Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żółta kontrolka kwadrat z fontanną+ Service


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio borykam się z kontrolką jak w temacie czyli żółta kontrolka kwadrat a w środku wipasana jakby fontanna na liczniku jest to druga po prawej licząc od góry + service.Nie wiem o co chodzi,szukam wszędzie i nie mogę nic znaleźć na ten temat,obroty trochę falują ale auto nie gaśnie.Czytając instrukcję znalazłem opis jak to się zapali udać się do serwisu.Ktoś wie o co chodzi albo przypuszcza,nie mam czasu na mechanika dlatego pytam.Pozdrawiam

Edytowane przez sgrzegorz86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mi się nie wydaje,że to będzie problemem nawet jeśli taki czujnik u mnie występuje no bo po co miałby wyświetlać brak płynu i wyświetlać serwis? nie jest to chyba aż tak ważny płyn aby według instrukcji udać się do serwisu(po 2 ostatnio wlałem do pełna).Dzięki za sugestie może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jeśli taki czujnik u mnie występuje no bo po co miałby wyświetlać brak płynu i wyświetlać serwis?

jeśli jest czujnik, który służy do komunikowania, że nie ma płynu, to na chłopski rozum, ma on za zadanie informować o niskim stanie płynu, dla mnie to normalne. A jakbyś przeczytał temat, który Ci podałem, to byś się dowiedział, że ta kontrolka zawsze zapala się razem z napisem "serv".

 

Tyle ode mnie, nikt Ci nie broni wymienić pół samochodu, jak nie chcesz pójść tropem, który wskazałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi nie lekceważę żadnej z waszych odpowiedzi,po prostu przeczytałem ten temat co podaliście ale tylko początek do końca nie dojechałem bo myślałem,że jest to temat o wykorzystaniu tej kontrolki jako bajeru informującego o poziomie płynu a to mi akurat jest zbędne i stąd moje podejście.Jeżeli chodzi o płyn to po prostu jest pełny zbiornik i dlatego to mi jakoś nie pasuje do reszty.Druga sprawa to instrukcja mnie zmyliła w której jest jak byk napisane po zapaleniu obu kontrolek udaj się do serwisu.Czytając temat do końca to wyczytałem coś o wtyczce będę jej szukał.Przepraszam jeszcze raz i dziękuję bardzo za pokierowanie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, fontanna i Serwis - koniec płynu w zbiorniczku spryskiwacza. O ile u mnie nie zapala się ta sekwencja przy zbiorniku od szyb, to jednak przy zbiorniku na reflektory już tak.

Doszedłem do tego przypadkiem, jak przestały mi działać spryski na refktory (mam taką wersję), a płyn ciągle ubywał. Dobrałem się do zbiorniczka poprzez demontaż nadkola. Okazało się że wypięła się pompka z silniczkiem, a ponadto wypięła się kostka zasilająca. Połączyłem wszystko i zauważyłem świecącą fontannę i srwis. Dolałem - zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem się do zbiorniczka od płynu jest tam jeden silniczek i 2 wężyki do niego dochodzą oraz kostka na 2 piny wyciągałem to czyściłem i składałem ponownie,nie mam sprysków reflektorów więc nie wiem co jest grane,ponadto rozebrałem całe nadkole i nie znalazłem żadnej luźnej wtyczki tak jak w tym temacie co mi podesłali chłopaki może dlatego,że w megane jest inaczej niż w scenicu-nie wiem.Po złożeniu i zalaniu nie ma żadnej poprawy dalej serwis i fontanna.Czy ten czujnik poziomu spryskiwaczy jest wbudowany w pompkę czy jak bo nic innego tam nie ma,żadnego czujnika tylko pompka.W ogóle to paranoja z tym autem po podpięciu kompa wyskoczył błąd przekaźnik członów wykonawczych(aktorów)-niesprawny obwód prądowy w przewodzie zasterowania.Nie da się skasować tego błędu,mechanik szukał też ale nic nie znalazł.I bądz tu mądry o co chodzi.Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

 

Dodano: 08 lut 2014 - 21:23

Udało sie to zrobić dzięki pomocy użytkownika forum pod nickiem FILO któremu jestem bardzo wdzięczny!! A dla kogoś kto będzie się borykał z tym problemem to był problem z wtyczką która znajduje sie pod lewym nadkolem,zaśniedziały styki dodatkowo z brudem i piachem co dawało kontrolki jak w temacie.Po obcięciu wtyczki(nie będę jej potrzebował) i zaizolowaniu kabli wszystko zniknęło i jest super.Pozdrawiam wszystkich co chcieli pomóc i pomogli.Dzięki!

Edytowane przez sgrzegorz86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wtyczce w lewym nadkolu było też pisane na forum, nie wiem tylko czy w tym temacie, który podałem.

Jest ona nieużywana, przydatna tylko w wersjach skandynawskich z drugim zbiornikiem na płyn do przednich lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obciąłem dlatego iż ta wtyczka jest nie rozbieralna a po wyczyszczeniu nie było efektu, zbiornika na płyn do spryskow dlatego zostało tylko obciąć a druga sprawa to nie będę montował zbiornika na płyn do spryskow reflektorów bo nie mam ksenonów i nie mam zamiaru ich montować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co mu ta wtyczka jak nie ma spryskiwaczy reflektorów i zbiorniczka w lewym nadkolu. Obciął, zaizolował i święty spokój. Swoją drogą ja bym te kable i kontrolkę wykorzystał do sygnalizowania niskiego poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza szyby czołowej. Podobno można wykorzystać czujnik poziomu cieczy od opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta wtyczka jest nie rozbieralna

Każda wtyczka jest "rozbieralna"

nie będę montował zbiornika na płyn do spryskow reflektorów bo nie mam ksenonów i nie mam zamiaru ich montować.

Oj przydał by się w niektórych sytuacjach. Wiem to z własnego doświadczenia, niestety trudno kupić zbiorniczek i spryskiwacze.

Jak już są to ceny z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso można kupić zbiornik, spryskiwacze pasują chyba od octavii, także wszystko do ogarnięcia ;)

aniewa - czujnik poziomu płynu pasuje z daewoo - sam taki kupiłem. Zresztą to jest zwykły kontaktron, można kupić na allegro czujnik poziomu cieczy i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, części są drogie, tu spryskiwacz nowy 75 zł za sztukę - http://allegro.pl/spryskiwacz-dysza-zderzaka-renault-scenic-rx4-oryg-i3931809414.html

Albo adoptować ze Scenic II po 30zł, [przecież sama dysza jest ruchoma / ustawna) - http://allegro.pl/dysza-spryskiwacza-reflektorow-scenic-ii-oryginal-i3887070961.html

zbiorniczek (ale bez silniczka) 60zł - http://allegro.pl/scenic-rx4-2-0-01r-zbiorniczek-spryskiwaczy-i3937012510.html

 

U tych panów można dostać tanio części http://allegro.pl/sklep/5901240_renault-czesci-warszawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!