Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju , gwarancja


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jeżeli sam wymienie sobie olej na dedykowany przez producenta ELF z norma renault 720 ( mam FAP) kupie oryginalne filtr

oleju, powietrza(fabrycznie jest filtr powietrza MANN a obok logo renault). Czy strace gwarancje? Czy jednak zasuwać do serwisu?

Autko ma gwarancje do października 2014, jak narazie odpukac nic się nie dzieje.

Jeżdżę dużo po mieście i nawet renault w instrukcji pisze " w trudnych warunkach eksploatacji wymieniać olej co 15 kkm" nie co 30 kkm jak pisze dużymi literkami.

 

Przemeq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robiłem iż co 30 do serwisu a co 15 to sam wymieniałem fitry , części orygialne renault zawsze stosowałem

Całkiem nie dwano wymieniałem ceny:

Filtr oleju 25 - 30 zł

Olej 120 zł

Filtr kabinowy 52 zł

Filtr powietrza 55 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale czy samodzielna wymiana automatycznie powoduje unieważnienie gwarancji??

10 lat temu miałem nowa thalie też pojechałem olej wymienić po roku do ASO niby wymienili i faktura zapłacona .

Ale jak po roku wymieniłem sam dałem dokładnie olej z instrukcji to autko inaczej żyć zaczeło.

Do teraz mnie nurtuje pytanie wymienili całośc czy połowe i dolewka.

Koledze też ASO wymieniło filtr powietrza i paliwa w Corsie, a jak po gwarancji "przy okazji" zajrzał to jego oczom zupełnie inny widok się ukazał

(tam filtr paliwa jest pod podwoziem obok baku)

Przemeq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam nie możesz tego zrobić bo utracisz gwarancję, ale nie musisz tego także robić w ASO

tutaj masz więcej o ustawie GVO :

Pod skrótem GVO kryją się dyrektywa unijna oraz rozporządzenia, które mają zapewnić swobodną konkurencję na rynku motoryzacyjnym. Zyskują na nich przede wszystkim konsumenci, czyli w tym przypadku właściciele i użytkownicy aut.

 

Dla nich wymierną korzyścią z GVO jest możliwość serwisowania aut, które są na gwarancji, poza drogimi warsztatami autoryzowanymi. Przepisy zabraniają też uzależniania gwarancji od stosowania wyłącznie oryginalnych części zamiennych sygnowanych przez producenta samochodu.

 

Możesz wybrać niezależny serwis i tańsze części

 

Warunkiem zachowania ochrony gwarancyjnej jest obsługa auta wykonywana w sposób zgodny z wymaganiami producenta. Przeglądy okresowe – nawet jeśli robi je niezależny warsztat – muszą odbywać się w takich samych okresach i obejmować dokładnie takie same czynności jak w przypadku obsługi w ASO. Bardzo ważna jest też jakość używanych przy tym części – nie muszą one wprawdzie pochodzić od producenta samochodu, ale mają to być co najmniej podzespoły o porównywalnej jakości, potwierdzonej odpowiednimi certyfikatami lub oświadczeniami producentów albo importerów.

 

Oczywiście, oficjalnym dystrybutorom i serwisom autoryzowanym te uregulowania się nie podobają. Dlatego w spornych sytuacjach, jeśli auto się popsuje i wymaga naprawy gwarancyjnej, a wcześniej nie było obsługiwane w ASO, warto mieć solidne argumenty, bo w przeciwnym wypadku za naprawę zapłacimy z własnej kieszeni. Trzeba o tym pamiętać już w chwili odstawienia auta na przegląd do nieautoryzowanego warsztatu.

 

Przede wszystkim już na wstępie należy ustalić z mechanikiem to, że przegląd ma się odbyć zgodnie z wymogami producenta auta. Potwierdzeniem wykonania usługi mają być szczegółowa faktura oraz wpis do książki serwisowej, mówiący, co i kiedy w aucie wykonano. Braki lub nieścisłości w dokumentacji serwisowej mogą być wykorzystane jako pretekst do anulowania gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał auto na gwarancji i chciał wymienić te rzeczy, o których piszesz to wystarczyłoby kupić części oryginalne, ale w zwykłym sklepie i po prostu wymienić, nawet samemu.

W serwisie nikt nie pozna, że olej był zmieniony wcześniej niż po upływie 30tys km, filtry też zdążą się zabrudzić więc moim zdaniem nie ma się co zastanawiać tylko wymieniać i już.

U mnie np. filtr powietrza zmieniam co 3-4 miesiące i zawsze jest zakurzony, nieważne czy lato czy zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!