Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju , gwarancja


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jeżeli sam wymienie sobie olej na dedykowany przez producenta ELF z norma renault 720 ( mam FAP) kupie oryginalne filtr

oleju, powietrza(fabrycznie jest filtr powietrza MANN a obok logo renault). Czy strace gwarancje? Czy jednak zasuwać do serwisu?

Autko ma gwarancje do października 2014, jak narazie odpukac nic się nie dzieje.

Jeżdżę dużo po mieście i nawet renault w instrukcji pisze " w trudnych warunkach eksploatacji wymieniać olej co 15 kkm" nie co 30 kkm jak pisze dużymi literkami.

 

Przemeq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robiłem iż co 30 do serwisu a co 15 to sam wymieniałem fitry , części orygialne renault zawsze stosowałem

Całkiem nie dwano wymieniałem ceny:

Filtr oleju 25 - 30 zł

Olej 120 zł

Filtr kabinowy 52 zł

Filtr powietrza 55 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale czy samodzielna wymiana automatycznie powoduje unieważnienie gwarancji??

10 lat temu miałem nowa thalie też pojechałem olej wymienić po roku do ASO niby wymienili i faktura zapłacona .

Ale jak po roku wymieniłem sam dałem dokładnie olej z instrukcji to autko inaczej żyć zaczeło.

Do teraz mnie nurtuje pytanie wymienili całośc czy połowe i dolewka.

Koledze też ASO wymieniło filtr powietrza i paliwa w Corsie, a jak po gwarancji "przy okazji" zajrzał to jego oczom zupełnie inny widok się ukazał

(tam filtr paliwa jest pod podwoziem obok baku)

Przemeq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam nie możesz tego zrobić bo utracisz gwarancję, ale nie musisz tego także robić w ASO

tutaj masz więcej o ustawie GVO :

Pod skrótem GVO kryją się dyrektywa unijna oraz rozporządzenia, które mają zapewnić swobodną konkurencję na rynku motoryzacyjnym. Zyskują na nich przede wszystkim konsumenci, czyli w tym przypadku właściciele i użytkownicy aut.

 

Dla nich wymierną korzyścią z GVO jest możliwość serwisowania aut, które są na gwarancji, poza drogimi warsztatami autoryzowanymi. Przepisy zabraniają też uzależniania gwarancji od stosowania wyłącznie oryginalnych części zamiennych sygnowanych przez producenta samochodu.

 

Możesz wybrać niezależny serwis i tańsze części

 

Warunkiem zachowania ochrony gwarancyjnej jest obsługa auta wykonywana w sposób zgodny z wymaganiami producenta. Przeglądy okresowe – nawet jeśli robi je niezależny warsztat – muszą odbywać się w takich samych okresach i obejmować dokładnie takie same czynności jak w przypadku obsługi w ASO. Bardzo ważna jest też jakość używanych przy tym części – nie muszą one wprawdzie pochodzić od producenta samochodu, ale mają to być co najmniej podzespoły o porównywalnej jakości, potwierdzonej odpowiednimi certyfikatami lub oświadczeniami producentów albo importerów.

 

Oczywiście, oficjalnym dystrybutorom i serwisom autoryzowanym te uregulowania się nie podobają. Dlatego w spornych sytuacjach, jeśli auto się popsuje i wymaga naprawy gwarancyjnej, a wcześniej nie było obsługiwane w ASO, warto mieć solidne argumenty, bo w przeciwnym wypadku za naprawę zapłacimy z własnej kieszeni. Trzeba o tym pamiętać już w chwili odstawienia auta na przegląd do nieautoryzowanego warsztatu.

 

Przede wszystkim już na wstępie należy ustalić z mechanikiem to, że przegląd ma się odbyć zgodnie z wymogami producenta auta. Potwierdzeniem wykonania usługi mają być szczegółowa faktura oraz wpis do książki serwisowej, mówiący, co i kiedy w aucie wykonano. Braki lub nieścisłości w dokumentacji serwisowej mogą być wykorzystane jako pretekst do anulowania gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał auto na gwarancji i chciał wymienić te rzeczy, o których piszesz to wystarczyłoby kupić części oryginalne, ale w zwykłym sklepie i po prostu wymienić, nawet samemu.

W serwisie nikt nie pozna, że olej był zmieniony wcześniej niż po upływie 30tys km, filtry też zdążą się zabrudzić więc moim zdaniem nie ma się co zastanawiać tylko wymieniać i już.

U mnie np. filtr powietrza zmieniam co 3-4 miesiące i zawsze jest zakurzony, nieważne czy lato czy zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!