Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ładowania akumulatora z nowym regulatorem napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem, że podobnych tematów na forum jest wiele, jednak nurtuje mnie kilka spraw. Mój problem to zapalone kontrolki "STOP" i "Ładowanie akumulatora" już od startu samochodu. Wcześniej miałem problem z przerywanym ładowaniem akumulatora ale pomogła wymiana regulatora napięcia (3 miesiące temu; kupiłem zamiennik, wymieniłem bez zdejmowania alternatora). Wtedy komputer piszczał i wywalało błąd seriami, teraz piknie raz i kontrolki zapalone są cały czas. W rezultacie rzeczywiście po pół godziny jazdy rozładowało mi akumulator na tyle, że był za słaby, by ponownie odpalić auto. W innych tematach zalecano wymianę szczotek alternatora. Mam kilka pytań:

1) Czy możliwe, że to problem z regulatorem? Miałem dylemat czy brać zamiennik czy oryginał

2) Przyglądałem się budowie regulatora, ma on takie metalowe szczotki wystające z miejsca, w który wchodzi stojan alternatora - czy to są szczotki, o których mowa jako "szczotki alternatora", czy chodzi o wymianę czegoś innego? Idzie wymienić tylko te szczotki? Z tego co widziałem, są tak złożone z regulatorem że nie idzie.

3) Co innego to może być, czy idzie to samemu wymienić, jakie koszty itp.

Moje auto: Megane IIphI Hatchback 1.5 dCi (2003r)

Alternator Valeo

 

PS. Nie wydaje mi się, żeby był jakiś związek, ale napiszę - ostatnio grzebałem przy prawym przednim reflektorze i widzę, że teraz zaczął skakać góra-dół, mam kolejny problem do rozwiązania ale nie w tym temacie.

Edytowane przez kubaosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia kupuje się razem ze szczotkami (takie węglowe prostokąty na sprężynkach),więc jeżeli wymieniałaś regulator to szczotki też (bo są w całości z regulatorem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator wkładałem ostrożnie, zresztą jest to fajnie przemyślane bo w miejscu, gdzie szczotki wystają z regulatora jest plastikowa osłonka ("czapeczka"), którą szło łatwo zdjąć, założyć szczotki na komutator i dopiero założyć osłonkę.

 

Zdjąłem dzisiaj regulator, poza tym, że uzbierało się wewnątrz trochę brudu to wszystko ok. Jednak zauważyłem, że miedziana powłoka komutatora jest zdarta w rowkach, w których powinny stykać się szczotki i stawiam, że to jest mój problem. Szukam właśnie rozwiązań, zacząłem od wymiany całego alternatora, później trafiłem na wirniki alternatorów a w końcu na to, że są do kupienia same komutatory. Na pewno wyjdzie taniej a z kolei kupno używanego alternatora to też ryzyko, nie wiadomo do końca w jakim stanie. Z tego, co widziałem, powinienem sobie poradzić z wymianą komutatora:

http://www.a6klub.pl/wymiana-szczotek-i-komutatora-alternator-valeo-fotostory-vt41443.htm

Co prawda instruktaż do innego alternatora, ale też valeo i wygląda to podobnie co u mnie. Jeśli cała operacja się powiedzie postaram się ją zrelacjonować :notacrook:

 

EDIT:

Po wyjęciu alternatora (nie było to dla mnie łatwą operacją) stwierdziłem, że jego regeneracja we własnym zakresie jest ponad moje możliwości. Oddaję jutro do regeneracji.

Edytowane przez kubaosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!