Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszka Mc'Persona + łożysko


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś sobie z ciekawości sprawdziłem co mi tak strzela w zawieszeniu i okazało się, że to łożysko mc'persona już nie wyrabia... i tu do Was pytanie, czy mogę wymienić samo łożysko ? czy może nie ma sensu się w to bawić i od razu wymienić cały komplet, tzn łożysko+poduszka, jeżeli tak to jaki koszt tych części bo ceny widzę różne od 180zł za komplet po 250zł...

Jaką firmę wybrać ? i czy po wymianie tej części trzeba ustawiać zbieżność kół ?

Megi II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna wymienić same łozyska cena 40zł za sztukę, a kompletne poduchy senowo zaczynają sie od 150 za jedną (oryginał) na allegro.... objawem niesprawnych łożysk jest takie coś ze jak stoisz i przekręcasz kierownicą raz w prawo raz w lewo to słychać takie strzelenie i delikatne zadrganie... nie trzeba po tym ustawiać zbieżności o ile sie ruszało się ustawień drążka...

 

wymiana:

 

odkręcasz koło, potem śruby mocowania amora do zwrotnicy, odkręcasz łącznik stabilizatora...

 

następnie pchasz zwrotnice do ziemi, amor wychodzi z niej i odkręcasz poduchę od kielicha... i masz kolumne w ręce, dalej chyba tłumaczyć nie musze...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki kolek, właśnie takie mam objawy, podniosłem samochód i strzela ostro podczas kręcenia kierownicą, przyjrzałem się to nawet sprężyna się blokuje - tak dojechane łożysko. Widzę, że wymiana nie jest skomplikowana wiec zrobię to sobie spokojnie w garażu :?:

btw. na allegro doszukać się nie mogę poduchy do megi II.

 

Pozdro.

 

Szkoda, że wymiana sprzęgła nie jest tak prosta hehehe, może znasz jakiegoś dobrego mechaniora co by sprzęgło wymienił za przyzwoite pieniądze :roll: bo wyciągnąć skrzynie w 1.9dci to w cholerę roboty :/

 

Kropeczki zostały zastąpione czerwonymi leterkami. Przypuszczam, że właśnie to słowo miałeś na myśli. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie też łożyska sie blokowały, bo to jest tak: przekręcasz i sprężyna się skręca i po chwili jak siła jest za duża to łozysko puszcza i spręzyna się gwałtownie rozwija i od tego jest ten dźwięk i taki zadrganie....

 

a co do skrzyni to albo Luzarowski (czy jakoś tam) ze stanisławia, moze kojarzysz Marcina Pacułta jeździł seicentem a teraz czarną C2 to ten mechanik to jego sąsiad) albo jest w przytkowicach taki koleś co ostatnio robił znajomemu sprzęgło w C5 i też się na tym zna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

mam ten sam problem z łożyskami McPersona, ale mam pytanko, czy u Was również gdy auto przejeżdża przez nierówności i karoserię dociska w dół to wtedy pojawiają się wibracje na pedale gazu, czy to wina tych łożysk.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wibracje na pedale gazu ?? nie bardzo rozumiem jak to sie objawia, u mnie takich objawów nie było, sprawdź też łączniki stabilizatorów no i może masz poduszkę na mc'personie wybitą, ja za komplet sachs'a (poduszka + łożysko) dałem 130 z czymś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam do wymiany poduszkę plus łozysko (z wymianą 350 PLN za stronę)

wibracje polegają na tym, że jak cały samochód dociska w dół to wtedy odczuwalne są te wibracje, lekkie mrowienie na pedale gazu i słychać lekkie mruczenie (nie mogę znależć słowa).

Zatem, czy te drgania sa od łożysk i poduszek McPersona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sachs'a, nawet zszedłem do garażu na pudełko luknąć... mam nadzieje, że się nie wybije znów po 5tyś km...

 

@kraszon od czego są drgania to Ci nie powiem bo u mnie nie drgało, a może to Ci drga od silnika ?? (wybita poduszka trzymająca silnik)

 

350zł za stronę to trochę dużo...

w każdym razie ja dziś wymieniałem sworzeń wahacza, jakiś niemiecki podobno dobry 110zł :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojjj nie wiem, bo nie wymieniałem jeszcze, ale właśnie jak poduszka silnika, ta od góry (jak otworzysz maskę to ją widać) w 1.9dci lubi się wybijać i takie są objawy jak mówisz - drgania silnika przenoszone na karoserie i jej elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Heh... ja tez mam niby podoby problem z lozyskami, ale cos mam przeczucie ze to cos innego. Otoz to specyficzne strzelanie - jakby sprezyna na zatartym lozyku nagle odskakiwala, pojawia sie nie przy skrecaniu kol, ale zwykle bez wyraznego powodu - tzn jak sobie jade powolutku po prostym, a czasem jak po dziurach. Co ciekawe, czasem mozna przejechac 200km i nie stuknie/brzdeknie ani razu, a czasem stuka non stop. Przy prostych lub skreconych kolach. No i teraz najlepsze - oba lozyska McPersona zostaly wymienione i g... pomoglo. Zawieszenie sprawdzone w 4 roznych warsztatach i stacjach diagnostycznych... koncowki, drozki, stabilizator, drazki stabilizatora, wahacze, amorki, dokrecenie maglownicy itp -wszystko (niby) ok...

Moje pytanko jest takie: czy zuzyte poduszki lozyska moga wywolywac podobny efekt to padnietego lozyska? Czy padnieta poduszka powoduje ze lozysko nie wspolpracuje ze sprezyna jak nalezy?

 

Dzieki z gory za pomoc.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolek, kolego, po wymianie łożysk na kolumnach McPhersona TRZEBA ustawiać zbieżność!!Wymieniałem w ubiegły wtorek (bez poduszek) więc wiem - w czasie jazdy próbnej koło kierownicy zmieniło ustawienie o dobre kilkanaście stopni w lewo. Pamiętaj, że zużyte łożysko skutkuje innym ustawieniem kolumny McPhersona w jej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć, jak mocno były zużyte, ale po wyjęciu wyraźnie haczyły w jednym miejscu, no i objawy były typowe - "strzelanie" i te sprężyste odgłosy. W ogóle to jest to bardzo"francuska" awaria, tak jak napinacz paska osprzętu i nieszczęsne koła pasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!