Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ładowania akumulatora z nowym regulatorem napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem, że podobnych tematów na forum jest wiele, jednak nurtuje mnie kilka spraw. Mój problem to zapalone kontrolki "STOP" i "Ładowanie akumulatora" już od startu samochodu. Wcześniej miałem problem z przerywanym ładowaniem akumulatora ale pomogła wymiana regulatora napięcia (3 miesiące temu; kupiłem zamiennik, wymieniłem bez zdejmowania alternatora). Wtedy komputer piszczał i wywalało błąd seriami, teraz piknie raz i kontrolki zapalone są cały czas. W rezultacie rzeczywiście po pół godziny jazdy rozładowało mi akumulator na tyle, że był za słaby, by ponownie odpalić auto. W innych tematach zalecano wymianę szczotek alternatora. Mam kilka pytań:

1) Czy możliwe, że to problem z regulatorem? Miałem dylemat czy brać zamiennik czy oryginał

2) Przyglądałem się budowie regulatora, ma on takie metalowe szczotki wystające z miejsca, w który wchodzi stojan alternatora - czy to są szczotki, o których mowa jako "szczotki alternatora", czy chodzi o wymianę czegoś innego? Idzie wymienić tylko te szczotki? Z tego co widziałem, są tak złożone z regulatorem że nie idzie.

3) Co innego to może być, czy idzie to samemu wymienić, jakie koszty itp.

Moje auto: Megane IIphI Hatchback 1.5 dCi (2003r)

Alternator Valeo

 

PS. Nie wydaje mi się, żeby był jakiś związek, ale napiszę - ostatnio grzebałem przy prawym przednim reflektorze i widzę, że teraz zaczął skakać góra-dół, mam kolejny problem do rozwiązania ale nie w tym temacie.

Edytowane przez kubaosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia kupuje się razem ze szczotkami (takie węglowe prostokąty na sprężynkach),więc jeżeli wymieniałaś regulator to szczotki też (bo są w całości z regulatorem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator wkładałem ostrożnie, zresztą jest to fajnie przemyślane bo w miejscu, gdzie szczotki wystają z regulatora jest plastikowa osłonka ("czapeczka"), którą szło łatwo zdjąć, założyć szczotki na komutator i dopiero założyć osłonkę.

 

Zdjąłem dzisiaj regulator, poza tym, że uzbierało się wewnątrz trochę brudu to wszystko ok. Jednak zauważyłem, że miedziana powłoka komutatora jest zdarta w rowkach, w których powinny stykać się szczotki i stawiam, że to jest mój problem. Szukam właśnie rozwiązań, zacząłem od wymiany całego alternatora, później trafiłem na wirniki alternatorów a w końcu na to, że są do kupienia same komutatory. Na pewno wyjdzie taniej a z kolei kupno używanego alternatora to też ryzyko, nie wiadomo do końca w jakim stanie. Z tego, co widziałem, powinienem sobie poradzić z wymianą komutatora:

http://www.a6klub.pl/wymiana-szczotek-i-komutatora-alternator-valeo-fotostory-vt41443.htm

Co prawda instruktaż do innego alternatora, ale też valeo i wygląda to podobnie co u mnie. Jeśli cała operacja się powiedzie postaram się ją zrelacjonować :notacrook:

 

EDIT:

Po wyjęciu alternatora (nie było to dla mnie łatwą operacją) stwierdziłem, że jego regeneracja we własnym zakresie jest ponad moje możliwości. Oddaję jutro do regeneracji.

Edytowane przez kubaosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!