakim cudem 500 km po rozrządzie ?

 

Dodano: 23 sty 2014 - 22:19

ok właśnie dostałem info że jest to panewka, qrde jak mam to ugryść możliwe że wymiana rozrządu jest powiązana z uszkodzoną panewką (przejechane max 500 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli diagnoza mechanika okaże się słuszna, to będzie chyba pierwsza obrócona panewka w mIII na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zbieg okoliczności.

Wszystko dobrze chodziło przecie po wymianie.

Może to twoja wina :) Nie znam twojego stylu jazdy.

Może zbyt mocno go cisnąłeś na zimnym lub nie chłodziłeś po jeździe...

Zazwyczaj na takie usterki wpływa wiele czynników rozłożonych w czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tym autem jeżdżę od roku w zasadzie żona zrobiła nim 7000 km i nie było ty mautem ciśnięte tym bardziej po rozrządzie, ale do rozrządu wymienili mi chyba koło zębate które jest na wale bo się urwał "bolec" z tego co się wczoraj dowiedziałem to został wciągnięty i zmielony. Nikt mi wcześniej o tym nie mówił może trzeba było sprawdzić silnik ?

 

Dodano: 24 sty 2014 - 09:45

ok pytanie, mój silnik ma symbol F9Q 872 znalazłem silnik od kangoo 1.9 DCI F9Q 732 jaka jest różnica, albo inaczej czy kupując silnik (słupek) wystarczy mi zgodność F9Q ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytan555 to jesteś jednak ryzykant z tym rozrządem. W książce serwisowej renault zaleca skracanie przebiegu między wymianami rozrządu jak auto jeździ w ciężkich warunkach (częste rozruchy i tylko po mieście). Więc osobiście wymieniłbym przy przebiegu 90tyś. km a nie 160tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa poszła nieco do przodu dostałem informację że to jednak nie panewka a "zawiesił" się czujnik ciśnienia paliwa i na rozruchu ciśnienie na wtryskach było dużo wyższe i że to właśnie wtryski tak tłukły. Nie wiem auta jeszcze nie dostałem bo dziś go testują, ale powiem tak zawsze tankuje na statoil 1x zatankowałem na stacji bliska i 1x na orlen i bach. Mech twierdzi że to może być wina paliwa. W każdym razie kazałem wymienić dodatkowo olej i wszystkie filtry i oby to było to.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Tak ciężko zbudować normalne zdania z zastosowaniem odpowiednich znaków przestankowych :)

Forum to nie komunikator :-D :) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytan555 to jesteś jednak ryzykant z tym rozrządem. W książce serwisowej renault zaleca skracanie przebiegu między wymianami rozrządu jak auto jeździ w ciężkich warunkach (częste rozruchy i tylko po mieście). Więc osobiście wymieniłbym przy przebiegu 90tyś. km a nie 160tyś. km.

 

Nigdy nie ryzykowałem z rozrżądem rozrządem. Moje auto pokonało 85tys w 2.5roku teraz zrobiłem nim 30tyś w nieco ponad 1,5roku więc myśle do 130-140 potrzymam rozrząd. Chciałem tylko zaznaczyć że były takie przypadki że nie wymieniono rozrządu do 180tyś i nic sie nie stało.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko zaznaczyć że były takie przypadki że nie wymieniono rozrządu do 180tyś i nic sie nie stało.

I takie że paski w silnikach meganek III zrywały się przy przebiegi ok. 68tyś km. Więcej znajdziesz tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!