Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż zbiornika paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

pompa trafiła do mechanika i okazało sie że przyczyną jest woda w zbiorniku. muszę wypłukać zbiornik i dlatego takie pytania:

1/Czy ktoś demontował zbiornik paliwa?

2/Dużo przy tym roboty?

3/Na ilu śrubach sie trzyma i czy są trudno dostępne?

4/Jakie są problemy podczas demontażu?

5/Jak schodzą przewody paliwowe?

Czy mogę chwilowo na odcinek 5km po naprawie pompy włożyć przewód paliwowy(również powrót) do bańki z ropą i tak dojechać do celu. oczywiście montując bańkę tak że nie będzie układ łapał lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w w tym modelu, ale chyba bedziesz musial odkrecic belke (potem ustawianie zbieznosci), przewody i reszta ladnie schodza, dobrze jest sie zaopatrzyc w opaski zaciskowe, bo te ktore sciagniesz juz pewnie nie beda tak super trzymaly. Troche roboty z tym jest ale da sie zrobic na kanale w garazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę wypłukać zbiornik i dlatego takie pytania:

 

Kolego a po co wywalać zbiornik ?

Tylna kanapa do góry ,odkręcassz ogromna plastikową nakrętke od smoka paliwa,wyciągasz go po odłączeniu przewodów .

Masz ogromny otworek ok 15 cm.i możesz czyścić zbiornik do woli .

Sam tak zrobiłem jak miałem wode w zbiorniku .

Pamiętaj tylko zeby po wyjęciu smoka zakręcić tą ogromną nakrętke na swoje miejsce (bez smoka )bo się podobno krzywi jak nie jest zakręcona (tak doradzał kolega z serwisu)Czyściłem zbiornik papierowymi ręcznikami i jest oki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Na wstepie chcialem poinformować że jestem nowy na forum wiec prosze o wyrozumiałość.

Więc problem polega na tym ze w ostatnim czasie jakieś g..niarze przebili mi zbiornik paliwa i dziura jest na tyle duże że pozstanowiłem kupić używany bak i go wymienić. Problem w tym że nigdzie nie moge znaleźć informacji dotyczącej demontażu tego zbiornika. Czy moge prosić szanownych forumowiczów o pomoc? jakieś wskazówki a najlepiej zdjęcia? od czego zacząć itp.

Dodam że posiadam Renault Megane Coupe rocznik '96 silnik `1,6 benzyna 90KM

Nie wiem czy te informacje które podałem wystarczą więc jak coś brakuje to dopisze :-)

Z góry dzięki

 

/0cool: połączyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat zdemontowałem zbiornik i mogę się podzielić wiedzą.

Od razu na wstępie powiem, że bez kanału lub podnośnika typu "kolumnowy" nie ma co podchodzić. Kierunki będę opisywał, tak jak się siedzi w aucie.

1. Spuszczamy paliwo.

2. Odłączamy przewody od pompy (zasilanie i powrót paliwa) oraz wtyczkę zasilającą pompę.

3. Odkręcamy stabilizator. Przymocowany jest do belki, na brzegach.

4. Odkręcamy tłumik środkowy i końcowy.

5. Zdejmujemy osłony termiczne znad zbiornika oraz znad hamulca ręcznego.

6. Odkręcamy regulator siły hamowania oraz łapę z przewodami hamulcowymi z lewej strony, mniej więcej umiejscowiona jak regulator.

7. Odpinamy z zatrzasków przewody hamulcowe oraz kable ABS do wysokości przedniego siedzenia.

8. Rozginamy wiszące przewody tak, aby można je było przesunąć poza zbiornik.

9. Odczepiamy linki hamulca ręcznego.

10. Od tyłu zbiornika odczepiamy dopływy od wlewu paliwa (wszystkie).

11. Odkręcamy zbiornik, najpierw po brzegach, na końcu na środku. Cały zbiornik jest przymocowany na 3 śrubach.

 

Wieczorem, jak czas pozwoli wrzucę parę fotek...

 

Niestety fotek nie będzie. Musiałem się spieszyć i nie miałem czasu ich robić.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow Kreciq widze że jest z tym sporo roboty i raczej taki laik jak ja w dziedzinie mechaniki może mieć z tym problemy :-) więc poczekam z tym na znajomego który troche sie zna i mi pomoże :-)

 

co do odłączenia wtyczki od pompy to o ile dobrze kojarze to znajduje sie ona pod tylną kanapą tak? szukałem już na forum jak ściągnąć tą kanape i opisane było że trzeba te dwie czarne zawleczki wyciągnąć które są tak jakby pod siedzeniem i wtedy można wyciągnąć kanape. Ja wyciągłem te zawleczki i próbowałem podnieść siedzenie i przód jest luźny ale z tyłu tam gdzie łączy się z oparciem coś trzyma. Wiesz może jak to rozgryźć bo nie chce tego na siłe wyrwać? :-)

 

P.S. DZIEKI BARDZO ZA OPISANIE KROK PO KROKU JAK ZABRAĆ SIĘ DO WYMIANY BAKU. Jest to mój pierwszy post i już jestem miło zaskoczony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanapa po prostu się odchyla w kierunku przodu. Jak już odchylisz (tak z 10 cm w górę), podnosisz całą (no może 2/3, ponieważ jest dzielona) kanapę do góry (i przód i tył). Z przodu jest ona tylko zamocowana na wsuwkach (blaszka wetknięta w dziurkę).

Tobie wystarczy odchylić kanapę, zdjąć pokrywkę z pompy i odpiąć wtyczkę z przewodami paliwowymi. Po tym możesz opuścić nawet siedzenie z powrotem.

 

Jeszcze dodam, że w punkcie 6, nie musimy tych elementów wyjmować poza auto. Wystarczy je odkręcić od ramy auta. Mają być tylko luźne.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Aby nie tworzyć niepotrzebnie nowych tematów podepnę się pod istniejący.

W dniu dzisiejszym przy okazji oględzin podwozia zauważyłem, że w dwóch miejscach zbiornika paliwa są takie dwie duże plamy. Paliwo nie cieknie, po przejchaniu palcem po tych plamach nie jest mokry, ale zastanawia mnie dlaczego w niektórych miejscach zbiornika robią się takie plamy/zacieki od paliwa. Czy to normalne, czy sugeruje, że za chwilę w tych miejscach pojawią się wycieki?

 

Dodano: 09 lip 2014 - 10:42

I jeszcze zapomniałem spytać, z jakiego materiału zrobiony jest zbiornik paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plamami się nie przejmuj. Powstają one od brudu, który zalega na ulicach i jak ten brud ścieka ze zbiornika, to zostawia plamy (woda nie płynie pod górę).

Zbiornik wykonany jest z tworzywa sztucznego (twardego i dosyć grubego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!