Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zrobiłem zwarcie (brak pozycyjnych i podświetlenia rejestracji)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem wymienić podświetlenie rejestracji i zrobiłem zwarcie. Nie działa mi teraz podświetlenie rejestracji i prawe światło pozycyjne z przodu. Jest mi ktoś w stanie podpowiedzieć który bezpiecznik jest za to odpowiedzialny? Cyz to są w ogóle te bezpieczniki w komorze silnika czy w kabinie?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno bezpieczniki w kabinie. Nie wiem który. Masz tam obok taki kluczyk do wyciągania bezpieczników i pobaw się wyciągając po kolej. Ne pewno będzie to o niewielkiej mocy. Jak wyjmiesz a będzie spalony to od razu poznasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem teraz szybko do samochodu sprawdzić te bezpieczniki w kabinie. Wszystkie są OK. Przynamniej tak wyglądają. Ale za to mam inny problem... dużo gorszy! Nie mogę odpalić auta... Wciskam start a on porusza na chwile rozrusznikiem i gaśnie i tak w kółko z 5 razy i nagle całkiem gaśnie. Nie ważne czy karta jest w środku czy nie. Przy tym wyświetlacz też tak sie zapala i gaśnie. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on jeszcze dzisiaj działał. Bawiłęm się tym oświetleniem, zrobiłem zwarcie potem sprawdziłem bezpieczniki przy kierownicy i na koniec chciałem odpalić. Żle napisałem wcześniej. Rozrusznik nie działa. Włącza się tylko deska rodzielcza i na przemian gaśnie. Przy tym jest takie Cyk Cyk. Wszystko inne działa (szyby, radio, światła) tylko ten rozrusznik nawet nie drgnie. Może sie spalił przy tym zwarciu bezpiecznik na klemie plusowej? Tam jest bezpiecznik od rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, naładuję. Wytłumacz mi tylko jak to możliwe że godzine wcześniej odpałałem silnik bez żadnego problemu a po tych wszystkich perypetiach z oświetleniem silnik zdechł. Myślałem że jak akumulator jest wyładowany to nawet radio nie działa. A mi tam działa wszystko. No ale nie jestem specjalistą i jak piszesz żeby naładować to tak zrobię. Może akurat pomoże. Ja osobiście stawiam na jakiś bezpiecznik od rozrusznika. Tak czy siak mam nadzieje że nie będę musiał po lawete dzwonić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator może paść z minuty na minutę. Sam miałem już takie przypadki. Rano auto odpaliło bez problemu, a wieczorem już nie. Światłą, alarm, radio działało normalnie. Przyczyna spadek napięcia pod obciążeniem poniżej 10V. I rozrusznik nie maił siły zakręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna spadek napięcia pod obciążeniem poniżej 10V. I rozrusznik nie maił siły zakręcić.

A objawia się to właśnie kilkoma próbami zakręcenia silnikiem i wszystkimi efektami jakie opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś bawiłem się oświetleniem tablicy i zrobiłem zwarcie. O ile się nie mylę oprócz oświetlenia tablicy nie działa pozycyjne przednie lewe i chyba światło tylne prawo albo na odwrót. Jakoś na skos są połączone. Bezpiecznik jest pod maską, a więc konieczne jest wyciągnięcie aku i demontaż podstawy akumulatora aby dostać się do bezpieczników.

 

Kwestia braku odpalania to wg mnie też akumulator. Być może zwarcie go uszkodziło, albo to zwykły przypadek. Jest chłodno i w takie dni wychodzi zużycie akumulatora. Proponuję też sprawdzić ładowanie po wymianie aku - powinno być ok 14,2-14,5 (mniej więcej). Jeżeli aku padł przez brak ładowania, to nowy też może przez to szybko paść. Najczęściej powodem jest uszkodzony regulator napięcia wtedy - koszt ok 200-250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej powodem jest uszkodzony regulator napięcia wtedy - koszt ok 200-250 zł.

Jeśli wkoło są auta z PL na niebieskim polu tablicy rejestracyjnej, a nie tak jak w tym przypadku D i rejestracja zaczyna się na "S". Tam to kosztuje inaczej, bo w "Ojro" :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor... Akumulator ładowałem przez noc w między czasie wymontowałem tą podstawe akumulatora i komputer i wymieniłem spalony bezpiecznik. Potem wszystko złożyłem do kupy, włożyłem akumulator i .... odpaliłem <czerwona> Na Aku jest data 06.2008 tak więc chyba czas na jego wymiane. Dzięki za pomoc i porady ;)

Edytowane przez Marcisho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!